  • 1. Data: 2011-12-10 00:20:34
    Temat: usterka silnika?
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Jaka usterka może powodować kilkusekundowe świecenie tej kontrolki
    http://www.renault19.pl/forum/attachments/p1010809.j
    pg
    po każdym uruchomieniu zimnego silnika? Nigdy wcześniej się nie
    zapalała.

    silnik to benzynowy K7J Renault 1.4

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-10 00:37:44
    Temat: Re: usterka silnika?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-10 00:20, M1SLQ pisze:
> [...]
    pg
    > po każdym uruchomieniu zimnego silnika? Nigdy wcześniej się nie zapalała.

    Zdychający akumulator? U mnie kiedyś mocno rozładowany akumulator
    powodował zapalanie się kontrolki ESP (prawdopodobnie układ
    diagnostyczny dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała
    się świecić.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 3. Data: 2011-12-10 00:42:25
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-10 00:42, Czesław Wiśniak pisze:

    > a nie jest to kontrolka od ukladu wtryskowego ?

    Od czego by nie była...

  • 4. Data: 2011-12-10 00:42:37
    Od: "Czesław Wiśniak" <c...@c...pl>

> [...]
    > dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała się świecić.

    a nie jest to kontrolka od ukladu wtryskowego ?

    cw

  • 5. Data: 2011-12-10 02:37:49
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    M1SLQ <m...@m...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    pg
    > po każdym uruchomieniu zimnego silnika? Nigdy wcześniej się nie

    W renówkach 2.5 i 3.5 litra czasami mi się to świeci
    i zawsze komp przy tym mówi:

    "usterka układu wtryskowego, skontaktuj się ze sprzedawcą renult"

    Z tym że w Safrane szybko znika, w Vel Satis do ponownego włączenia
    (zresztą on jakiś dziwny jest - bo tu istnieje coś takiego dziwnego
    jak kasowanie błędów - po jachą cholere nie wiem, jak elektroniki
    mniej niż w safrane - ale trochę "mocniejsze" kompy chyba ;) ).

    generalnie raz wariował Vel Satis bo się jakaś wiązka uszkodziła
    i wariowało ESP (ASR z niego bardziej niż ESP), lewa strona
    klimatronika - tylko nawiew na nogi i jego temperatura.
    i miał limiter z 60% mocy... tak do ~220km/h i się wolno rozpędzał ;)

    pozdrawiam!

  • 6. Data: 2011-12-10 02:39:45
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > powodował zapalanie się kontrolki ESP (prawdopodobnie układ
    > diagnostyczny dostawał jakieś dziwne odczyty). Po naładowaniu przestała

    Akumulator zawsze rzuca co najmniej 2..3 błędami, coś ala:

    "akumulator, funkcje zaburzone, wymień...."
    "alternator funkcje zaburzone"
    "niskie napięcie, coś tam dalej"

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2011-12-10 02:43:31
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Akumulator zawsze rzuca co najmniej 2..3 błędami, coś ala:
    >
    > "akumulator, funkcje zaburzone, wymień...."
    > "alternator funkcje zaburzone"
    > "niskie napięcie, coś tam dalej"
    >
    > pozdrawiam.

    tfu zapomniałem dodać:

    związane jest to prawdopodobnie z LPG u mnie
    i mooooooże z lambdą (bardziej 4 lambdami - nie wymieniane nigdy).

    tylko nie wiem co to za auto, ale to od 20 lat chyba zupełnie nic
    nie zmieniania w reno więc powinno być to samo.

  • 8. Data: 2011-12-10 10:36:03
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik " Michał" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    pg

    > W renówkach 2.5 i 3.5 litra czasami mi się to świeci
    > i zawsze komp przy tym mówi:

    Stary, powiedz mi po kiego wała snujesz swoje opowieści o, rzekomych,
    silnikach 2,5 oraz 3,5 z którymi ,podobno, miałeś styczność jeżeli jest
    jasno napisane, że chodzi o 1.4?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 9. Data: 2011-12-10 11:59:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 00:20:34 +0100, M1SLQ napisał(a):
> [...]
    pg
    > po każdym uruchomieniu zimnego silnika? Nigdy wcześniej się nie

    A co instrukcja na to ?
    bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

    J.

  • 10. Data: 2011-12-10 14:46:42
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > A co instrukcja na to ?
    > bo kontrolka wyglada jak ... jakis grzejnik ?

    raczej ekg

    "właścicielu! Szykuj się na palpitacje serca przy regulowaniu rachunku w
    serwisie"