  • 1. Data: 2017-12-15 22:13:29
    Temat: test urodzinowy generatorów liczb losowych
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    U mnie też generatory nie przechodzą testu urodzinowego.

    Zastosowałem liczby dużej precyzji, aby wykluczyć błędy
    numeryczne (używałem od 70 do nawet 200 cyfr znaczących).

    Mam jakieś inne błędy?

    https://pastebin.com/CRFEuAHY

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-12-17 19:38:39
    Temat: Re: test urodzinowy generatorów liczb losowych
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, December 15, 2017 at 10:13:30 PM UTC+1, M.M. wrote:
> [...]
    >
    > Zastosowałem liczby dużej precyzji, aby wykluczyć błędy
    > numeryczne (używałem od 70 do nawet 200 cyfr znaczących).

    Przyczynę (chyba) zlokalizowałem. Rozkład dokładny różni się zbyt
    mocno od rozkładu asymptotycznego - żaden generator tego testu
    nie przejdzie - a błędu w kodzie prawdopodobnie nie ma.