  • 11. Data: 2020-03-06 20:25:58
    Temat: Re: uwaga na pieszych
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-06 00:32, J.F. wrote:

    > -jak biegly ustalil te 2.6km/h za szybko ?

    Jak jak? Wziął i ustalił. Np miał jakieś dane z monitoringu i wyszło mu
    że ileśtam +- ileśtam co daje najmniej +2,6km/h

  • 12. Data: 2020-03-07 04:33:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po Twoim wpisie od razu widać, że jesteś impotentem, więc zagadnienie żony i dzieci
    Ciebie nie dotyczy.

    -----

  • 13. Data: 2020-03-07 06:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ale ja nie mówię, że gość nie przekroczył, tylko że przekroczył tak
    > nieznacznie, że w omawianym przypadku jest to totalnie nieistotne.

    Niektorzy tu pisza ze jechał 70 a te 40 to było juz po wyhamowaniu.
    Gdyby tak rzeczywiście było to jeszcze moznaby o sprawie dyskutowac ale
    skąd takie informacje? Bo w artykułach nie ma o tym ani słowa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 14. Data: 2020-03-07 07:48:00
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Czytamy wyrok:

    i bacznie obserwował jezdnię i jej najbliższe otoczenie mógł zatrzymać samochód
    przed pieszym".

    Przy tej prędkości (wg biegłego) mimo wszystko powinien się zatrzymać ew. uderzyc
    pieszego z minimalną prędkością. Czyli najprawdopodobniej walnął go bo jechał na
    zombiaka. Kolejna nauczka dla zapierdalaczy:

    Nie masz dobrego refleksu, jeździj przepisowo

  • 15. Data: 2020-03-07 10:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    > dla zapierdalaczy:
    >
    > Nie masz dobrego refleksu, jeĹşdzij przepisowo

    No tak Przemku ale jadac droga nie masz obowiązku zachowywania
    szczegĂłlnej ostroznosci w kazdym miejscu drogi.
    I tez inni uczestnicy ruchu nie moga tego od ciebie oczekiwać.
    Po drodze poruszaja sie rozne osoby, mlodzi zapierdalacze ale rowniez 80
    letni staruszkowie. Trudno oczekiwać ze kazdy bedzie wypatrywał pieszego
    wychodzacego zza kazdego samochodu (bo wtedy moznaby na drodze
    zwariowac), trudno tez oczekiwać ze kazdy uczestnik ruchu zareaguje w
    czasie reakcji zblizonym do kierowcy F1 podczas startu wyscigu.
    IMO to nie jest zadna nauczka, bo nikt z tego wyroku niczego sie nie
    nauczy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 16. Data: 2020-03-07 13:08:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > sąd wskazał, że ,,gdyby oskarżony prowadził samochód z dozwoloną
    > prędkością i bacznie obserwował jezdnię i jej najbliższe otoczenie
    > mógł zatrzymać samochód przed pieszym"."

    Sąd taki a nie inny wyrok ustalił na podstawie dostarczonych dowodów.
    jakie one były? Bo jeśli kierujący oskarżył (lub bronił się że...)
    pieszego o wtargnięcie - to prędkość pojazdu nie ma znaczenia. JEśli
    jednak kierowca dostał pytanie dlaczego Pan go stuknął? Bo nie
    widziałem, a ile Pan jechał - minimalnie za szybko - to się nie dziwię.

    ToMasz

  • 17. Data: 2020-03-07 13:50:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2020 o 10:59, Budzik pisze:

    > No tak Przemku ale jadac droga nie masz obowiązku zachowywania
    > szczególnej ostroznosci w kazdym miejscu drogi.

    Ale przecież nie za to dostał, a za przekroczenie.

    > IMO to nie jest zadna nauczka, bo nikt z tego wyroku niczego sie nie
    > nauczy.

    U nas ogólnie mandat czy wyrok za wykroczenia drogowe traktuje się w
    kategorii pecha a nie nauczki.

    IMHO za mało wiemy, ale _wydaje_ mi się skrajnie nieprawdopodobne, żeby
    został skazany za to że rzeczywiście jechał 42,6@40. Raczej biegły
    ocenił na 55 +/-12,4, oraz na przykład nie hamował wcale dopóki nie
    uderzył bo czytał smsa. Bo jakby rzeczywiście dostał za 42,6@40 to wyrok
    byłby rzeczywiście absurdalny.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-03-07 19:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale przecież nie za to dostał, a za przekroczenie.

