  • 1. Data: 2018-09-14 11:15:48
    Temat: telefon gsm - problem z ładowaniem
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    telefon xiaomi mi5 usbc, rok użytkowania, bez zalania, upadku, awarii
    itp. objaw niezależny od tego czy telefon działa czy jest wyłączony. na
    oryginalnej ładowarce startuje z 5v i ok 1 ampera, jak jest mocno
    rozładowany to przełącza się na 7-8v i potrafi łyknąć ponad 2.5 ampera.
    po podłączeniu do komputera - ładuje się 200-460mA i to też nie jest
    dziwne. zacznie się teraz:
    po podłączeniu do ładowarki sciennej, albo samochodowej, 5.15v 5.35v -
    telefon wie że jest podłączona ładowarka ale nie ładuje. prąd jest w
    okolicy 1 mA. po podłączeniu do wyjątkowo słabej ładowarki 4.96-5.03v,
    dioda powiadamiajaca o ładowaniu zaczyna migać szybko - czyli odrazu
    wiadomo że coś jest nie teges. po podłączeniu do ładowarki samochodowej
    obsługującej szybkie ładowanie, prąd jest 1mA, ale po paru sekundach
    napięcie skacze do 7-8volt i prąd łaskawie podnosi się do ok 4mA. po
    nocy usbdoktor naliczył 120mAh.
    jest to niezależne od zastosowanego kabla. Niezależne od stanu
    naładowania baterii. usb doktor też wydaje się być niewinny, bo bez
    niego obca ładowarka też nie ładuje(albo przez noc robi parę procent w
    górę). PRzywrócenie ustawień fabrycznych jest możliwe, ale dostosowanie
    telefonu pod moje potrzeby wymaga dużo pracy - której wolałbym uniknąć
    PRzypadłość pojawiła się... może nie nagle, ale w krótkim czasie. w
    sierpniu jeździłem z telefonem w samochodzie i ładował sie normalnie.
    JEśli chodzi o baterie, też wydaje się być w dobrej kondycji. naładowany
    wieczorem, zdechł po 24 godzinach ale przez 6 godzin działała nawigacja.
    Macie jakieś pomysły, sugestie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-09-14 12:07:32
    Temat: Re: telefon gsm - problem z ładowaniem
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 14.09.2018 o 11:15, ToMasz pisze:

    > Macie jakieś pomysły, sugestie?

    Mam Mi5 Pro, już chyba ze 2 lata, mierzyć nie mierzyłem, co prawda
    używam tylko oryginalnej ładowarki i szybkiej samochodowej blitzwolfa z QC3.

    Masz oprogramowanie fabryczne, czy też np Miui Polska? Ja mam to drugie,
    aktualizuje co mniej więcej 2 tygodnie.
    Spróbuj zaktualizować oprogramowanie.
    Daj znać, co się zmieniło.
    ZTCP na forum https://miuipolska.pl/forum/
    była gdzieś podana komenda do sprawdzenia stanu baterii, ale robiłem to
    raz, kilka miesięcy temu i nie pamiętam już co gdzie i jak.

  • 3. Data: 2018-09-14 13:11:06
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    pl...

    > Macie jakieś pomysły, sugestie?

    Mój fon w wielu przypadkach po podłączeniu ładowarki pobiera z niej 300-400
    mA, czyli tylko na bieżące potrzeby - baterii nie chce ładować, choćby miała
    zaledwie kilka procent. O dziwo pomaga odłączenie i ponowne podłączenie
    ładowarki (ale czasem dopiero za kolejnym razem) i wówczas pobór dochodzi do
    tych 2A @5V
    Nauczyłem się korzystać z miernika USB przy każdym ładowaniu.

  • 4. Data: 2018-09-14 14:02:26
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 14.09.2018 o 11:15, ToMasz pisze:

    > Macie jakieś pomysły, sugestie?

