eGospodarka.pl

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2019-09-20 15:20:56
    Temat: tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=cwjZAOm1XZA

    To juz ktorys tunel, ktory mnie ciekawi bardzo swoja niska cena.
    W Norwegii jakies dobre skaly - łatwe w obrobce, dobre do tunelowania
    ?

    Toz to porownywalne z mostem drogowym w Polsce, a my sie meczymy z
    promami w Swinoujsciu ...


    J.



  • 2. Data: 2019-09-20 16:12:50
    Temat: Re: tunel
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 15:20, J.F. pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=cwjZAOm1XZA
    > To juz ktorys tunel, ktory mnie ciekawi bardzo swoja niska cena.
    > W Norwegii jakies dobre skaly - łatwe w obrobce, dobre do tunelowania ?
    > Toz to porownywalne z mostem drogowym w Polsce, a my sie meczymy z
    > promami w Swinoujsciu ...

    Po pierwsze tunel w litej skale nie wymaga obrabiania. Po drugie wygląda
    na to, że opanowali technologię. Oni tam nawet bazy podziemne zdaje się
    robią dla okrętów.


  • 3. Data: 2019-09-20 16:14:26
    Temat: Re: tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d84de64$0$519$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 20.09.2019 o 15:20, J.F. pisze:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=cwjZAOm1XZA
    >> To juz ktorys tunel, ktory mnie ciekawi bardzo swoja niska cena.
    >> W Norwegii jakies dobre skaly - łatwe w obrobce, dobre do
    >> tunelowania ?
    >> Toz to porownywalne z mostem drogowym w Polsce, a my sie meczymy z
    >> promami w Swinoujsciu ...

    >Po pierwsze tunel w litej skale nie wymaga obrabiania.

    Ale bazalt czy granit sa trudne w obrobce ... przynajmniej tak mi sie
    wydaje ...
    Moze oni maja wapienie ?

    >Po drugie wygląda
    >na to, że opanowali technologię. Oni tam nawet bazy podziemne zdaje
    >się
    >robią dla okrętów.

    TBM sa ogolnie znane ... ale czy nie wymagaja odpowiedniej skaly ?

    J.










  • 4. Data: 2019-09-20 21:07:51
    Temat: Re: tunel
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2019 o 16:14, J.F. pisze:

    >> Po pierwsze tunel w litej skale nie wymaga obrabiania.
    > Ale bazalt czy granit sa trudne w obrobce ... przynajmniej tak mi sie
    > wydaje ...
    > Moze oni maja wapienie ?

    Nigdy tam nie byłem.
    >
    >> Po drugie wygląda
    >> na to, że opanowali technologię. Oni tam nawet bazy podziemne zdaje się
    >> robią dla okrętów.
    > TBM sa ogolnie znane ... ale czy nie wymagaja odpowiedniej skaly ?

    Bez wątpienia.


  • 5. Data: 2019-09-20 21:46:06
    Temat: Re: tunel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=cwjZAOm1XZA
    >
    > To juz ktorys tunel, ktory mnie ciekawi bardzo swoja niska cena.
    > W Norwegii jakies dobre skaly - łatwe w obrobce, dobre do tunelowania
    > ?

    Rząd 300M USD za mile?

    Gugle twierdzi, że 100-500M USD to typowy koszt.
    Musk chce swoją tube wiercić za 10M USD.

    > Toz to porownywalne z mostem drogowym w Polsce, a my sie meczymy z
    > promami w Swinoujsciu ...

    No ale w sumie, jak się zastanowić to chyba nie jest aż takie
    zaskakujące. O ile nic źle nie pójdzie.

    To jaki byłby koszt przez Bałtyk, i czas wykonania na przykładzie takiego
    Eurotunelu?

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2019-09-21 09:43:32
    Temat: Re: tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2019 19:46:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > On 2019-09-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=cwjZAOm1XZA
    >>
    >> To juz ktorys tunel, ktory mnie ciekawi bardzo swoja niska cena.
    >> W Norwegii jakies dobre skaly - łatwe w obrobce, dobre do tunelowania
    >> ?
    >
    > Rząd 300M USD za mile?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_R%C4%99dzi%C5%84s
    ki

    Ile to bylo - ~150M $/mile

    > Gugle twierdzi, że 100-500M USD to typowy koszt.
    > Musk chce swoją tube wiercić za 10M USD.
    >
    >> Toz to porownywalne z mostem drogowym w Polsce, a my sie meczymy z
    >> promami w Swinoujsciu ...
    >
    > No ale w sumie, jak się zastanowić to chyba nie jest aż takie
    > zaskakujące. O ile nic źle nie pójdzie.
    >
    > To jaki byłby koszt przez Bałtyk, i czas wykonania na przykładzie takiego
    > Eurotunelu?

    Zobacz to
    https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel

    6M$/ mile ?

    Ten Muska bedzie chyba istotnie mniejszy w przekroju.

    I ile kosztuje metro ?


    Albo to
    https://en.wikipedia.org/wiki/SMART_Tunnel
    Koszt znany, gorzej z dlugoscia :-)

    J.







  • 7. Data: 2019-09-21 17:21:45
    Temat: Re: tunel
    Od: 4...@g...com

    Jak sie nauczyc to nic nie jest trudne w obrobce. Co najwyzej drogo bedzie. Diamenty
    na brylanty przerabiaja. Jakis Rosjanin dimentowym nozem toczyl preta z weglika
    spiekanego, film jest w necie. Wior byl taki jak z zeliwa. I podobnie jak zeliwo
    szybko sie skrawalo. Trudne bedzie wiercenie tunelu w Lodzi. Piach, kamienie i duzo
    wody. W latach siedemdziesiatych chcieli metro robic i jak zbadali w czym trzeba
    tunele robic to stwierdzili ze sie nie da zeby w rozsadnym budzecie sie zmiescilo.


  • 8. Data: 2019-09-23 01:14:28
    Temat: Re: tunel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Fri, 20 Sep 2019 19:46:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >> On 2019-09-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=cwjZAOm1XZA
    >>>
    >>> To juz ktorys tunel, ktory mnie ciekawi bardzo swoja niska cena.
    >>> W Norwegii jakies dobre skaly - łatwe w obrobce, dobre do tunelowania
    >>> ?
    >>
    >> Rząd 300M USD za mile?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_R%C4%99dzi%C5%84s
    ki
    >
    > Ile to bylo - ~150M $/mile
    >
    >> Gugle twierdzi, że 100-500M USD to typowy koszt.
    >> Musk chce swoją tube wiercić za 10M USD.
    >>
    >>> Toz to porownywalne z mostem drogowym w Polsce, a my sie meczymy z
    >>> promami w Swinoujsciu ...
    >>
    >> No ale w sumie, jak się zastanowić to chyba nie jest aż takie
    >> zaskakujące. O ile nic źle nie pójdzie.
    >>
    >> To jaki byłby koszt przez Bałtyk, i czas wykonania na przykładzie takiego
    >> Eurotunelu?
    >
    > Zobacz to
    > https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
    >
    > 6M$/ mile ?

    Eurotunel budowali 6 lat. 50.5km za 1.6*10^9 GBP co daje nam >500USD/milę.
    Dość spory rozrzut :) Ale i ten norweski, 25km, budowali 5 lat. A z PL
    do SE to byłoby dobrze powyżej 150km, czyli min 20lat? :)

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2019-09-23 12:52:04
    Temat: Re: tunel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ofThF.207665$7...@f...ams1...
    On 2019-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> To jaki byłby koszt przez Bałtyk, i czas wykonania na przykładzie
    >>> takiego
    >>> Eurotunelu?
    >
    >> Zobacz to
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
    >
    >> 6M$/ mile ?

    >Eurotunel budowali 6 lat. 50.5km za 1.6*10^9 GBP co daje nam
    > >500USD/milę.
    >Dość spory rozrzut :)

    No wlasnie. Ktos tu klamie ?

    > Ale i ten norweski, 25km, budowali 5 lat.

    Widac TBM ma ograniczona predkosc pracy ... a przeciez Eurotunel
    wiercili z dwoch stron, wiec predkosc taka sama :-)

    ET jesli dobrze widze to w kredowych skalach zrobiony - wierci sie
    latwo ... czy wcale nie, bo marmur to tez kredowa skala :-)

    >A z PL
    >do SE to byłoby dobrze powyżej 150km, czyli min 20lat? :)

    Po drodze jest Bornholm, to by mozna z trzech stron wiercic, po 50 km.
    ;-P

    J.



  • 10. Data: 2019-09-23 13:09:29
    Temat: Re: tunel
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 12:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ofThF.207665$7...@f...ams1...
    > On 2019-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> To jaki byłby koszt przez Bałtyk, i czas wykonania na przykładzie
    >>>> takiego
    >>>> Eurotunelu?
    >>
    >>> Zobacz to
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
    >>
    >>> 6M$/ mile ?
    >
    >> Eurotunel budowali 6 lat. 50.5km za 1.6*10^9 GBP co daje nam
    >> >500USD/milę.
    >> Dość spory rozrzut :)
    >
    > No wlasnie. Ktos tu klamie ?
    >
    >> Ale i ten norweski, 25km, budowali 5 lat.
    >
    > Widac TBM ma ograniczona predkosc pracy ... a przeciez Eurotunel
    > wiercili z dwoch stron, wiec predkosc taka sama  :-)
    >
    > ET jesli dobrze widze to w kredowych skalach zrobiony - wierci sie latwo
    > ... czy wcale nie, bo marmur to tez kredowa skala :-)
    >
    >> A z PL
    >> do SE to byłoby dobrze powyżej 150km, czyli min 20lat? :)
    >
    > Po drodze jest Bornholm, to by mozna z trzech stron wiercic, po 50 km. ;-P

    Tunele, które buduje się na lądzie i zatapia w miejscu docelowym wydają
    się ciekawe. Dlaczego nie są tak popularne?

    Robert

strony : [ 1 ] . 2



Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: