  • 1. Data: 2017-01-07 20:58:58
    Temat: telewizor kineskop, dekoder a magnetowid
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Cieszę się, że nie ma przeszkód w korzystaniu z magnetowidów
    do nagrywania obecnie nadawanego sygnału cyfrowego,
    bo jestem tym bardzo zainteresowana.

    Umiałam ustawić video i tv+dekoder tak, aby odtwarzać obraz z wideo,
    ale nigdy nie podjęłam próby nagrywania. A sprzęt sprawny.
    Za mało godzin w dobie, aby realizować te wszystkie moje
    zainteresowania. ;-(

    Mam telewizor HCM (z dwoma eurozłączami), dekoder Opticum do tv sat,
    magnetowid Panasonic NV-35HQ, kabel: czińcze - z drugiej strony eurozłącze.
    W jednym eurozłączu tv był podłączony Opticum, w drugim do wideo.
    Odtwarzałam taśmy, nie przećwiczyłam nagrywania.

    Teraz doszedł do powyższego zestawu dekoder DVB-T Wiwa-50 oraz nowa antena.
    Oba eurozłącza tv są zajęte.

    Pozostało mi wyłączać jedno z nich, aby podłączyć wideo.
    Czy podłączenie anteny DVB-T, czy Tv-sat do wideo, a potem kabel
    z wideo do wybranego dekodera jest wystarczającą czynnością,
    aby nagrywać na wideo?

    Na razie mam taki misz-masz sprzętowy :-)

    Pozdrawiam Krycha.
    P.S.
    Planuję w tym roku kupić nowy telewizor LCD 32" albo 40".
    Mam trudny wybór. Jaki? Bez szału cenowego.
    Z satelity korzystam z programów niekodowanych (bez abonamentów),
    więc oglądam się za tv z dekoderem DVB-S2 (a może jednak osobno tv i
    osobno tuner np. combo)?

  • 2. Data: 2017-01-07 22:35:01
    Temat: Re: telewizor kineskop, dekoder a magnetowid
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2017 o 20:58, Krycha pisze:
> [...]
    > Czy podłączenie anteny DVB-T, czy Tv-sat do wideo, a potem kabel
    > z wideo do wybranego dekodera jest wystarczającą czynnością,

    Nie.
    Podłączenie musi być w drugą stronę, podłączenie magnetowidu do anteny
    mija się z celem, on nic nie odbierze w ten sposób, bo potrafi tylk
    analog odbierać, a jego nie masz.
    Ale możesz podłączyć kable euro, albo cinch, z dekoderów do magnetowidu
    i nagrywać coś na niego przez te złącza.

    Ale jak dla mnie to gra nie warta świeczki, jeśli dekodery mają
    możliwość nagrywania na dysku usb, to lepiej dokupić dysk.
    Będzie prościej, lepiej i w o niebo lepszej jakości.

  • 3. Data: 2017-01-07 23:33:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 22:35, Cavallino pisze:

    > Ale jak dla mnie to gra nie warta świeczki, jeśli dekodery mają
    > możliwość nagrywania na dysku usb, to lepiej dokupić dysk.
    > Będzie prościej, lepiej i w o niebo lepszej jakości.

    Chyba że ktoś się bawi w konesera albo spełnia marzenia z dzieciństwa :-)
    Ja odkryłem na nowo kasety magnetofonowe. Sprzęt wysokiej jakości można
    kupić za grosze a i podobno program drugi polskiego radia od nowego roku
    będzie puszczać całe płyty więc mając w du... to całe "nowoczesne" prawo
    autorskie będę NAGRYWAŁ :-)
    Być może następnym krokiem będzie jakiś wypasiony magnetowid :-)

    PS. Właśnie piracę Tidala na CC :-)

  • 4. Data: 2017-01-08 21:30:20
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2017 o 22:35, Cavallino pisze:

> [...]
    > możliwość nagrywania na dysku usb, to lepiej dokupić dysk.
    > Będzie prościej, lepiej i w o niebo lepszej jakości.

    Na tym sprzęcie nie ma takiej możliwości.

    Krycha.

  • 5. Data: 2017-01-09 10:00:46
    Od: ZeN <z...@n...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 21:30, Krycha pisze:

    > Na tym sprzęcie nie ma takiej możliwości.
    >
    > Krycha.

    ...na dekoderze VIVA jest! Wystarczy podłączyć zewnętrzny dysk do złącza
    usb w dekoderze... TVP1 i TVP2 można nagrywać w HD... Oglądać możesz na
    TV lub na komputerze...