    Czy czyściłeś gniazdo w telefonie? Ja co jakiś czas muszę czyścić,
    używam do tego połówki wykałaczki, lub uciętego małego strapa
    (trytytki/opaski zaciskowej)

  • 5. Data: 2018-09-14 22:03:52
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2018-09-14 o 11:15, ToMasz pisze:

    > Macie jakieś pomysły, sugestie?

    Jestem obecnie też na etapie walki z Xiaomi i ładowarka samochodowa.
    Na razie doszedłem do tego że z sieciową ładowarką tylko jeden przewód
    USB na 6 sprawdzonych ładuje 1.3A reszta 0.3-0.4A.
    Jutro sprawdzę z samochodową.
    Możliwe że Xiaomi wymaga wysterowania pinów danych w złączu USB.
    Telefon rozpoznaje wtedy jaką ładowarkę do niego podłączono.
    Jest trochę opisów w sieci na temat IPhona.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic996132.html

    Pozdr.PK.

  • 6. Data: 2018-09-14 22:51:04
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-09-14 o 22:03, Paweł Kasztelan pisze:
    > Na razie doszedłem do tego że z sieciową ładowarką tylko jeden
    > przewód USB na 6 sprawdzonych ładuje 1.3A reszta 0.3-0.4A.

    Onegdaj zapoczątkowałem na tej grupie wątek o tych dziwnych, magicznych
    kabelkach. Nie odsyłam tam, bo postów w nim było 96 :)

    Zacytuję tylko "wstępniak" pod tytułem

  • 7. Data: 2018-09-15 10:06:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Onegdaj zapoczątkowałem na tej grupie wątek o tych dziwnych, magicznych
    > kabelkach. Nie odsyłam tam, bo postów w nim było 96  :)
    >
    > Zacytuję tylko "wstępniak" pod tytułem
    >  Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!

    tylko że my tu o kabelkach usbc, a to pewna różnica, a dwa, ten sam
    kabelek w aucie daje 1 mili amper, a w domu na oryginalnej ładowarce
    2.65 ampera. czyli 2500 razy więcej?

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-09-15 10:27:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2018 22:03:52 +0200, Paweł Kasztelan napisał(a):

> [...]
    > Możliwe że Xiaomi wymaga wysterowania pinów danych w złączu USB.
    > Telefon rozpoznaje wtedy jaką ładowarkę do niego podłączono.

    Jest to wielce prawdopodobne, ale ... kable USB powinny piny danych
    tez laczyc. Chyba, ze masz jakies specjalne "tylko do ladowania".

    Sporo kabli ma duzy opor, i niestety - te 1.3A przez niego nie
    przejdzie.
    Ale kolega mial lepsza ladowarke, co podnosi napiecie.

    No i ... ten jeden kabelek co dziala, to skad pochodzi ?
    Wtyczka mikro USB ma 5 pinow, moze Xiaomi cos tam z tym piatym
    zakombinowal.

    J.

  • 9. Data: 2018-09-15 10:39:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2018 10:06:45 +0200, ToMasz napisał(a):

    > tylko że my tu o kabelkach usbc, a to pewna różnica, a dwa, ten sam
    > kabelek w aucie daje 1 mili amper, a w domu na oryginalnej ładowarce
    > 2.65 ampera. czyli 2500 razy więcej?

    Inna ladowarka, to co sie dziwisz.
    Ale te 4mA nie jest normalne.

    Ladowarka ma gniazdo USB-C czy zwykle USB ?

    Na zwyklym USB raczej nie ma negocjacji, a jesli to USB-C ... moze cos
    nie kontaktuje w gniezdzie ladowarki ?

    J.

  • 10. Data: 2018-09-15 17:11:50
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2018-09-15 o 10:27, J.F. pisze:

    > No i ... ten jeden kabelek co dziala, to skad pochodzi ?
    > Wtyczka mikro USB ma 5 pinow, moze Xiaomi cos tam z tym piatym
    > zakombinowal.

    Ten dobry kabelek to orginał od ładowarki sieciowej od Xiaomi.
    Przepraszam ale brak mi teraz czasu na sprawdzanie pinów.

    pozdr. PK.