  • 1. Data: 2016-07-26 23:47:39
    Temat: transformator 230W/7,5kV - ok. 100W...
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Witam Wszechwiedząca Grupo...
    Gdzie mozna droga kupna (nawet prywatnie, bez faktury) zanabyć transformator
    sieciowy, który miałby na wyjściu cos koło 7,5 kV o mocy np. około 100W.
    Potrzebny "na gwałt". Na tym portalu na A... jest takowy, ale sprzedawca,
    ani jego firma nie dają znaku życia... nie odbierają telefonów, nie
    odpowiadają na e-maile... pomożecie?
    PS. wiem jakie kuku moze to zrobić...

    --
    serdeczności! zbisa
    lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii

  • 2. Data: 2016-07-27 00:37:05
    Temat: Re: transformator 230W/7,5kV - ok. 100W...
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-26 o 23:47, zbisa pisze:
> [...]
    > takowy, ale sprzedawca, ani jego firma nie dają znaku życia... nie
    > odbierają telefonów, nie odpowiadają na e-maile... pomożecie?

    A może przekładnik napięciowy?

  • 3. Data: 2016-07-27 01:14:26
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Bartolomeo" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A może przekładnik napięciowy?
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2433314.html

    po prawdzie wolałbym jednak tradycyjny transformator...

  • 4. Data: 2016-07-27 01:18:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > takowy, ale sprzedawca, ani jego firma nie dają znaku życia... nie
    > odbierają telefonów, nie odpowiadają na e-maile... pomożecie?

    Jakby z trafopowielacza do dużego telewizora usunąć powielacz, to samo
    trafo by dawało ok. 8kV. Problem w tym, że uzwojenie pierwotne
    trafopowielacza wymaga napięcia 200-300Vdc kluczowanego 15625Hz. Nie mam
    pojęcia, jakby się zachowało po przyłączeniu 230V 50Hz, ale raczej by
    szybko padło, chyba że jakiś dławik dać w szereg.

    > PS. wiem jakie kuku moze to zrobić...

    Przy mocy 100W to nie ma znaczenia, czy 230V czy 7,5kV - zagrożenie
    dokładnie takie samo.

  • 5. Data: 2016-07-27 09:16:41
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > transformator sieciowy, który miałby na wyjściu cos koło 7,5 kV o mocy
    > np. około 100W. Potrzebny "na gwałt". Na tym portalu na A... jest
    > takowy, ale sprzedawca, ani jego firma nie dają znaku życia... nie

    A ze starej mikrofalowki nie nadał by sie?

  • 6. Data: 2016-07-27 11:34:04
    Od: w...@g...com

    W dniu środa, 27 lipca 2016 09:14:47 UTC+2 użytkownik tomekp napisał:

    > A ze starej mikrofalowki nie nadał by sie?

    Trafo z mikrofalówki daje 2000 - 2500V

  • 7. Data: 2016-07-27 12:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbisa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >po prawdzie wolałbym jednak tradycyjny transformator...

    Ten powyzej:
    -moc ma nieokreslona ... raczej nie 100W,
    -wytrzymalosc napieciowa uzwojenia ... jak widac bardzo dobra, ale w
    sumie tez nieokreslona. Nie ma obowiazku wytrzymac 7 czy 2 kV,

    Takie trafo ... od neonu. Ale neony chyba tez juz przeszly na
    elektroniczne, a czesto na led :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-07-27 12:42:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2016 23:47:39 +0200, zbisa napisał(a):

    > zanabyć transformator
    > sieciowy, który miałby na wyjściu cos koło 7,5 kV

    A pytaj tam gdzie robią reklamy neonowe.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 9. Data: 2016-07-27 13:09:07
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A pytaj tam gdzie robią reklamy neonowe.

    Neony chyba mają 5 kV. Kiedyś bardzo mnie kusiło... Na pl. Wolsona, jakiś
    samochód neoniarzy, lat temu ze 30 z kawałkiem. Nie ma nikogo, na pace leży
    obiekt opisamy "Transformattor o dużym rozproszeniu" i w tabelce 5kV na
    wyjściu. No, zajumałbym. Ale się nie zdecydowałem, z czego się cieszę.
    Słusznie jest zapytać się neoniarzy.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 10. Data: 2016-07-27 13:20:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-27 o 12:12, J.F. pisze:
> [...]
    > sumie tez nieokreslona. Nie ma obowiazku wytrzymac 7 czy 2 kV,
    >
    > Takie trafo ... od neonu. Ale neony chyba tez juz przeszly na

    Są hobbyści którzy robią klasyczne neony.

    P.P.