  • 1. Data: 2019-07-01 18:15:21
    Temat: tomograf serca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.ikard.pl/tomografia-komputerowa.html

    Jak oni to zrobili ?

    Tomografia wymaga raczej wielu skanow, a przedmiot powinien byc
    nieruchomy, zeby odtworzyc obraz.

    Stroboskop zsynchronizowany z sercem, czy jakas szybko wirujaca lampa
    ?

    J.

  • 2. Data: 2019-07-01 18:23:20
    Temat: Re: tomograf serca
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 18:15, J.F. pisze:
    > http://www.ikard.pl/tomografia-komputerowa.html
    >
    > Jak oni to zrobili ?

    Podejrzewam świeżego nieboszczyka

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-07-01 18:39:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Podejrzewam świeżego nieboszczyka

    No, a jaka korzyść z tej "nieinwazyjności" w tym przypadku? ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2019-07-01 18:55:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 18:17:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Tomografia wymaga raczej wielu skanow, a przedmiot powinien byc
    > nieruchomy, zeby odtworzyc obraz.

    To Ty wymagasz douczenia się.
    HINT: sprawdź sobie, w jaki sposób robili w matrixie ujęcie 360 stopni wiszącej
    nieruchomo w powietrzu Trinity. I nie, nie była animowana.

  • 5. Data: 2019-07-01 21:19:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > nieruchomy, zeby odtworzyc obraz.
    >
    > Stroboskop zsynchronizowany z sercem, czy jakas szybko wirujaca lampa ?
    Kamera albo nawet kilka, potem połączenie obrazów w jeden 3d.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2019-07-01 22:01:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 18:39, Irek.N. pisze:

    > No, a jaka korzyść z tej "nieinwazyjności" w tym przypadku? ;)

    Nie trzeba łamać żeber ;)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2019-07-02 13:02:37
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 01/07/2019 20:19, Janusz wrote:

    > Kamera albo nawet kilka, potem połączenie obrazów w jeden 3d.

    Da sie. Mi robili osatnio. robili mi tez MRI i tam mozna nawet zobaczyc
    serce w ruchu.

    bedąc w tematyce grupy - ostatnio robili mi ablację RF czyli take
    przepalanie dodatkowej drogi przewodzącej implsy elektryczne w sercu za
    pomocą RF o mocy kilkudziesięciu watów. Aby to znalesc tą dodatkową
    drogę robi się mapowanie 3D elektrycznych połączeń serca.

    Dla zainteresowanych video z takiej procedury (nie mojej)

    https://www.youtube.com/watch?v=GJ5CIGGMqZU

    c.

  • 8. Data: 2019-07-19 14:54:28
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > nieruchomy, zeby odtworzyc obraz.
    >
    > Stroboskop zsynchronizowany z sercem, czy jakas szybko wirujaca lampa ?

    To co jest tam pokazane to rekonstrukcja 3D zwykłej tomografii czyli
    wykrycie krawędzi na zwykłym tomografie składającym się z serii
    pojedynczych przekrojów. Kiedy ma się zidentyfikowane krawędzie trzeba
    je połączyć pomiędzy slajdami i w ten sposób powstaje brzyła 3D. Potem
    tą bryłę trzeba przekształcić na rzut aksonometryczny uwzględniając to
    który element zasłania który (jak w gracjh 3d).
    Podobnie jak w grach nakładany jest kolor i cieniowanie ale to już
    kompletna fikcja, nie wynikająca z tomografii ale z wbudowanej "wiedzy"
    aplikacji żeby serce kolorować w czerwieniach, a np. kości na brązowo.

    Sama tomografia 2D jest też rekonstrukcją wielu prześwietleń liniowych
    pod różnymi kątami na obraz płaski.

    że po tych wielu rekonstrukcjach coś jeszcze widać to aż dziwne :)

    To że "zdjęcie" jest nieporuszone faktycznie wynika z akwizycji obrazu z
    uwzględnieniem synchronizacji z sygnałem EKG.

    W odróżnieniu od ujęć z Matrixa nie ma tam 100 kamer tylko zestaw lampa
    rentgenowska i detektor promieniowania wirujący wokół pacjenta.

    Wrzuć sobie w google frazę terarecon 3D lub syngovia 3D jakie grafiki
    można rekonstruować.

    Jeżeli masz jakąś płytkę ze (swoim) badaniem CT lub MR to można na
    windowsie zrobić rekonstrukcję swojego kręgosłupa czy innej prostaty za
    pomocą triala programu RadiAnt i obejrzeć go z każdej strony :)

    https://www.radiantviewer.com/pl/

  • 9. Data: 2019-07-19 15:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >W odróżnieniu od ujęć z Matrixa nie ma tam 100 kamer tylko zestaw
    >lampa rentgenowska i detektor promieniowania wirujący wokół pacjenta.

    No i wlasnie o ten skan jednego przekroju mi chodzilo.
    To z natury trwa, a w tym czasie serce sie porusza.
    A wtedy rekonstrukcja obrazu nie wyjdzie.

    Ten "detektor promieniowania" we wspolczesnych maszynach to juz raczej
    cala masa detektorow - sensor liniowy, a kto wie, moze juz i 2D.

    Jeszcze jakby dodac kilka (dziesiat) lamp, i szybko przelaczac, to kto
    wie - moze i dalo by sie zrobic skan takiego przekroju w 1ms ...

    J.

  • 10. Data: 2019-07-22 08:59:46
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-07-19 o 15:22, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jeszcze jakby dodac kilka (dziesiat) lamp, i szybko przelaczac, to kto
    > wie - moze i dalo by sie zrobic skan takiego przekroju w 1ms ...

    Nie wiem jakie teraz są ilości detektorów ale jakieś 10 lat temu
    uruchamialiśmy u siebie tomograf 64 rzędowy. czyli w jednym obrocie
    detektora wokół pacjenta skanowane były na raz 64 slajdy. Pewnie teraz
    jest wielokrotność tego.
    Prędkość wirowania to kilkadziesiąt obrotów na minutę więc nie ma
    problemu żeby zsynchronizować się z biciem serca