  • 31. Data: 2017-09-15 15:25:49
    Temat: Re: uszkodzenia kwarców...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 14.09.2017 o 22:57, Piotr Wyderski pisze:

    > Jasne, ale chodzi o to, że przynajmniej się dowiesz, że rezonator
    > zdechł, a nie wpadasz w stupor. :-) Logujesz zdarzenie i zwijasz interes.

    Urządzenia uszkodzone dostaję na serwis (nie demontuję sam).
    Mam w pamięci zdarzeń, że najpierw był błąd w komunikacji z drugim
    procesorem, a potem wyłączenie. Zresztą, jak widzę, że urządzenie nie
    wstaje, to już wiem żeby najpierw sprawdzić kwarc.

    Ale pewnie - zawsze to lepiej niż samoistny pad, gdyby był rezerwowy zegar.

    > Ciekawe, czy dotyczy rezonatora, tj. czy gotowy generator
    > kwarcowy w puszce też by miał problemy.

    Ba. tego nie wiem.
    Natomiast , tam są dwie atmegi ; 2561 ablo 128, i 8.
    I chyba wszystkie awarie kwarców dotyczyły tej "dużej".
    Może rzeczywiście to ma związek z ustawieniem fusa włączającego tryb
    "odporny na zakłócenia". Niestety, czasem był włączony, czasem nie.
    Nie sprawdzałem jak było w uszkodzonych dotąd urządzeniach, bo mi nie
    przyszło do pustaka. W przyszłości sprawdzę.

  • 32. Data: 2017-09-15 19:54:33
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-09-13 09:18, Marek wrote:
    > On Tue, 12 Sep 2017 21:05:46 +0200, Piotr Wyderski
    >
    > Ba, nawet będzie dalej Chudzik bez kwarcu jakby nic się stało. Atmega
    > tak nie umie?

    Xmega umie.