  • 1. Data: 2019-09-19 21:27:49
    Temat: tolerancja średnicy i ET kół
    Od: "news.icm.edu.pl" <a...@g...com>

    Witam
    Jaka jest standardowa tolerancja dla kół w aucie- mam na myśli średnicę
    i odsadzenie( wystawanie koła z nadkola-ET) ?

    Chcę kupić wysyłkowo koła/felgi, które będą wystawać ok 16mm i będą
    miały średnicę większą o 11mm ( tj ok 1,4%) w porównaniu do oryginalnych
    kół...

    Wejdą bez problemu ?

    pzdr Nix

  • 2. Data: 2019-09-19 21:31:36
    Temat: Re: tolerancja średnicy i ET kół
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-09-19 o 21:27, news.icm.edu.pl pisze:
> [...]
    >
    > Chcę kupić wysyłkowo koła/felgi, które będą wystawać ok 16mm i będą
    > miały średnicę większą o 11mm ( tj ok 1,4%) w porównaniu do oryginalnych

    a co na to producent auta?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-09-19 21:38:10
    Od: "news.icm.edu.pl" <a...@g...com>

    W dniu 19.09.2019 o 21:31, Irokez pisze:

    > a co na to producent auta?

    Producent zwykle daje kilka opcji - np. felgi 7,5Jx17, a w droższych
    wersjach 8x18, lub 8,5-9 x 19"... rozstaw kół i średnica zmienia się na
    bank o kilka mm, ale czy o kilkanaście to nie wiem...

  • 4. Data: 2019-09-19 21:46:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-09-19 o 21:38, news.icm.edu.pl pisze:

    > Producent zwykle daje kilka opcji - np. felgi 7,5Jx17, a w droższych
    > wersjach 8x18, lub 8,5-9 x 19"... rozstaw kół i średnica zmienia się na
    > bank o kilka mm, ale czy o kilkanaście to nie wiem...

    Daje też wersje w zależności od silnika, bo zmienia się średnica tarczy
    hamulcowej oraz zewnętrzna zacisków. Możesz wsadzić i 21 cali ale
    zamiast opon będą nalewki jak w wózkach na zakupy pod Tesco.
    Z kolei ET mówi jak będzie głęboko osadzona felga. Więc policz i zmierz,
    czy opona wejdzie pod nadkole, czy będzie wystawać i tarła o błotnik.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-09-21 06:28:04
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Chcę kupić wysyłkowo koła/felgi, które będą wystawać ok 16mm i będą
    > miały średnicę większą o 11mm ( tj ok 1,4%) w porównaniu do oryginalnych

    ja zawsze robiłem wg tego

    https://www.willtheyfit.com/