  • 11. Data: 2017-09-13 09:18:16
    Temat: Re: uszkodzenia kwarców...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Sep 2017 21:05:46 +0200, Piotr Wyderski
    > PLL na wewnętrzny generator RC i przynajmniej da szansę zgłoszenia
    > błędu i eleganckiego zatrzymania urządzenia.

    Ba, nawet będzie dalej Chudzik bez kwarcu jakby nic się stało. Atmega
    tak nie umie?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-09-13 12:48:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > On Tue, 12 Sep 2017 21:05:46 +0200, Piotr Wyderski
    > Ba, nawet będzie dalej Chudzik bez kwarcu jakby nic się stało. Atmega tak
    > nie umie?

    Większość ATmeg nie. Na pewno takie coś jest w ATmega328PB: CFD - Clock
    Failure Detection mechanism

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2017-09-13 13:34:50
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 11-09-2017 17:07, sundayman wrote:

    > SMD, obudowa HC49. Lutowane w piecu, pasta KOKI, pcb myte w dedykowanym
    > płynie, [...]

    No to masz odpowiedź, myjka ultradźwiękowa.
    K.

  • 14. Data: 2017-09-13 20:45:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ba, nawet będzie dalej Chudzik bez kwarcu jakby nic się stało.

    To zależy od zastosowania, np. CAN traktowany wg specyfikacji się
    rozleci, w praktyce będzie loteria. Sygnał awarii oscylatora procesor
    Ci wystawi, a co z nim zrobisz dalej, to już nie sprawa producenta.

    > Atmega tak nie umie?

    Nie mam pojęcia, dałem sobie spokój z Atmelami lata temu. Teraz
    przeszedłem na PSOC5LP jako rozsądny kompromis między MCU i FPGA.
    Do tego sporo przydatnych analogowych peryferiów i wbudowaną
    przetwornicę boost, więc działa od 0,5V.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2017-09-13 20:49:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Większość ATmeg nie. Na pewno takie coś jest w ATmega328PB: CFD - Clock
    > Failure Detection mechanism

    Wszystkie PICe, z którymi miałem do czynienia, też miały taki monitorek.
    Ale ja brałem najsilniejsze nowoczesne modele w linii, nie wiem, co
    potrafiły maluchy. IIRC ECC nie miały nawet dsPICe -- swoją drogą bardzo
    rozczarowująca linia produktów, nowsze PIC16 były wygodniejsze.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2017-09-13 20:49:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 12:48, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Większość ATmeg nie. Na pewno takie coś jest w ATmega328PB: CFD - Clock
    > Failure Detection mechanism

    328 tego nie ma, atxmegi mają i nazywa się to
    "PLL and External Clock Source Failure Monitor"

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2017-09-13 23:23:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):

    > 328 tego nie ma

    No bo 328/P nie ma. Ale 328PB już ma. Można poczytać w datasheecie od 328PB
    oraz w dokumencie porównującym nowocześnieją wersję PB z wcześniejszymi:
    AT15007: Differences between ATmega328/P and ATmega328PB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2017-09-14 08:30:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Sep 2017 20:45:35 +0200, Piotr Wyderski
    > To zależy od zastosowania, np. CAN traktowany wg specyfikacji się
    > rozleci, w praktyce będzie loteria.

    Taa słyszałem takie historie, praktyka jest taka, że 4 rok chodzi mi
    w 2 samochodach (u mnie i i znajomego) moduł can na pic18f2580 na
    wew. osc rc i nigdy nie było z nim problemu.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2017-09-14 09:31:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Taa słyszałem takie historie, praktyka jest taka, że 4 rok chodzi mi w
    > 2 samochodach (u mnie i i znajomego) moduł can na pic18f2580 na wew.
    > osc rc i nigdy nie było z nim problemu.

    Z ciekawości: z jaką częstotliwością szyny? 1MHz?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2017-09-14 09:35:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

> [...]

    > 328PB oraz w dokumencie porównującym nowocześnieją wersję PB z
    > wcześniejszymi: AT15007: Differences between ATmega328/P and ATmega328PB.

    Ciekawe dlaczego się tak przywiązali do tych numerków, zamiast
    podbić wersję i nie robić zamieszania literami. W literach odruchowo
    spodziewam się znaleźć specyfikację zakresu temperatur pracy, rodzaj
    obudowy itp., a nie definicję funkcjonalności, stąd 328PB i 328P
    "to to samo".

    Pozdrawiam, Piotr