  • 11. Data: 2018-07-04 08:02:03
    Temat: Re: tv na działce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Jul 2018 00:32:09 +0200, Krycha napisał(a):

    > Chętnie dowiem się jaką mam kupić antenę, bez wzmacniacza.
    > Czy to znaczy, że ma być z symetryzatorem?

    Na początek wymontuj wzmacniacz z anteny, włóż tam jakiś symetryzator za
    parę zł oraz usuń na dolnym końcu kabla wtyk razem z zasilaczem. Załóż
    tam jakiś zwykły wtyk. W ostateczności, po prostu nie wtykaj zasilacza
    do gniazdka sieciowego. Być może, uzyskasz dobry odbiór już na tej
    antenie. Jeśli nie, wybiorę ci inną, lepszą. Przy okazji, podaj
    przybliżoną odległość od twojej lokalizacji do nadajnika. To pozwoli mi
    ocenić siłę sygnału.
    Pogoda jest świetna na takie roboty :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-07-04 12:30:27
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Poprawka:
    WIWA podaje siłę i jakość odbieranego z anteny sygnału: naciśnij na pilocie dwa razy
    przycisk 'INFO' i podaj nam wyniki [%] na różnych kanałach (różnych MUX-ach).

  • 13. Data: 2018-07-04 23:02:57
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

> [...]
    > antenie. Jeśli nie, wybiorę ci inną, lepszą. Przy okazji, podaj
    > przybliżoną odległość od twojej lokalizacji do nadajnika. To pozwoli mi

    Zrobię to w pierwszej wolnej chwili i dam znać o efektach.

    Krycha.

  • 14. Data: 2018-07-04 23:04:48
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 04.07.2018 o 12:30, ń pisze:
    > Poprawka:
    > WIWA podaje siłę i jakość odbieranego z anteny sygnału: naciśnij na pilocie dwa
    razy przycisk 'INFO' i podaj nam wyniki [%] na różnych kanałach (różnych MUX-ach).

    Takie informacje podałam na początku wątku.
    Oto one:
    "Ale okazuje się, że nie.
    Kanał 23 i 46 odbieram ładnie: siła 100 %, jakość 100%.
    A kanał 34 bardzo słabo, albo 'brak sygnału'.
    Siła bywa nawet i 100% ale migająca, a jakość ciągle migające od zera
    czasami nawet do 100%.
    Czasami zdarza się, że mogę oglądać dobry obraz, ale na ogól nie."

    Krycha.

  • 15. Data: 2018-07-05 09:10:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    > jakość 100%

    Czyli OK.

    > Siła bywa nawet i 100% ale migająca, a jakość ciągle migające od zera czasami nawet
    do 100%.

    Czyli siła duża bo wzmacnia wzmacniacz, ale wzmacnia śmieci (kiepski sygnał) lub
    wychodzą z niego śmieci (uszkodzenie wzmacniacza).
    Generalnie to zacząłbym od sprawdzenia zasilacza tego wzmacniacza, no chyba że
    zasilasz z tunera (opca w menu dekodera), a Wiwy miewają kłopoty z zasilaniem nawet
    własnym.

  • 16. Data: 2018-07-05 21:41:36
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 05.07.2018 o 09:10, ń pisze:

> [...]
    zasilasz z tunera (opca w menu dekodera), a Wiwy miewają kłopoty z zasilaniem nawet

    Tylko dla mnie jest dziwne i niezrozumiałe, że źle jest tylko
    na MUX-3 kanał 34.
    A na innych nie.

    Krycha.

  • 17. Data: 2018-07-05 23:57:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-05 o 21:41, Krycha pisze:

    > Tylko dla mnie jest dziwne i niezrozumiałe, że źle jest tylko
    > na MUX-3 kanał 34.
    > A na innych nie.

    Jest bardzo sprytny programik na Androida, wabi się DVB-T finder.

    Wybrałem zupełnie przypadkową lokalizację, aby sprawdzić nadajnik, o
    którym pisałaś. Wygląda na to, że wszystkie MUX-y idą na 100kW, więc
    problem tkwi być może w dodupnej antenie albo reszcie instalacji, gdzie
    z jakichś powodów (interferencje?) jedna częstotliwość jest albo
    tłumiona, albo filtrowana.

    Tu dałem screeny z programu:

    https://zapodaj.net/b7a45203dbd61.png.html
    https://zapodaj.net/47195a1da6f89.png.html
    https://zapodaj.net/05a85eef50ea7.png.html
    https://zapodaj.net/6773cb633a395.png.html

    Programik jest na tyle fajny, że można wejść na dach i ustawić antenę
    bardzo dokładnie na zasadzie "pomiędzy kominem Zośki a stodołą sołtysa"
    - zobacz fotka z ostatniego linku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-07-06 22:12:14
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 05.07.2018 o 23:57, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Programik jest na tyle fajny, że można wejść na dach i ustawić antenę
    > bardzo dokładnie na zasadzie "pomiędzy kominem Zośki a stodołą sołtysa"

    Przydatna rzecz.
    Od razu wzięłam komórkę, poszukałam w google ten program DVB-T finder.
    Krok po kroku jak pisało zainstalowałam.
    Otrzymałam, ze zainstalowano na tym urządzeniu.
    I nic. Nie ma ikonki, którą dałoby sie uruchomić.
    Wyłączyłam i włączyłam komórkę. Ale nadal nic.

    Krycha.

  • 19. Data: 2018-07-06 22:18:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2018 22:12:14 +0200, Krycha napisał(a):

    > Ale nadal nic.

    Daj se spokój, to przerost formy nad treścią. Użyj papierowej mapy i
    kompasu. Przecież szerokość w poziomie charakterystyki anteny to jakieś
    30 st. A poza tym, i tak w wielu przypadkach po wstępnym ustawieniu
    trzeba dokonać jakiejś korekty, a przynajmniej tak bywało za analogowych
    czasów :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2018-07-07 10:54:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 06.07.2018 22:12, Krycha pisze:

    > Nie ma ikonki, którą dałoby sie uruchomić.

    Poszukaj wśród widgetów.