  • 1. Data: 2015-02-28 23:11:15
    Temat: toyota rav4 94-00 wyciek oleju
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Witam,

    Taki oto problem: Toyota Rav4, rocznik 95, manual, bez klimy,
    zagazowana, ma paskudnie obrzygany olejem silnik od strony kabiny.
    Jakieś 3 miesiące temu mech wymieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów,
    myślałem że może coś spartolił i tam się lało, ale dzisiaj zdjąłem
    pokrywę i od góry jest sucho, a uszczelka cała. Od spodu jak się
    popatrzy to tylko widać na misce olejowej świeży olej ściekający gdzieś
    z góry. Problem w tym, że tył silnika jest skutecznie zasłonięty przez
    masę różnych elementów i za cholerę nie widzę skąd dokładnie wydobywa
    się olej, a nie bardzo mam warunki i narzędzia żeby to wszystko
    rozbierać. Pytanie brzmi: jakie są potencjalne miejsca wycieku oleju od
    strony kolektora dolotowego? Gniazda wtrysków, uszczelka pod głowicą? Co
    tam jeszcze jest?

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 2. Data: 2015-02-28 23:59:24
    Temat: Re: toyota rav4 94-00 wyciek oleju
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jakub Rakus pisze tak:

    > Problem w tym, że tył silnika jest skutecznie zasłonięty przez
    > masę różnych elementów i za cholerę nie widzę skąd dokładnie
    > wydobywa się olej

    Wsadź aparat. Z flashem narób zdjęć.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 3. Data: 2015-03-01 20:40:12
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.02.2015 23:59, PiteR wrote:

    > Wsadź aparat. Z flashem narób zdjęć.

    Jak palca ledwo wsadzam to jak tam wetknąć aparat?

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2015-03-01 22:31:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jakub Rakus pisze tak:

    > Jak palca ledwo wsadzam to jak tam wetknąć aparat?

    no to kamerka usb i diodką LED na drucie :)

  • 5. Data: 2015-03-02 15:43:02
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lutego 2015 23:11:17 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Pytanie brzmi: jakie sa potencjalne miejsca wycieku oleju od
    > strony kolektora dolotowego? Gniazda wtryskow, uszczelka pod glowica? Co
    > tam jeszcze jest?

    Odma?

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2015-03-02 19:53:25
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.03.2015 15:43, Marcin Kiciński wrote:

    > Odma?
    >
    > Pozdrawiam
    > MK

    Yyyy nie? Odma jest na pokrywie zaworów, krótki wężyk wchodzi od razu do
    kolektora dolotowego. Chyba, że chodzi Ci o to, że zaworek PCV zatkany i
    wydmuchało uszczelki.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2015-03-03 10:20:50
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 19:53:27 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Chyba, że chodzi Ci o to, że zaworek PCV zatkany i
    > wydmuchało uszczelki.

    Nie, chodzilo mi o ten wezyk. Silnika Toyoty nie znam, ale w innych taki
    wezyk potrafi peknac i pluc olejem. A zwykle znajduje sie wlasnie z tylu
    pod kolektorem dolotowym i na pierwszy rzut oka nie widac ze jest z nim
    cos nie tak.

    Ale skoro u ciebie jest caly, to nie trafilem ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 8. Data: 2016-04-20 12:11:42
    Od: b...@w...pl

    W dniu sobota, 28 lutego 2015 23:59:32 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Wsadź aparat. Z flashem narób zdjęć.
    >

    > --
    > Piter
    >
    > golf mk2
    > a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

    Mam ten sam problem .Jak pan się uporał z tym problemem .