  • 21. Data: 2019-11-06 07:24:38
    Temat: Re: tysiąc procesorów
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.11.2019 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A o systemach czasu rzeczywistego Waść słyszeć nie raczył? ;)

    Raczył, ale nie wiem, jaki ma to związek radziecki z tematem
    - nie nadążam za Waści lotnym tokiem rozumowania. Mnie trzeba
    powoli, jak krowie na rowie (dlatego też zostawiłem więcej
    kontekstu wątku).

    Bo nie łapię- przez optymalizację "ogólnego" systemu pod konkretny
    program otrzymujemy system czasu rzeczywistego?

    Ponadto zawsze mi się wydawało, że system czasu rzeczywistego
    musi regować na zdarzenia "ze świata" w czasie rzeczywistym właśnie
    (tzn. pomijalnie małym w stosunku do odstępu między tymi zdarzeniami),
    więc raczej nie może sobie pozwolić na reakcję w rodzaju "Sorry,
    to zdarzenie musi poczekać- właśnie wykonuję kod Bardzo Ważnego
    Programu". Więc owszem, RTOS w sterowaniu się sprawdzi- w optymalnym
    wykonywaniu Bardzo Ważnego Programu niekoniecznie. Ale pewnie
    o czymś nie wiem, więc uprzejmie proszę o oświecenie.

    No i nadal nie wiem, jak to "wychodzenie naprzeciw" ma wyglądać.
    Bo priorytet w dostępie do zasobów zapewniają narzędzia OS
    (np. taskset, nice, ionice).

    > Poza tym od biedy można sobie program bezpośrednio w asemblerze wstukać.
    > Nawet z własnym os-em.

    Wszystko można. Ale często lepszy algorytm załatwi więcej, niż pisanie
    w asemblerze, zwłaszcza na współczesnych procesorach.

    A co do tego, że program będący sam dla siebie OSem i działający
    na bare metal (jak na przykład ESX(i)) współdziała z tymże OSem
    (czyli sam ze sobą) optymalnie- to jest raczej truizm :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 22. Data: 2019-11-06 19:16:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/11/2019 13:17, Adam wrote:
    > A o systemach czasu rzeczywistego Waść słyszeć nie raczył?  ;)

    System czasu rzeczywistego mają zupełnie inne założenia i implementacje
    niż systemy do przeglądania porno i facebooka.

    Sam kompilacja z optymalizacją nie uczyni z Windowsa czy Linuxa systemu RT.