    Za przekroczenie o 2km/h nie ma mandatu w takiej wysokosci.
    Z tego co pisaliscie - dostał za to ze hamujac z takiej predkosci był w
    stanie wyhamowac przed pieszym ale poniewaz jego reakcja była
    nieoptymalna to nie wyhamował.

    > U nas ogólnie mandat czy wyrok za wykroczenia drogowe traktuje się w
    > kategorii pecha a nie nauczki.

    No ale zgodzisz sie ze wyskakujacy pieszy spomiedzy samochodów w miejscu
    gdzie jedziesz praktycznie zgodnie z przepisami ładujacy ci sie
    bezposrednio pod koła dokładnie pod taka kategorie podpada.
    Moze kierowca akurat w tym momencie wypatrywał pieszych zza samochodów po
    drugiej stronie ulicy?

> [...]
    > biegły ocenił na 55 +/-12,4, oraz na przykład nie hamował wcale
    > dopóki nie uderzył bo czytał smsa. Bo jakby rzeczywiście dostał za

    No dokładnie o tym pisałem.
    Tyle tylko ze to gdybanie bo z przytoczonych fragmentów wynika tylko
    42,6.
    Jezeli mamy sie czegos rzeczywiście nauczyc to imo potrzebne jest
    dokładne opisanie takiej sytuacji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 19. Data: 2020-03-07 20:07:31
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Sytuacja jest opisana prawidłowo.

    To o 2,6 km/h za szybko względem ograniczenia (na prostym odcinku drogi w pobliżu
    kościoła obowiązuje 40 km/h).

    Ograniczenie prędkości z czegoś wynika (dom starców, przedszkole tu kościół) i
    zobowiązuje do zachowania szczególnej ostrożności. Kierowca to zignorował, pojechał
    szybciej to tego refleks szachisty i wynik znamy.

  • 20. Data: 2020-03-07 20:27:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2020 o 19:59, Budzik pisze:

    > Za przekroczenie o 2km/h nie ma mandatu w takiej wysokosci.

    Za niezachowanie szczególnej ostrożności też nie. Za spowodowanie ypadku
    już tak. Sąd uznał, że się przyczynił, więc kara się należy. Nie znamy
    szczegółów, ale wydaje się skrajnie nieprawdopodobne, żeby chodziło o te
    2,6km/h. Pismaki wyciągnęły, ale nie napisały, że _jedynie_ za to.
    Zakładam, że czegoś nie wiemy, choć moge się mylić.

    > Z tego co pisaliscie - dostał za to ze hamujac z takiej predkosci był w
    > stanie wyhamowac przed pieszym ale poniewaz jego reakcja była
    > nieoptymalna to nie wyhamował.

    Tego nie wiemy. Za coś jednak dostał. Nie ma napisane wprost za co.

    > No ale zgodzisz sie ze wyskakujacy pieszy spomiedzy samochodów w miejscu
    > gdzie jedziesz praktycznie zgodnie z przepisami ładujacy ci sie
    > bezposrednio pod koła dokładnie pod taka kategorie podpada.

    Tak, dlatego piszę, że dopóki nie znamy uzasadnienia to gdybanie. Piszę
    też, że jakby chodziło tylko o to, to rzeczywiście wyrok z dupy. Łatwiej
    mi uwierzyć, że czegoś redaktor po prostu nie napisał. Na przykład, że
    nie było hamowania, a to już po spowodowanie wypadku bądź znaczne
    przycynienie się do jego konsekwencji podpada.

    > Moze kierowca akurat w tym momencie wypatrywał pieszych zza samochodów po
    > drugiej stronie ulicy?

    Może, a może nie. Sąd pewnie wie. My nie.

    > No dokładnie o tym pisałem.

    Więc się zgadzamy, ale sądzę, że pismak przekręcił. Albo nawet napisał
    tak, że _ty_pomyślałeś_ że jego wina właśnie na tym polegała. A pewnie
    nie polegała.

    > Tyle tylko ze to gdybanie bo z przytoczonych fragmentów wynika tylko
    > 42,6.
    > Jezeli mamy sie czegos rzeczywiście nauczyc to imo potrzebne jest
    > dokładne opisanie takiej sytuacji.

    I dokładnie o tym piszę, bo to co wiemy to wygląda na typowy clickbiat.

    --
    Shrek