  • 1. Data: 2017-08-08 15:25:34
    Temat: tunel dla statkow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tego chyba jeszcze nie bylo - tunel dla statkow

    https://www.vesselfinder.com/news/8974-Norwegian-Coa
    stal-Administration-will-build-the-worlds-first-ship
    -tunnel-Video
    https://en.wikipedia.org/wiki/Stad_Ship_Tunnel

    I kolejny raz mnie zastanawia cena - "3 bln NOK" to zdaje sie ok
    1.5mld zl ... to u nas most podobnej dlugosci tyle by kosztowal.

    Oni tam maja jakies miekkie skaly, ze to tak tanio wychodzi ?

    A my nie mozemy drogowego do Swinoujscia zrobic ...

    J.

  • 2. Data: 2017-08-09 16:54:30
    Temat: Re: tunel dla statkow
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-17 o 15:25, J.F. pisze:
    > Tego chyba jeszcze nie bylo - tunel dla statkow

    Rosjanie mają całą bazę Okrętów Podwodnych w tunelach. Słyszałem, ze
    Szwedzi mają też bazę w takich tunelach, ale dla okrętów nawodnych.

  • 3. Data: 2017-08-09 23:40:31
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Wed, 9 Aug 2017 16:54:30 +0200, Robert Tomasik pisze:
    > Rosjanie mają całą bazę Okrętów Podwodnych w tunelach. Słyszałem, ze
    > Szwedzi mają też bazę w takich tunelach, ale dla okrętów nawodnych.

    Nie trzeba nawet szukać po wojskowych norkach:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rove_Tunnel

    k.

  • 4. Data: 2017-08-10 09:57:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-09 o 23:40, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Nie trzeba nawet szukać po wojskowych norkach:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Rove_Tunnel

    Są na świecie rzeczy, o których się zwykłym inżynierom nie śniło. ;)

    http://www.autostuff.pl/nowe/2734/3-najciekawsze-na-
    swiecie-mosty-wodne

    WM