  • 1. Data: 2017-09-03 10:47:08
    Temat: telefony z Chin
    Od: SERG <m...@n...fm>

    Mój Samsung ma prawie 6 lat i planuje go wymienić w końcu na coś
    bardziej współczesnego, ponieważ jego funkcję smart w zasadzie już nie
    istnieją.
    Zainteresowały mnie telefony z Państwa Środka. Za całkiem rozsądny $
    oferują (przynajmniej na papierze) dobre parametry.
    Nie jestem wymagającym użytkownikiem i chciałbym żeby mój kolejny tel.
    posłużył mi co najmniej 4 lata. Moje pytanie jest takie czy ktoś miał
    jakiś dłuższy kontakt z takimi telefonami (Xiaomi, LeEco, DooGee)?
    Jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością/jakością po 2-3 latach użytkowania.

  • 2. Data: 2017-09-03 11:29:22
    Temat: Re: telefony z Chin
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.09.2017 o 10:47, SERG pisze:
> [...]
    > jakiś dłuższy kontakt z takimi telefonami (Xiaomi, LeEco, DooGee)?
    > Jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością/jakością po 2-3 latach użytkowania.
    kupiłem sprzedałem za tydzień. dotyk działał na całej powierzchni, ale
    czułość już była inna w każdym punkcie. gps działał tylko przy dobrej
    pogodzie i otwartym niebie. bateria - kpina. telefonować się dało. może
    Xsiaomi jest lepsze, ale mniej znanym firmom bym nie ufał. oczywiście
    jak masz 19 lat, to spoko. lekkie niedomagania rekompensuje cena. ale
    jak masz 40, daruj sobie "oszczędności"

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-09-03 12:54:09
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą SERG
    naskrobał(a):

> [...]
    > jakiś dłuższy kontakt z takimi telefonami (Xiaomi, LeEco, DooGee)?
    > Jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością/jakością po 2-3 latach użytkowania.

    Sam używam już drugiego telefonu od skośnookich majnfriendów. Pierwszy był
    Xiaomi Redmi Note 2 2/16 GB RAM+ROM. Używałem dwóch kart SIM różnych
    operatorów oraz karty pamięci. Pracował u mnie dwa lata i sprzedałem go za
    "dobrą cenę" (dla mnie) na alledrogo. Pierwszy zakup to z duszą na
    ramieniu. Czy przyślą, czy będzie działał w Polsce, co z językiem? Pytań i
    wątpliwości mnóstwo. Przysłali po dwóch tygodniach, działał we wszystkich
    miejscach w Polsce gdzie byłem, nie zrywał połączeń, przestawienie z
    angielskiego na polski banalna spraw w trakcie pierwszego uruchamiania.
    Dodatkową pomoca jest polskie forum tychże telefonów:
    https://miuipolska.pl/forum/
    Córka zauważyła u mnie dobry, duży telefon i też chciał, kupiłem, przyszedł
    po dwóch tygodniach, działa do dziś, czyli trzy lata. Bez zacięć, bez
    problemów itp. Też RN2.
    Na prezent pod choinkę mojej pani kupiłem RN3 3/32, etui i szkło do
    kompletu. Nosi go do dziś zadowolona z jakości, szybkości działania.
    Swój,jak już wspomniałem, sprzedałem wymieniając na RN4 3/64 na procku MTK.
    Tutaj wchodzą tylko dwie karty SIM i nie ma miejsca na kartę pamięci. No
    chyba że używa się jednej karty SIM wtedy można dołożyć kartę. Zadowolony
    jestem od prawie pół roku z jego działania.
    Teraz córka zapragnęła wymienić swojego RN2 na najnowszy RN4X, zamówiłem
    jej RN4x 3/32 na Snapdragonie 625. Jednocześnie ściągam taki sam drugiej
    córce która męczy się z jakimś starym Galaxy.

    Mój znajomy kupiłsobie w zamian za Galaxy Note jakiegoś dużego LeTv. nie
    miałem go jeszcze w ręku ale w rozmowie zadowolony.

    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Wy się, Stirlitz, jeszcze doigracie przez te odciski palców! -

  • 4. Data: 2017-09-03 13:06:45
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-09-03 o 12:54, ...:::WISKOLER:::... pisze:

> [...]
    > miejscach w Polsce gdzie byłem, nie zrywał połączeń, przestawienie z
    > angielskiego na polski banalna spraw w trakcie pierwszego uruchamiania.

    Sam przymierzam się do Redmi 4X 3/32. W to, że jest to dobry sprzęt
    niewątpienie. Brakuje mi w internecie tylko informacji po dłuższym
    użytkowaniu, a właśnie się boje, że te chińczyki po 2-3 latach zaczynają
    szwankować i padają jak muchy. Z Twojej opinii wnioskuje, że raczej nie
    jest to urządzenie o krótkiej przydatności.
    Z drugiej strony, który współczesny smartphone "renomowanych firm" za ~
    600 zł będzie wytrzymały skoro teraz moda jest na jednorazówki....

