  • 1. Data: 2003-05-28 06:57:46
    Temat: tpnet i zgloszenie proby wlamania
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    witam :)

    jak to wlasciwie jest ze zglaszaniem prob wlamania do tpnetu?
    nie zglaszalem nigdy ale niedawno pewien osobnik bawi sie
    od tygodnia ... hyh no i zglosilem. wypelnilem formularz i dostalem
    numer zgloszenia i narazie cisza.... kiedy odezwie sie ktos z tpnetu do
    mnie? ma ktos doswiadczenie z takimi sprawami?

    pozdrawiam
    krzysiek

  • 2. Data: 2003-05-30 09:22:55
    Temat: Re: tpnet i zgloszenie proby wlamania
    Od: "Filo" <f...@s...pl>

> [...]
    > numer zgloszenia i narazie cisza.... kiedy odezwie sie ktos z tpnetu do
    > mnie? ma ktos doswiadczenie z takimi sprawami?

    Jezeli Tpnet bedzie potrzebowal jakichs dodatkowych info od Ciebie
    odnosnie zdarzenia, to sie do CIebie odezwa...jezeli nie to po prostu miej
    nadzieje ze zalatwia sprawe pozytywnie, bo raczej Ciebie o wyniku
    postepowania
    nie poinformuja.

    POzdrawiam
    ------------------------
    Filo
    -----------------------

  • 3. Data: 2003-06-05 06:49:19
    Od: c...@z...net ([cookie])

    "a4" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >numer zgloszenia i narazie cisza.... kiedy odezwie sie ktos z tpnetu do
    >mnie? ma ktos doswiadczenie z takimi sprawami?

    spodziewaj sie tego, ze zle odczytaja zgloszenie i wezma
    _CIEBIE_ za wlamywacza. takie rzeczy juz sie zdarzaly ;)

    --
    _________________________________________________ ___ ___ ___ ___ _ ____
    89% uzytkowników usenetu uwaza sie za inteligent- | _| , | , | '_| ||___

  • 4. Data: 2003-06-05 12:43:25
    Temat: Odp: tpnet i zgloszenie proby wlamania
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    > spodziewaj sie tego, ze zle odczytaja zgloszenie i wezma
    > _CIEBIE_ za wlamywacza. takie rzeczy juz sie zdarzaly ;)

    nie sądze... nie pisali nic do mnie zebym to ja sie wlamywal...
    a proby wlamania z tego ip ustaly....
    hyh dziwi mnie jednak brak odpowiedzi z ich strony
    chyba powinni mi napisac co zrobili z tą sprawą....

    pozdr
    :)

  • 5. Data: 2003-06-05 22:30:39
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    a4 <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > numer zgloszenia i narazie cisza.... kiedy odezwie sie ktos z tpnetu do
    > mnie? ma ktos doswiadczenie z takimi sprawami?

    Analogia z próbą morderstwa jest dość blisko ale i tak nie jest tożsama.
    Tak czy inaczej jeżeli zadzwonisz na policję i powiesz im, że ktoś chciał
    Cię zabić to sprawdzą to ale o ile nic nie wykarze że do czegoś takiego
    doszło to prędzej poradzą Ci o udanie się do poradni psychiatrycznej.

    Podobnie jeżeli będzie jeżeli będziesz dzwonił na policję przy każdym wypadku
    kiedy ktoś złapie za klamkę w drzwiach Twojego domu chcąc sprawdzić czy jest
    zamknięty.

    Powyższe oddaje tylko pewne aspekty do próby włamania, bo:
    - ważne jest co uzna się za włamanie drogą elektroniczną,
    - w sieci dział kupę automatów które sprawdzają stan bezpieczeństwa tego co
    jest podpięte do sieci i działalność sprawdzającą tego typu rzeczy za
    próbę włamania uznać nie można,
    - "klasycznie" włamanie drogą elektroniczną (ujęcie w cudzysłów tego słowa
    nie oznacza że jest to poprawny sposób rozumienia tego pojęcia :) jest
    rozumiane jako wykorzystanie istniejącej/znanej dziury, a dziura nie
    załatana to używając analogii "domowej" to otwarte drzwi z świecącym nad
    nim neonem z napisem "zamek uszkodzony - właź jeśli chcesz .. zapraszamy".

    Jeżeli za próbę włamania uznasz to że jakiś program pokaże Ci że ktoś
    wykonał skan otwartych portów to to jest równoznaczne z tym jakby ktoś
    przechodził koło Twojego domu i próbował się dowiedzieć gdzie są w nim drzwi
    i ile ich jest. W takim wypadku pewnikiem Twoje zgłoszenie trafi na
    /dev/drzewo w TPNet.

    Można założyć niemal na sto procent, że to co bierzesz za próbę włamania ani
    nie jest próbą ani także nie jest tym bardziej próba włamania. Dlaczego ?
    Ano dlatego, że osoby widzące czym jest włamanie nie zgłaszają tego do TPNet
    tylko na policję i zgłasza się nie próbę tylko włamanie. Także to, że
    napisałeś list tutaj świadczy, że żadnej próby włamania tu na pewno nie było
    :_)

    Istnieje nikłe prawdopodobieństwo, że po mimo swojej niewiedzy jednak miałeś
    doczynienia z próbą włamania .. ale to można by stwierdzić o ile powiedziałbyś
    w jaki sposób doszedłeś do wniosku że rzeczywiście miałeś doczynienia z próbą
    włamania :)

    kloczek
    -------
    -------