  • 1. Data: 2016-05-06 15:18:52
    Temat: ubytek mosiądzu
    Od: TomaszPe <t...@g...com>

    Witajcie
    pytanie mam następujące - w której książce mogę poczytać o ubytku podczas topienia
    mosiądzu? Chodzi o to, że z pieca można wylać mniej mosiądzu niż się włożyło. Pytanie
    - o ile. Znalazłem, że generalnie 2-3% ale to przy topieniu zimnego materiału. A jak
    piec chodzi cały czas i tylko się dokłada, bez zatrzymywania?

    Z góry dzięki,
    Tomasz Piasecki

  • 2. Data: 2016-05-07 00:23:13
    Od: 4...@g...com

    W czasie topienia mosiadzu czy w czasie topienia skladnikow zeby zrobil sie mosiadz?

  • 3. Data: 2016-05-08 21:32:39
    Temat: Re: ubytek mosiądzu
    Od: TomaszPe <t...@g...com>

    On Saturday, 7 May 2016 00:23:14 UTC+2, 4...@g...com wrote:
    > W czasie topienia mosiadzu czy w czasie topienia skladnikow zeby zrobil sie
    mosiadz?

    W czasie topienia mosiądzu. Gąski z huty + złom obiegowy.

    Wyrazy,
    Tomasz Piasecki

  • 4. Data: 2016-05-09 12:30:54
    Od: 4...@g...com

    W czasie topienia mosiadzu ubytki w masie moga byc tylko zwiazane z utlenianiem. Jak
    topic w atmosferze ochronnej to nie bedzie ubytkow na utlenianie. Piszesz ze robisz
    stop. Bo material z huty plus zlom da stop. I tu moga byc ubytki w objetosci i masie.
    W objetosci bo zmieszanie ze soba substancji o znanej objetosci najczesciej daje
    mniejsza objetosc niz objetosc zmieszanych skladnikow. A w masie bo sie utlenia.

  • 5. Data: 2016-05-09 13:50:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >W czasie topienia mosiadzu ubytki w masie moga byc tylko zwiazane z
    >utlenianiem.
    >Jak topic w atmosferze ochronnej to nie bedzie ubytkow na utlenianie.

    Gorzej jak piec opalany bezposrednio :-)

    No i zdaje sie, ze cynk moze juz istotnie parowac w tych temperaturach

    J.

  • 6. Data: 2016-06-01 06:08:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 9 May 2016 13:50:41 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >No i zdaje sie, ze cynk moze juz istotnie parowac w tych temperaturach

    Pewnie tak.
    Tu jest o gościu co chciał się pozbyć ocynku z kawałków rur -
    nawdychał się dymów cynku i zmarł.

    http://www.anvilfire.com/iForge/tutor.php?lesson=saf
    ety3/demo

    Duże zdjęcia: