  • 1. Data: 2017-06-20 21:16:26
    Temat: tesla u zachara
    Od: Bolko <s...@g...com>

    https://youtu.be/GwPcEXGDbkw

    szczerze nie ogladałem całego bo strasznie drętwe
    Zapamietałem:
    facet ma tesle od półtoraroku.
    Kupiona we wiedniu koszt 500 tys zł
    Jak się jedzie powoli to można trasę Kraków Wiedeń zrobić bez ładowania
    Jak szybko się jedzie to trzeba naładować na Słowacji
    Jak kiedys wracał z Hamburga to peugeot 508 był tyko 1,5 h szybsza
    od niego
    Ponieważ kupił jako jeden z pierwszych ładowanie na wszystkich stacjach
    tesli ma za darmo (zakupionych samochodów teraz nie dotyczy).
    Ponieważ nigdy nie wie ile zrobi km jutro więc na wszelki wypadek
    podpina codzinnie Czas 8 h
    Jak chcę ładować na publicznych stacjach to musi mieć ze sobą kabelek

  • 2. Data: 2017-06-20 21:19:42
    Temat: Re: tesla u zachara
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 20 Jun 2017 12:16:26 -0700 (PDT), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >szczerze nie ogladałem całego bo strasznie drętwe

    Jak wszystkie filmy Zachara. Po prostu są za długie, takie żucie
    szmaty ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 3. Data: 2017-06-20 21:22:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Jun 2017 12:16:26 -0700 (PDT), Bolko

    > szczerze nie ogladałem całego bo strasznie drętwe

    Ja nie oglądałem, tylko słuchałem. Też było drętwe.
    Jakieś wnioski masz poza skrótem?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-06-20 22:36:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.06.2017 o 21:22, Myjk pisze:
    > Tue, 20 Jun 2017 12:16:26 -0700 (PDT), Bolko

    > Ja nie oglądałem, tylko słuchałem. Też było drętwe.
    > Jakieś wnioski masz poza skrótem?

    ja to obejrzałem całe

    zajebistością i ceną to auto bije na łeb karton iPhonów. życie jest
    lepsze, jak robisz 400km i pijesz 8 godzin kawę z nowymi znajomymi,
    czekając az się auto naładuje. chyba ze jest -15° to co 200km. stacji
    ładowań jest kilka w polsce, więc jeździsz do celu zygzakiem. musisz też
    posiadać i nie zapomnieć zabrać zestaw przelotek i kabli do łądowania.
    wspomnałem coś o firmie apple? nie ważne. ma kopa (choć jak na auto w
    tej cenie to juz nie bardzo) jadąc w korku możesz się zrelaksować bo
    samo hamuje i startuje. ale nie wiem czy chcesz, bo za parę godzin i tak
    masz 8godzinne ładowanie. W zasadzie o aucie nic nie mówili. wspomnieli
    że istnieje cos takiego jak klima, że ogrzewanie drenuje akumulator, że
    ładowanie wolne - ale nie szkodzi. No bo jak jedzeisz do Barcelony
    benzyniakiem, to nie wiesz gdzie zrobić postój. a elektrykiem - wiesz.
    przy ładowarce. że w przypadku rozładowania akumulatora do zera można
    się w ciągu 24godzin podładować z gniazdka 230v....

    Zero informacji o kosztach eksploatacji. o tym jaka część siły hamowania
    jest przerzucana na silnik, bo to ma wpływ na trwałość układu
    hamulcowego. nie wspomnieli o degradacji akumulatorów. nawet czy
    ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła. nic z techniki.

    Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
    widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.
    Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
    parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
    problemów z nimi bez liku

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-06-20 23:00:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > ma kopa (choć jak na auto w
    > tej cenie to juz nie bardzo)

    Rozwiń tą myśl proszę...
    Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.

    Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
    sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.

    > że w przypadku rozładowania akumulatora do zera można
    > się w ciągu 24godzin podładować z gniazdka 230v....

    Zgadza się, typowe gniazdko 230V (jednofazowe) ma zbyt małą wydajność
    prądową i zabiera to zbyt długo czasu aby z takiego gniazdka ładować od
    zera do 100%.

    > Zero informacji o kosztach eksploatacji. o tym jaka część siły hamowania
    > jest przerzucana na silnik, bo to ma wpływ na trwałość układu
    > hamulcowego.

    Zmienna, bo jak masz baterię w pełni naładowaną to regeneracja jest
    wyłączona.

    > nie wspomnieli o degradacji akumulatorów.

    Jest o tym w sieci sporo danych.
    Zadziwiająco niska jest ta degradacja.

    > nawet czy
    > ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła. nic z techniki.

    Pompa ciepła do ogrzewania w aucie? A ma to zalety energetyczne w stosunku
    do grzania rezystancyjnego?

    > Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
    > widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.

    A co z prototypow chciałbyś kupić?

    > Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
    > parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
    > problemów z nimi bez liku

    Podziel się tymi przemyśleniami, napewno zaciekawią wielu z nas...

  • 6. Data: 2017-06-20 23:21:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > hamulcowego. nie wspomnieli o degradacji akumulatorów. nawet czy
    > ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła. nic z techniki.

    Nic o pompie nie mówili, nie widziałem też aby cokolwiek
    przypominającego pompę było w samochodzie zainstalowane, więc pewnie
    ciepło wprost z accu. Zresztą jak sprzedawcę zapytałem o zasięg przy
    -20C, to się biedaczyna zapowietrzył i nie odpowiedział.

    Mnie zastanawia coś innego. Gość jest niewiele mniejszy ode mnie, a ja
    jak wsiadłem do samochodu, to linia dachu zasłaniała mi widoczność. Nie
    ma żadnej szansy, abym zobaczył światła na skrzyżowaniu nad jezdnią,
    chyba że zatrzymam się kilka metrów wcześniej, niż zazwyczaj. Dla mnie
    porażka głównie z tego powodu - "nieba nie widać". No i niski... fotel
    oczywiście :)

    Pamiętam za to, że rama samochodu pospawana tak sobie, silniki wykonane
    ślicznie, wnętrze... mnie się podobało, choć jak teraz się zastanawiam,
    to wolę jednak gałki, niż codzienne palcowanie ekranu.

    Cenę pamiętam w okolicach 87k$, ale to była chyba 60-ka.

    Irek.N.

  • 7. Data: 2017-06-20 23:28:48
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.
    > Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
    > sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.

    Kmiocie z hameryki, czy mógłbyś sie ogarnąć?
    Rodzinny, duży sedan za 500 kPLN?
    Dajesz, w jakim celu taki ma osiągać 2.6

    Tu widać na czym sie wzorowałeś:
    <http://moto.onet.pl/aktualnosci/tesla-model-s-p100d
    -najszybsze-seryjne-auto-swiata/q7xwxv>

    > Podziel się tymi przemyśleniami, napewno zaciekawią wielu z nas...

    Jesteś żałosny, szukasz poklasku u "gimbazy", dla której na pewno i napewno
    to tyle ile twój miętki wacek

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2017-06-20 23:39:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Kmiocie z hameryki, czy mógłbyś sie ogarnąć?
    > Rodzinny, duży sedan za 500 kPLN?
    > Dajesz, w jakim celu taki ma osiągać 2.6

> [...]

    A co to jest? Przecież gdy zmienić logo, to będziemy mieli peugeota 407
    albo mondeo mk4.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2017-06-21 01:09:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko ze w dwie sekundy do setki tesla jest w stanie rozpedzic 10 razy i musi isc do
    ladowania. No dobra, trzydziesci razy.

  • 10. Data: 2017-06-21 01:16:25
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > ciepło wprost z accu. Zresztą jak sprzedawcę zapytałem o zasięg przy
    > -20C, to się biedaczyna zapowietrzył i nie odpowiedział.

    Bardzo możliwe, że na początku sa ogrzewane, potem własne ciepło
    wystarcza. Takie rozwiązanie zastosowali w tym miniJeepie widocznym na
    II "reklamie" w naszym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=N6XDntsC1vk

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa