  • 1. Data: 2010-10-18 09:23:59
    Temat: vectra C (ogólnie opel) - marne głośniki z tyłu
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Witam
    Zaobserwowany fakt - w oplach z tyłu (w tylnych drzwiach) fabryczne
    głośniki grają fatalnie, jak radio safari-5, wąskie pasmo, cicho itd.
    Gdy grają wszystkie głośniki, to aż tak tego nie słychać, ale jak fader
    da się na tył - to nagle radio gra jak radiobudzik za 29zł...
    Oczywiście chodzi o "zwykły zestaw głośników" z radiem fabrycznym opla
    (blaupunkt car300, cdr40 opera) a nie systemy bose, z soobwoferem itp.
    Pacjenci - wcześniej 2 szt Omegi, Vectra C.

    Obecnie wkurza mnie to troszkę w Vectrze C kombi. Przód gra bardzo
    dobrze (jak na zestaw fabryczny).
    Pytanie - czy ktoś usiłował poprawić sytuację i zmieniał (tylko)
    głośniki z tyłu, i czy to pomogło (czy może wzmacniacz wbudowany w radiu
    daje tak fatalny dźwięk na tył)?
    Pytanie2 - jakie lepsze głośniki wejdą do vectry C kombi 2007 w tylne
    drzwi, bez żadnych modyfikacji zewnętrznych (czyli tylko ewentualny
    dystans/przejściówka do mocowania)? (chodzi mi o średnicę, głębokość z
    magnesem, ew. konkretny model jakiś to sobie sprawdzę)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-10-18 10:52:38
    Temat: Re: vectra C (ogólnie opel) - marne głośniki z tyłu
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-18 10:03, J_K_K pisze:
    > Na dzień dobry - brak tweeter'ów.
    Co nie zmienia faktu braku basów poniżej 300Hz, i ogólnej głośności jak
    z komórki. Miejsce na gwizdki jest, dołoży się, chyba że jakieś
    alternatywne głośniki w miejsce oryginału będą "dwutorowe" z
    wysokotonowym na środku.
    To samo było w Omegach, z przodu głośniki tak na oko 16cm + gwizdki na
    górze, grające całe pasmo bardzo dobrze, z tyłu 13cm bez gwizdków,
    grające jak radiobudzik.
    Nie wierzę że akurat specjalnie złośliwie by robili 13cm głośnik który
    przenosi tylko środek pasma, skoro inni producenci potrafią zrobić 13cm
    grający ładnie, a ten sam producent potrafi zrobić 16cm grający bardzo
    ładnie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-10-18 11:01:47
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > się na tył - to nagle radio gra jak radiobudzik za 29zł...
    > Oczywiście chodzi o "zwykły zestaw głośników" z radiem fabrycznym opla

    pewnie nie mają tweeterków u góry drzwi,
    wymień fabryczne głośniki w cholerę na jakieś zestawy odseparowane MacAudio
    czy Hertza i będzie to jakoś grało,

    brat

  • 4. Data: 2010-10-18 11:21:06
    Temat: Re: vectra C (ogólnie opel) - marne głośn=?UTF-8?B?aWtpIHogdHnFgnU=?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-18 10:52:38 BartekK

    > Nie wierzę

    Poczytaj trochę o Car Audio. Ja w M6 (BOSE) mam
    dokładnie tak samo jak u Ciebie. Przód gra "dobrze",
    a głośniki w tylnych drzwiach ledwo grają, bo są
    zwyczajnie "skręcone". Po prostu "scena" jest
    budowana pod kierowcę i tyle. Tylne głośniki
    to taki trochę ukłon dla tylnych siedzeń,
    ewentualnie pod hłyt martekingowy vel 8 głośników.

    PS w M6 z systemem BOSE są gwizdki, ale zamontowano
    w nich jakieś tanie chińskie filtry, przez co strasznie
    słabo grają. Trzeba kupić coś porządnego (za 2 zł/szt.)
    i po wymianie automagicznie zaczynają grać o niebo lepiej. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2010-10-18 11:31:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-18 11:21, Myjk pisze:

> [...]
    > budowana pod kierowcę i tyle. Tylne głośniki
    > to taki trochę ukłon dla tylnych siedzeń,
    > ewentualnie pod hłyt martekingowy vel 8 głośników.
    Czyli muszę zapiąć oscyloskop+analizator widma i obejrzeć jak wygląda
    sygnał na tylnych głośnikach, czy to system audio/radio to psuje, bo
    wtedy sama wymiana głośników niewiele da, trzeba by dać dodatkowy
    wzmacniacz + regeneracja sygnału (pfuj) albo wzmacniacz goniony sygnałem
    z przednich głośników (już lepiej, ale gdzie wtedy fader)

> [...]
    > słabo grają. Trzeba kupić coś porządnego (za 2 zł/szt.)
    > i po wymianie automagicznie zaczynają grać o niebo lepiej. ;)
    Bandyci i marketoidy ;/ jak jeszcze człowiek popatrzy ile za to się
    dopłaca w nowym aucie, to tylko strzelić (drzwiami)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-10-18 11:40:00
    Temat: Re: vectra C (ogólnie opel) - marne głośn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP2FXdHBJSG9nZEhuRmduVT0/PQ==?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-18 11:31:10 BartekK

> [...]
    > dać dodatkowy wzmacniacz + regeneracja sygnału (pfuj) albo
    > wzmacniacz goniony sygnałem z przednich głośników (już lepiej,

    Jeśli chcesz coś poprawić, to przede wszystkim musisz wygłuszyć
    przednie drzwi, w drugiej kolejności dorzucić gwizdki (o ile ich nie
    ma -- skoro jest miejsce, to mogą być, a źle grać), w trzeciej
    kolejności wymienić przednie głośniki na coś lepszego. Tył w
    ogóle zostawić w spokoju, chyba że lubisz kierować z tylnych
    siedzeń. :P Czwarty krok, to podmiana wzmacniacza i ew. dodanie SUBa,
    a trzecia wywalenie w ogóle jednostki centralnej na rzecz czegoś
    "lepszego". Nie wiem jak w Oplu V, ale w Mazdach6 sama jednostka
    centralna daje dobry dzwięk, wystarczy RCA wyciągnąć i dać lepszy
    wzmacniacz. Oryginalny wzmacniacz BOSE daje niestety 2 omy -- ani pod
    to głośników znaleźć, ani wysterować sensownie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2010-10-18 15:35:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-18 11:40, Myjk pisze:
> [...]
    > wzmacniacz. Oryginalny wzmacniacz BOSE daje niestety 2 omy -- ani pod
    > to głośników znaleźć, ani wysterować sensownie.
    Oj nie czytasz ze zrozumieniem chyba.
    Przednie głośniki grają ZAJEBIŚCIE (nawet wg kolegi audiofaszysty
    zboczeńca). Są gwizdki na górze, niskie tony są naprawdę ładne, przy
    używanych przeze mnie głośnościach - nie potrzeba subwoofera, nawet na
    ustawieniu neutralnym (eq płaski, basy 0, treble 0) gra bardzo ładnie i
    nie chcę tego zmieniać.
    Kształt pasma, poziom zniekształceń itp całkowicie mi pasuje. Osiągalny
    poziom głośności - wystarczyłby, nie potrzebuje nic więcej z przodu.

    W dodatku auto jest dobrze wygłuszone, jest to wersja OPC, wnętrze drzwi
    jest pokryte pianko-asfaltem od wewnątrz, są piankowe wytłumienia,
    wszystkie elementy typu cięgna itp mają tłumiki (po otwarciu tapicerki
    drzwi od razu widać że jest inaczej niż w gołej vectrze).

    Ale z tyłu z dzwiękiem jest dużo gorzej. Pasażerowie z tyłu mi narzekają
    "weź zrób głośniej" a ja już mam z przodu głośno w sam raz, wręcz źle
    się rozmawia. A gdy zrobię głośniej i poprawię faderem - to się słuchać
    nie da.
    Prosty test faderem:
    50% tył/przód - siedząc z przodu gra ok, ale z tyłu jest cicho i marnie,
    praktycznie można nie zauważyć że tam coś gra na dole drzwi.
    100% front, 0% tył - przód gra pięknie, siedząc z przodu nie słychać różnicy
    0% front, 100% tył - nagle robi się cicho, przytłumione, bez basów,
    wysokich też mniej, jak przez telefon prawie ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-10-19 10:12:06
    Temat: Re: vectra C (ogólnie opel) - marne głośn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AyRlhkSEJKU0c5blpFaHVSbWR1VlQwL1A=?==?UTF-8?B?UT09Pz0=?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-18 15:35:49 BartekK

    > Oj nie czytasz ze zrozumieniem chyba.

    Czytam. Po prostu nie jest dla mnie logiczne
    to co piszesz. Albo chcesz z pasażerami słuchać
    muzyki (wtedy rozkręcasz), albo chcecie rozmawiać
    (wtedy wyłączasz). Nie da się tego sensownie połączyć.

    PS w ustawieniach masz skok tylko o 50%? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2010-10-19 11:10:03
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-19 10:12, Myjk pisze:
    > Czytam. Po prostu nie jest dla mnie logiczne
    > to co piszesz. Albo chcesz z pasażerami słuchać
    > muzyki (wtedy rozkręcasz), albo chcecie rozmawiać
    > (wtedy wyłączasz). Nie da się tego sensownie połączyć.
    No to ja nie rozumiem co chcesz mi przekazać, czy:
    1) obecnie to co mam jest idealne i na lepiej nie mam liczyć, nie da się
    połączyć słuchania muzyki w przyzwoitej jakości z tyłu i przodu, i
    rozmawiania
    2) musze wymienić wszystko, włącznie z przodem który gra dobrze, oraz
    radiem i dodać wzmacniacz i subwoofer
    ?

    > PS w ustawieniach masz skok tylko o 50%? :P
    Nie, podałem przykład przy ustawieniach krańcowych. Co z tego że mam
    skok o powiedzmy 5%, skoro granie tylnych głośników jest słyszalne
    dopiero gdy ustawię jakieś 15%/85%, a szerokopasmowy przód gra wtedy tak
    cicho, ze pożytek z jego szerokiego pasma już jest w ogóle zatracony.

    Wydawało mi się że zadałem proste pytanie:
    - czy ktoś wymienił tylne głośniki, i sama wymiana poprawiła sytuacje (o
    ewentualnym dodaniu/sprawdzeniu gwizdków z tyłu już wiem)
    - jeśli tak, to jakie głośniki (rozmiar lub model)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-10-19 12:09:30
    Temat: Re: vectra C (ogólnie opel) - marne głośn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF5Umxoa1M=?==?UTF-8?B?RUpLVTBjNWJscEZhSFZTYldSMVZsUXdMMUE9Pz09P1VURi04P0I/VVQwOVB6MD0=?==?UTF-8?B?Pz0=?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-19 11:10:03 BartekK

    > No to ja nie rozumiem co chcesz mi przekazać, czy:

    Wcześniej nic nie pisałeś o zadowalaniu pasażerów,
    stąd nieporozumienie.

    Wymiana tylnych głośników nic nie da,
    tam po prostu idzie za mało prądu.

    --