    ZeN

  • 6. Data: 2017-01-09 10:18:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 07.01.2017 20:58, Krycha pisze:

> [...]
    > Czy podłączenie anteny DVB-T, czy Tv-sat do wideo, a potem kabel
    > z wideo do wybranego dekodera jest wystarczającą czynnością,

    Antena ma pozostać podłączona do dekodera DVB-T, a talerz satelitarny -
    do dekodera sat. Magnetowid łączysz z telewizorem kablem euro i możesz
    nagrywać tylko to, co widać na ekranie telewizora. Jeśli zaprogramujesz
    magnetowid na nocne nagrywanie z DVB-T na ten przykład, to dekoder DVB-T
    musi pozostać na noc włączony na kanale, który chcesz nagrywać. Również
    telewizor musisz wtedy pozostawić włączony na odbiór z dekodera DVB-T.
    Inaczej się nie da. Znaczy da się, gdy dekoder DVB-T ma dwa wyjścia euro,
    wówczas możesz podłączyć magnetowid do niego. Wtedy pozostawiasz włączony
    na noc tylko dekoder DVB-T, na kanale, który chcesz nagrać. Czas nagrania
    programujesz w magnetowidzie. Podobnie będzie z nagraniem z satelity,
    jedynie w miejsce dekodera DVB-T podłączasz magnetowid. Można pokusić
    się o rozgałęziacz/przełącznik gniazda euro, wówczas nie będziesz musiała
    żonglować kablami przy nagrywaniu.

> [...]
    > więc oglądam się za tv z dekoderem DVB-S2 (ady może jednak osobno tv i osobno tuner

    Telewizory do 32" traktowane są obecnie jako monitory, więc zacznij
    przynajmniej od 40", bo potem szybko stwierdzisz, że i 40" mógłby być
    większy, choć pokój masz 3 x 4 metry. Wszystkie obecnie produkowane
    telewizory przystosowane są fabrycznie do odbioru cyfrowej telewizji
    naziemnej, więc dekoder DVB-T Ci odpadnie. Jeśli masz dekoder sat.
    bez HD, to warto rozejrzeć się za telewizorem z opcją satelitarną,
    bo kanałów SD coraz mniej na niebie. No i zawsze to tylko jeden pilot
    do obsługi, a wersja telewizora z głowicą sat. nie kosztuje więcej,
    niż kupno oddzielnego dekodera satelitarnego HD.

  • 7. Data: 2017-01-09 12:29:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Jan 2017 10:18:39 +0100, collie napisał(a):

    > Telewizory do 32" traktowane są obecnie jako monitory, więc zacznij
    > przynajmniej od 40", bo potem szybko stwierdzisz, że i 40" mógłby być
    > większy, choć pokój masz 3 x 4 metry.

    Racja. Ze swej strony polecałbym Samsunga, mają lepsze matryce. Bierz TV
    bez SMART-a. To ficzer przereklamowany a zdecydowanie podraża. Jeśli
    trafisz, to bierz bez SMART-a ale z wifi (lub co najmniej z ethernetem),
    to się przydaje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-01-09 16:45:47
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2017 o 10:00, ZeN pisze:

    > ...na dekoderze VIVA jest! Wystarczy podłączyć zewnętrzny dysk do złącza
    > usb w dekoderze... TVP1 i TVP2 można nagrywać w HD... Oglądać możesz na
    > TV lub na komputerze...
    >
    > ZeN

    Nawet nie wiedziałam, że tak można podłączyć.
    Niestety nie mam zewnętrznego dysku.

    Krycha.

  • 9. Data: 2017-01-09 17:08:43
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2017 o 10:18, collie pisze:
    > W dniu 07.01.2017 20:58, Krycha pisze:

    (...)

> [...]
    > do obsługi, a wersja telewizora z głowicą sat. nie kosztuje więcej,
    > niż kupno oddzielnego dekodera satelitarnego HD.

    Tak jest, kupię czterdziestkę z dekoderem sat i wtedy, ewentualnie,
    spróbuję skorzystać z magnetowidu.
    Na dziś za dużo zamieszania z przełączeniami kabli,
    skoro można obejrzeć programy przy powtarzających się powtórkach,
    a co niektóre w internecie.

    Krycha.

  • 10. Data: 2017-01-09 17:10:02
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bez SMART-a. To ficzer przereklamowany a zdecydowanie podraża. Jeśli
    > trafisz, to bierz bez SMART-a ale z wifi (lub co najmniej z ethernetem),

    Zapisałam dobrą radę i będę się rozglądać.
    Nie śpieszy mi się.

    Krycha