  • 5. Data: 2017-09-03 14:18:31
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 3.09.2017 o 12:54, ...:::WISKOLER:::... pisze:

    > Tutaj wchodzą tylko dwie karty SIM i nie ma miejsca na kartę pamięci. No
    > chyba że używa się jednej karty SIM wtedy można dołożyć kartę. Zadowolony
    > jestem od prawie pół roku z jego działania.

    Druga karta SIM tylko 2G?

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 6. Data: 2017-09-03 16:58:14
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą ALEX MR
    naskrobał(a):

    > Druga karta SIM tylko 2G?

    Nie, na niej działa Virgin i net po LTE. Virgin ma lepsze (moim zdaniem)
    obłozenie nadajników LTE od T-mobile. Przynajmniej w Szczecinie. Są miejsca
    że na T-mobilu mam tylko H+ A Virgin śmiga na LTE.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz na ulicach berlina dokarmiał ukradkiem niemieckie dzieci.

  • 7. Data: 2017-09-03 17:00:11
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą SERG
    naskrobał(a):

    > Sam przymierzam się do Redmi 4X 3/32

    Tylko wybierz model z Snapdragonem 625, to lepszy procesor. I zwracaj uwagę
    na połączenia LTE, powinien posiadać B20.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz wszedł do gabinetu i ujrzał Mullera leżącego na podłodze i nie

  • 8. Data: 2017-09-03 17:08:05
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-09-03 o 10:47, SERG pisze:
> [...]
    > jakiś dłuższy kontakt z takimi telefonami (Xiaomi, LeEco, DooGee)?
    > Jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością/jakością po 2-3 latach użytkowania.

    Cześć,

    Ja kupowałem Lenovo, Xiaomi i ZUKa.
    Wszystkie są dobrej jakości, mają obiecane parametry i jestem z nich
    zadowolony. Przy czym to są dobre marki, jak zdecydujesz się na jakiegoś
    NoName to dostaniesz to co akurat się poskłada z tego co mieli w fabryczce.

    Do ceny dolicz cobie od razu celników albo kup z wliczoną obsługą cła
    (tylko niektóre sklepy, np. DX).

    Kup z gwarancją na Polskę.

    A przede wszystkim kup wersję CE.

    Chińczycy często produkują jeden model w kilku wersjach, różniących się
    obsługiwanymi pasmami, technologiami transmisji a nawet procesorami.
    Jak już zdecydujesz się na model to poświeć kilka dni na szukanie ofert,
    ich analizę i kontakty ze sprzedawcą.
    Niektórzy sprzedawcy specjalizują się w telefonach i wiedzą co sprzedają
    a niektórzy dziś sprzedają jakieś telefony a jutro może ziemniaki....

    Program ochrony kupującego też powinieneś brać pod uwagę.
    Z aliexpres np. odsyłają kasę bez problemu jeśli przesyłka się
    zawieruszy, a jakoś u nas czasem lubi.

    --
    AWa.

  • 9. Data: 2017-09-03 17:43:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.09.2017 o 16:58, ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > obłozenie nadajników LTE od T-mobile. Przynajmniej w Szczecinie. Są miejsca
    > że na T-mobilu mam tylko H+ A Virgin śmiga na LTE.

    to może inaczej. co by było warto kupić w chinach?
    Widzę redmi note4 z dopiskiem - no custom duty via DHL. w sensie dhl i
    brak vatu/podatku? Prawda to?
    cena to 175usd, razy 3.6 to 630zł. jesli bez dopłat, za nowy telefon to
    cena spoko. ale jak go porównamy do tego co można kupić lekko używanego
    na allegro, to juz tak kolorowo nie jest. Ale może mi sie wydaje, bo nie
    wiem do czego porównać. to działa przynajmniej jak galaxy s5? Czy lepiej
    czy gorzej?
    ToMasz

  • 10. Data: 2017-09-03 17:54:19
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-09-03 o 17:43, ToMasz pisze:

> [...]
    > na allegro, to juz tak kolorowo nie jest. Ale może mi sie wydaje, bo nie
    > wiem do czego porównać. to działa przynajmniej jak galaxy s5? Czy lepiej

    Jeśli chodzi o wysyłkę unikającą naliczenia VAT to ze znanych mi
    sposobów to w przypadku Aliexpress zakup u sprzedawcy Hong Kong Goldway
    https://pl.aliexpress.com/store/311331?spm=a2g17.120
    10608.0.0.14c19bb9SPIkDV
    Sprzedawca ten oferuje wysyłkę DHL dzięki, której unikniemy naliczenia VAT.
    Opcję uniknięcia dodatkowych kosztów oferuje też sklep
    https://www.gearbest.com/. W przypadku tego sklepu trzeba wybrać
    przesyłkę Priority Line.
    Nie wiem czy jeszcze któryś sprzedawca/sklepów oferuje uniknięcie
    naliczenia Vat. Ja znam te dwie metody.
    Cały trik z tymi przesyłkami polega na tym, iż sprzedawca wysyła
    przesyłkę z Chin do jednego z krajów EU gdzie jest ona przepakowywana i
    wysyłana dalej do PL. Cło na telefony wynosi 0% więc obawiać się trzeba
    tylko Vatu.