  • 11. Data: 2019-11-04 06:55:18
    Temat: Re: tysiąc procesorów
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 30 Oct 2019 13:50:03 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > A bardziej precyzyjnie Gentoo, z kompilowaniem wszystkiego.

    To na pozostałych distro nie można kompilować "wszystkiego"?

  • 12. Data: 2019-11-04 07:18:57
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.11.2019 dantes <d...@q...com> napisał/a:

    > To na pozostałych distro nie można kompilować "wszystkiego"?

    Można, ale z defaultu dostajesz paczki binarne.

    A w Gentoo kompilowanie jest to poniekąd filozofia dystrybucji,
    żeby mieć system super zoptymalizowany pod dany procesor.

    "By default in Gentoo the entire system is built from source code(..)"

    https://wiki.gentoo.org/wiki/FAQ#What_makes_Gentoo_d
    ifferent.3F

    A co to daje w rzeczywistości, to już inna sprawa.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2019-11-04 10:48:14
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 4 Nov 2019 06:18:57 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Można, ale z defaultu dostajesz paczki binarne.

    A w Gentoo jakie "dostajesz paczki"?

    > A w Gentoo kompilowanie jest to poniekąd filozofia dystrybucji,
    > żeby mieć system super zoptymalizowany pod dany procesor.

    Niesamowite. A na innych distro jest zabronione czy niemożliwe?

    > "By default in Gentoo the entire system is built from source code(..)"
    >
    > https://wiki.gentoo.org/wiki/FAQ#What_makes_Gentoo_d
    ifferent.3F

    > A co to daje w rzeczywistości, to już inna sprawa.
    A czego nie daje, gdzie jest położony ten największy niedosyt?

  • 14. Data: 2019-11-04 12:25:44
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.11.2019 dantes <d...@q...com> napisał/a:

    > A w Gentoo jakie "dostajesz paczki"?

    Z kodem źródłowym. Czytałeś choć, na co odpisujesz?

    > Niesamowite. A na innych distro jest zabronione czy niemożliwe?

    Ale chcesz o czymś podyskutować, czy ot tak się
    poprzypierdzielać?

    Inne dystrybucje nie kierują się filozofią "kompilujmy
    wszystko na komputerze usera, żeby było wydajniej"
    (a przynajmniej ja nie znam innych, poza Gentoo właśnie).
    A to właśnie, jak mi się wydaje, było ideą przyświecającą OP
    (system i soft "skrojony" pod określone hardware usera).

    Ale oczywiście, jak user chce i lubi, to w praktycznie
    każdej dystrybucji ma źródła i może sobie samodzielnie
    "pooptymalizować".

    > A czego nie daje, gdzie jest położony ten największy niedosyt?

    No właśnie w zasadzie nic nie daje, różnica między tymi
    "zoptymalizowanymi" kompilacjami a uniwersalnymi jest żadna
    (choćby z uwagi na czas jaki procesor zwykle poświęca
    na wykonywanie kodu np. jądra).

    Chyba, że ktoś zajmuje się praktycznie wyłącznie jakimiś
    specyficznymi, mocno obciążającymi procesor programami.
    Ale i wtedy warto optymalizować (w tym ewentualnie kompilować)
    tylko to oprogramowanie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 15. Data: 2019-11-04 13:12:11
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 04.11.2019 o 12:25, Dominik Ałaszewski pisze:
    > No właśnie w zasadzie nic nie daje, różnica między tymi
    > "zoptymalizowanymi" kompilacjami a uniwersalnymi jest żadna

    No staranniej pisz: zazwyczaj niewielka, a *czasem* nawet żadna.
    > (choćby z uwagi na czas jaki procesor zwykle poświęca na wykonywanie
    > kodu np. jądra).

    No więc i o to mi chodziło, że jeśli (jak poniżej) mamy program, którego
    optymalizacja jest wielce pożądana, to ona może dać niewiele, jeśli nie
    będzie wychodził jaj naprzeciw wielce zoptymalizowany OeS...

    > Chyba, że ktoś zajmuje się praktycznie wyłącznie

    Dlaczego "wyłącznie"? Wystarczy, że "także", albo "również"...

    > jakimiś specyficznymi, mocno obciążającymi procesor programami.

    Jak sam wskazywałeś, zysk raczej nigdy nie będzie jakiś porażający, ale
    gdy coś-tam soft ma robić w czasie jak najbardziej rzeczywistym, to
    jakieś 5%-towe przyspieszenie może już *coś* znaczyć. A czasem będzie
    pewnie zauważalnie więcej, niż owe skromne 5%

    > Ale i wtedy warto optymalizować (w tym ewentualnie kompilować) tylko
    > to oprogramowanie.

    Ale bez optymalizacji OeS-u to kicha!

    Natomiast optymalizowanie jakichś-tam duperelnych programików, co zrobią
    swoje i tak -- sensu żadnego nie ma, to jasne.

    --
    Masz potężną moc obliczeniową ,,na pokładzie"? Podziel się nią z Nauką,
    i dołącz do BOINC, systemu przetwarzania rozproszonego (GRID),

  • 16. Data: 2019-11-04 14:39:47
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.11.2019 jaNus <p...@b...pl> napisał/a:

    > No więc i o to mi chodziło, że jeśli (jak poniżej) mamy program, którego
    > optymalizacja jest wielce pożądana, to ona może dać niewiele, jeśli nie
    > będzie wychodził jaj naprzeciw wielce zoptymalizowany OeS...

    A możesz zapodać jakiś z życia wzięty przykład, jak to ten
    zoptymalizowany OS rzeczonemu programowi naprzeciw ma wychodzić?

    Pamięć mu będzie szybciej przydzielał, czy jak? :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 17. Data: 2019-11-04 17:24:57
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 04.11.2019 o 14:39, Dominik Ałaszewski pisze:
    > A możesz zapodać jakiś z życia wzięty przykład, jak to ten
    > zoptymalizowany OS rzeczonemu programowi naprzeciw ma wychodzić?
    >
    > Pamięć mu będzie szybciej przydzielał, czy jak?:-)

    Ja nie ekspert, ale dajmy na to można by na OS wymusić, aby w trakcie,
    gdy procesor jest wielce potrzebny do "celów wyższych", nie odpalał
    jakichś dupnych procesów, które równie dobrze mogą być uruchomione jutro.

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 18. Data: 2019-11-05 07:17:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > gdy procesor jest wielce potrzebny do "celów wyższych", nie odpalał
    > jakichś dupnych procesów, które równie dobrze mogą być uruchomione jutro.

    Takie rzeczy to się załatwia przez ustawienie priorytetów,
    w praktycznie każdym OS (no, może poza MS-DOS :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 19. Data: 2019-11-05 08:24:18
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 4 Nov 2019 11:25:44 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Z kodem źródłowym. Czytałeś choć, na co odpisujesz?

    > Ale chcesz o czymś podyskutować, czy ot tak się
    > poprzypierdzielać?

    Może być o RTAI.

  • 20. Data: 2019-11-05 13:17:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-04 o 14:39, Dominik Ałaszewski pisze:

    > A możesz zapodać jakiś z życia wzięty przykład, jak to ten
    > zoptymalizowany OS rzeczonemu programowi naprzeciw ma wychodzić?
    >
    > Pamięć mu będzie szybciej przydzielał, czy jak? :-)

    A o systemach czasu rzeczywistego Waść słyszeć nie raczył? ;)

    Poza tym od biedy można sobie program bezpośrednio w asemblerze wstukać.
    Nawet z własnym os-em.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam