  • 1. Data: 2009-07-15 12:23:31
    Temat: vfr 1200T - krotkie info
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    W papierowym wydaniu MCN można obejrzeć nową hondę VFR 1200T
    Ponieważ nie widzę na googlu nic o tym, pozwolę sobie skrobnąć, wiem,
    że kilka osób temat interesuje.

    Informacja jest już na tyle dokładna, że pokazane są schematy silnika
    w przekroju. I tak, motocykl będzie hi-tech i przeskakuje wszystko co
    teraz mamy. Zaprojektowano go wraz z:

    -biegami zmienianymi przyciskiem, co jest możliwe dzięki zastosowaniu
    dwóch sprzęgieł. I nie jest to napęd CVT jak w skuterze, tylko
    skrzynia biegów. Działa to tak, że jedno ze sprzęgieł odpowiada za
    pracę parzystych a drugie za nieparzystych biegów. W ten sposób można
    mieć zapięte jednocześnie dwa biegi, a dzięki dwóm sprzęgłom napęd
    przenoszony jest tylko na jeden. Nie wiem czy jasno przekazałem tę
    myśl. :/ Cała trudność, według artykułu, na zaprojektowaniu takiego
    układu polegała na zaprojektowaniu komputera, który przewidzi czy
    chcemy wrzucić bieg niższy czy wyższy.

    -trzema wałkami rozrządu - tylna para cylindrów jest obsługiwana przez
    dwa wałki rozrządu zastosowano system Hyper V-tec, co w praktyce
    oznacza otwarcie dwóch zaworów powyżej pewnych obrotów; a przednia
    przez jeden wałek rozrządu, opracowany na podstwie rozrządu "Unicam"
    znanego z CRF 450. Dwie pary cylindrów różnić się też będą
    rozmiarami - przednia jest mniejsza i UWAGA system wyłącza z działania
    nie tylko dwa zawory, ale wszystkie cztery co powoduje, że silnik
    pracuje jak rzędowy twin - tylko na przednich cylindrach

    O, właśnie się news pojawił na mcn:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/G
    eneral-news/2009/July/jul1409-new-mcn-worlds-most-hi
    gh-tech-bike/

    Więc skoro część już napisałem to zostawiam, a dla zainteresowanych
    głębsze info będzie pod powyższym linkiem zapewne w oryginale a nie
    mojej koślawej interpretacji.
    Oo, nowy chopper od hondy, Fury, też jest oficjalnie.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 2. Data: 2009-07-15 12:47:35
    Temat: Re: vfr 1200T - krotkie info
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jasio wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > myśl. :/ Cała trudność, według artykułu, na zaprojektowaniu takiego
    > układu polegała na zaprojektowaniu komputera, który przewidzi czy

    brzmi nieźle .. bo, tak na marginesie, zasada dzialania tego jest taka jak w
    skrzyni DSG Volkswagena, jesli więc ktoś mial przyjemność jechania automatem
    DSG VW .. to moze mu pomoże w odgadnięciu jak to działa (i jakie jest fajne)

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 3. Data: 2009-07-15 14:04:36
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W papierowym wydaniu MCN można obejrzeć nową hondę VFR 1200T

    i te hiper technologie sprowadzą się do tego, że już nie będę sobie mógł
    pozwolić finansowo na kontunuację przesiadania się ze starszej na młodszą
    :-/

    Pozdr,
    Marcin
    RC46 FiY

  • 4. Data: 2009-07-15 15:28:49
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Marcin pisze:

> [...]
    > pozwolić finansowo na kontunuację przesiadania się ze starszej na młodszą

    Głowa do góry :)

    VFR800VTEC na początku produkcji kosztował niecałe 58k zł. A teraz można
    kupić nówkę z 2008r za 38k zł :)

    Z 1200 będzie to samo ;p

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 5. Data: 2009-07-15 15:50:06
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jasio pisze:

    > Informacja jest już na tyle dokładna, że pokazane są schematy silnika w
    > przekroju. I tak, motocykl będzie hi-tech i przeskakuje wszystko co
    > teraz mamy. Zaprojektowano go wraz z:

    Honda ma kompleks VTR-y, a w zasadzie jej nieudanego poprzednika VF-y.
    A to juz tyle lat minelo... malo kto z tych co mieli VF-y jeszcze zyje.
    Coz, pewnie idzie o honor samurajow.

    KJ

  • 6. Data: 2009-07-15 19:00:11
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    KJ Siła Słów pisze:
    > Honda ma kompleks VTR-y, a w zasadzie jej nieudanego poprzednika VF-y.
    > A to juz tyle lat minelo... malo kto z tych co mieli VF-y jeszcze zyje.
    > Coz, pewnie idzie o honor samurajow.

    Artur Magna żyje i, o dziwo, nadal ujeżdża Ąndę, tym razem XX-a.

    pozdr
    DP
    TL-S - anty VTR ;P

  • 7. Data: 2009-07-15 19:04:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-15 17:28:49 +0200, CUT_INZ <c...@c...pl> said:

    > VFR800VTEC na początku produkcji kosztował niecałe 58k zł. A teraz
    > można kupić nówkę z 2008r za 38k zł :)

    Ile lat po wprowadzeniu do produkcji? ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 8. Data: 2009-07-15 19:06:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    KJ Siła Słów pisze:

    > A to juz tyle lat minelo... malo kto z tych co mieli VF-y jeszcze zyje.

    Ja mialem VF1100C :) I ujezdzalem tez VF750F i VF750S kumpli. I ciagle
    zyje :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 9. Data: 2009-07-15 19:07:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Honda ma kompleks VTR-y, a w zasadzie jej nieudanego poprzednika VF-y.

    I zeby bylo jasne... VF byla poprzednikiem VFR a nie VTR. Pojebala ci
    sie KaJotu ilosc cylindrow.

  • 10. Data: 2009-07-15 19:33:51
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Kuczu pisze:

    > I ciagle
    > zyje :)

    Honda ma takie tajne komando co da rade to zmienic :-)
    Tylko sie musza najpierw polskiego nauczyc.

    I masz racje sie mi pomylilo z VTR.

    KJ