  • 1. Data: 2020-05-10 22:22:03
    Temat: tranzystor? - identyfikacja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Element 3 końcówkowy, obudowa TO-92, oznaczenie
    I8F (chyba F, może E przytarte?)
    210
    8AA

    Wprawdzie w układzie ale miernik pokazuje od środkowej
    (+) do skrajnych napięcie złączowe ok. 640mV, prawie
    takie samo - (do kolektora bywało mniejsze). O ile to
    w ogóle tranzystor i npn.
    Nie potrafię znaleźć co to.

    Arek

  • 2. Data: 2020-05-10 22:32:12
    Temat: Re: tranzystor? - identyfikacja
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 22:22, Arek pisze:
    > Element 3 końcówkowy, obudowa TO-92, oznaczenie
    > I8F (chyba F, może E przytarte?)
    > 210
    > 8AA

    Musisz lepiej odczytać, nic z tych symboli nie wychodzi.

    > Wprawdzie w układzie ale miernik pokazuje od środkowej
    > (+) do skrajnych napięcie złączowe ok. 640mV, prawie
    > takie samo - (do kolektora bywało mniejsze). O ile to
    > w ogóle tranzystor i npn.
    W układzie te napiecia mogą być różne, najlepiej wylutować i pomierzyć.

    > Nie potrafię znaleźć co to.
    Ja też nie.
    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-05-10 22:40:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.05.2020 o 22:32, Janusz pisze:

    > Musisz lepiej odczytać, nic z tych symboli nie wychodzi.

    Fotkę niech pokaże. :)

    MJ

  • 4. Data: 2020-05-10 23:35:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Michal Jankowski napisał(a) w wiadomości:
    <5eb866ba$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    >>> 210

    >Fotkę niech pokaże. :)

    Nie mam sprzętu by dało się wyraźną zrobić.
    Siedzi w płytce starego domofonu UC-255.

    Arek

  • 5. Data: 2020-05-11 12:16:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Element 3 końcówkowy, obudowa TO-92, oznaczenie
    >I8F (chyba F, może E przytarte?)
    >210
    >8AA

    Moze BC-846
    https://alltransistors.com/smd-search.php?search=8aa

    Ale ... to kod z smd, a masz TO-92

> [...]
    >(+) do skrajnych napięcie złączowe ok. 640mV, prawie
    >takie samo - (do kolektora bywało mniejsze). O ile to

    Tranzystor raczej mialby na srodku kolektor.

    Moze to podwojna dioda ... z IRF

    J.

  • 6. Data: 2020-05-11 17:30:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-11 o 12:16, J.F. pisze:
> [...]
    > https://alltransistors.com/smd-search.php?search=8aa
    >
    > Ale ... to kod z smd, a masz TO-92

    > Tranzystor raczej mialby na srodku kolektor.
    Bc-ki maja generalnie na środku bazę, to 2N i dalekowschodnie maja
    kolektor na środku.

    > Moze to podwojna dioda ... z IRF
    W starym domofonie!!! Jarek proszę cię, tam na bank będzie jakiś bc-ek.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-05-11 20:17:04
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 11.05.2020 o 17:30, Janusz pisze:
    a.pl...
    >>> 210

    > Bc-ki maja generalnie na środku bazę, to 2N i dalekowschodnie maja
    > kolektor na środku.

    > W starym domofonie!!! Jarek proszę cię, tam na bank będzie jakiś bc-ek.

    Może by było łatwiej powiedzieć jaki problem jest z tym sprzętem?
    --
    Pozdr
    EdiM

  • 8. Data: 2020-05-12 00:25:46
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    EdiM napisał(a) w wiadomości: <5eb996a1$0$522$65785112@news.neostrada.pl>...
    a.pl...

    >Może by było łatwiej powiedzieć jaki problem jest z tym sprzętem?

    Słuchawka domofon UC-255) działał w jedną stronę: nie
    dzwonił i nie gadał ale domownika przed budynkiem było
    słychać i drzwi otwierał.
    Rozebrałem... i tego nie zidentyfikowałem. Możliwe, że
    oznaczenia z SMD stosowali. Tam jest jeszcze BC557C (pnp)
    też w TO-92, baza w środku.

    Z Proela odpisali, że 25 lat nie produkowany i propozycja
    darmowej naprawy albo rabatu na nowy! Sugerowali spr.
    przełącznik (wyłącznik dzwonka).
    Przełącznik chyba trzeba było rozruszać. Do tego walnięta
    wkładka słuchawkowa i urwany jeden przewodzik (wszystkie
    mają włoskowate żyłki, przy lutowaniach część urwana i gubszą,
    sztywną, spróchniałą ze starości izolację.
    Prowizorycznie zadziałał na głośniczku 40 Om. Nie wiem
    ile ma wkładka, 150 Om? Może centralka się nie obrazi.

    Pierwsze zderzenie z tego typu miksem analogowo-cyfrowym
    i instalacją 2-przewodową (np. fonia na UL1482N w
    niepodręcznikowej aplikacji.

    Arek

  • 9. Data: 2020-05-12 17:57:20
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    Zobacz jako VT66 - to taki układ scalony

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2020-05-12 19:11:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Desoft napisał(a) w wiadomości: ...
    >Zobacz jako VT66 - to taki układ scalony

    VT66 to gong-melodyjka?
    Raczej nie - wydaje się, że to pośrednik (separator?)
    do tranzystora BC557C dołączającego część analogową do
    linii po zdekodowaniu nr mieszkania.
    Coś też robi przy otweraniu rygla drzwi (odcina?).
    Bardziej pasuje jako npn ale nie bedę wylutowywał.

    Tu znalazłem jak się wywołuje
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3436254.html
    ciekawe jak to wygłąda przy otwieraniu drzwi (nie mam
    tu oscyloskopu).

    Arek.