  • 11. Data: 2018-09-15 17:24:28
    Temat: Re: telefon gsm - problem z ładowaniem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:11:50 +0200, Paweł Kasztelan napisał(a):

    > Ten dobry kabelek to orginał od ładowarki sieciowej od Xiaomi.
    > Przepraszam ale brak mi teraz czasu na sprawdzanie pinów.

    No to wielce prawdopodobne, ze Xiaomi cos tam zakombinowalo,
    i razem to dziala, a osobno nie.

    J.

  • 12. Data: 2018-09-16 01:15:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Na zwyklym USB raczej nie ma negocjacji, a jesli to USB-C ... moze cos
    > nie kontaktuje w gniezdzie ladowarki ?

    Mój lap, kabelek... USB-MikroUSB, normalny-data (przewalam też nim dane),
    tel. Alcatel U5.
    Raz, jak fona podepnę, to przez noc nabije może 50%. Ale czasem, to już po
    2-3 godzinach jest pełno prądu. Najczęściej przeskakuje, jeśli po paru
    godzinach ładowania "wolnego", na parę sekund go odepnę i podepnę znów,
    wtedy potrafi nawe w niecałe 2 godziny dokończyć. Nie zmieniam niczego w
    ustawieniach.
    Pewnie coś "nie kontakci", ale, jeszcze nie złapałem zależności, między
    trzepaniem freda kabelkiem w gniazdku, a pozostawieniem tego gniazdka z
    wtyczka w nim w spokoju. Pewnie jej nie ma.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 13. Data: 2018-09-16 17:54:46
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-09-16 o 01:15, HF5BS pisze:
    > Najczęściej przeskakuje, jeśli po paru godzinach ładowania "wolnego",
    > na parę sekund go odepnę i podepnę znów, wtedy potrafi nawe w niecałe
    > 2 godziny dokończyć.

    Upewnij się via Google, czy to nie jest przypadkiem szkodliwe dla
    baterii. Bo przecież jej ładowanie, inteligentnym algorytmem, polega na
    tym, że na pewnym etapie są napełniane stałoprądowo, a na innym --
    stałonapięciowo. i takie bawienie się w "oszukanie elektroniki" może
    spowodować jakieś złe skutki: przeładowanie aku.

    Acz z drugiej strony producenci nie zabraniają wszak podpinania do
    ładowarki "niemal naładowanego" telefonu, więc szkodzić to nie powinno.
    No sam nie wiem...

    A mi ostatnio cosik zbiesił się telefon, i po osiągnięciu coś tak z 80%
    pobór spada do jakichś 20 mA. Przedtem ładował się sporymi prądami, i
    takich brewerii mi nie wyczyniał. Telefon, ładowarka i kabelek bez
    zmian, te same!

  • 14. Data: 2018-09-16 20:00:10
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-16 o 17:54, JaNus pisze:

> [...]
    > pobór spada do jakichś 20 mA. Przedtem ładował się sporymi prądami, i
    > takich brewerii mi nie wyczyniał. Telefon, ładowarka i kabelek bez

    Szkoda, że mi mój telefon ani kontakt, czyli gniazdko nie pokazuje
    szybkości - poboru ładowania baterii.

    --
    animka

  • 15. Data: 2018-09-16 23:30:06
    Temat: Re: problem z ładowaniem
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-16 o 22:15, Junta EUdSSR pisze:

    > https://goo.gl/hXQbe3

    Nie zacytowałeś w całości mojego posta i zrobileś z niego głupotę.
    Z linka nie skorzystam, bo nie mam zaufania do przerabianych linków.

    --
    animka

  • 16. Data: 2018-09-17 02:01:32
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

> [...]
    > stałonapięciowo. i takie bawienie się w "oszukanie elektroniki" może
    > spowodować jakieś złe skutki: przeładowanie aku.

    Najlepsze, że czasem od początku potrafi załapać z większą szybkością i po
    3-4 godzinach fon bywa już najedzony.
    Nie sądzę, aby to zbytnio szkodziło, fon kontroluje naładowanie i odpina,
    gdy ma przesyt.

    Może bateria się "zestarzała"?

  • 17. Data: 2018-09-17 11:40:33
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 15.09.2018 o 17:24, J.F. pisze:

    > No to wielce prawdopodobne, ze Xiaomi cos tam zakombinowalo,
    > i razem to dziala, a osobno nie.

    Raczej nie, mam ładowarkę oryginalną w domu z oryginalnym kabelkiem, w
    samochodzie blitzwolfa i do tego jakiś tani kabelek "na sprężynce" który
    nawet transmisji danych nie ma i czas ładowania jest ok. Sprawdzałem też
    na ładowarce od Motoroli która też obsługuje USB typ C z Quick Charge i
    też działało dobrze.

  • 18. Data: 2018-09-17 18:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >między trzepaniem freda kabelkiem w gniazdku, a pozostawieniem tego
    >gniazdka z wtyczka w nim w spokoju. Pewnie jej nie ma.

    Kiepski kontakt moze tlumaczyc ... ale moze telefon po prostu raz
    bierze prad, a raz nie.
    Android zyje wlasnym zyciem ...

    J.