  • 1. Data: 2012-07-15 21:59:29
    Temat: via-auto
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Od jakiegoś czasu można zakupić do osobówki VIA-Auto.
    To taki transponder do auta, aby nie trzeba było się
    zatrzymywać, brać bilet i płącić za odcinki zarządzane
    przez GDKiA. Dzisiaj dotyczy to tylko A2 Konin-Stryków
    oraz A4 Wrocław-Gliwice. Korzysta się z bramek dla ciężarówek.
    Mniej stania - tak przynajmniej reklamują to w punkcie
    obsługi klienta. Zakupiłem to urządzenie. I dwie
    rzeczy mnie wkurwiają. Kiedy to urządzenie jest
    zamontowane wewnątrz pojazdu, to za chuja nie jest
    odczytywane. Może metalizowane szyby w CL'u blokują
    jakieś-tam fale. Trzeba otworzyć szybę, odczepić
    transponder i wystawić łapę z tym gównem za okno.

    Ale to jest do przeżycia. Gorzej, że bramki przeznaczone
    dla ciężarówek i Viatoll/Viaauto są zajmowane przez
    osobówki, które nie mają Viaauto i w sumie to po chuj
    takie rozwiązanie. W sumie kolejki są takie same wszędzie.

    Niech wprowadzą dodatkowe opłaty np. zwyżka +100% za
    pobranie biletu w bramce dla viaauto oraz druga +100%
    za przejazd i zapłacenie taką bramką. Albo niech wyłączą
    urządzenia do drukowania biletów. Niech działa TYLKO
    dla posiadaczy transponderów.

    --

    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 2. Data: 2012-07-15 22:09:09
    Temat: Re: via-auto
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 15.07.2012 21:59, megrims pisze:
> [...]
    > za przejazd i zapłacenie taką bramką. Albo niech wyłączą
    > urządzenia do drukowania biletów. Niech działa TYLKO

    W cywilizowanych krajach mozna sie w ogole nie zatrzymywac. Ba! Nawet
    szlabanow nie ma i mozna jechac ilestam km/h. Ale to nie w Polszy
    oczywiscie.

  • 3. Data: 2012-07-15 23:28:09
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    megrims wrote:

> [...]
    > za przejazd i zapłacenie taką bramką. Albo niech wyłączą
    > urządzenia do drukowania biletów. Niech działa TYLKO

    Zaraz... to uzytkownicy via* nie maja calkowicie wlasnych bramek?
    Przeciez to chyba podstawa w rozwiazaniu tego typu?

    No ale ja tam truskawki cukrem posypuje...

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2012-07-15 23:53:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@j...org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W cywilizowanych krajach mozna sie w ogole nie zatrzymywac. Ba! Nawet
    > szlabanow nie ma i mozna jechac ilestam km/h. Ale to nie w Polszy
    > oczywiscie.

    no własnie... znowu u nas ktoś coś zjebał?
    Np. Włochy - korek przed wjazdem, chyba z 10 bramek, 1 bądz 2 na ten ichni
    viapass czy jak to się nazywa...
    Lecą jeden za drugim, nawet się szlaban nie zamyka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 5. Data: 2012-07-15 23:58:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 15 Jul 2012 21:59:29 +0200, megrims wrote:

> [...]
    > zamontowane wewnątrz pojazdu, to za chuja nie jest
    > odczytywane. Może metalizowane szyby w CL'u blokują

    Tak - metalizowane i ogrzewane szyby wymagają kupienia transpondera z
    anteną zewnętrzną.

    Co ciekawe podobno ITD traktuje kogoś kto ma transponder za taką szybą (czy
    jakkolwiek inaczej zamontowany tak że ich urządzenia kontrolne się z nim
    nie mogą połączyć) tak samo jak jazdę bez transpondera i walą te ich
    wielkie kary - tyle że kary to tylko tam gdzie viatoll jest obowiązkowy,
    czyli powyżej 3.5t

    > Albo niech wyłączą
    > urządzenia do drukowania biletów. Niech działa TYLKO
    > dla posiadaczy transponderów.

    Ja myślę że szybciej Ci odstać w kolejce z innymi, niż czekać aż kilku
    takich co to nie wiedziało będzie wycofywać spod szlabanu :)

  • 6. Data: 2012-07-16 00:01:17
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 21:59:29 +0200, megrims napisał(a):

> [...]
    > jakieś-tam fale. Trzeba otworzyć szybę, odczepić
    > transponder i wystawić łapę z tym gównem za okno.

    A przypadkiem przy zakładniu konta nie ma tam wzmianki czy samochód posiada
    metalizowaną szybę ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 7. Data: 2012-07-16 00:07:02
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 21:28:09 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

    > Zaraz... to uzytkownicy via* nie maja calkowicie wlasnych bramek?
    > Przeciez to chyba podstawa w rozwiazaniu tego typu?

    Bramki są odzielne (są wyraźne napisy TIR/VIAAUTO/VIATOLL) ale "zwykli"
    użytkownicy (oczywiście osobówki) wjeżdżają i roboi się burdel. Tak
    zaobserwowałem wczoraj na A4 (w Gliwicach) które to bramki przejeżdżałem 4
    razy. Natomiast jeżeli chodzi o automatyczne otwieranie szlabanów, to
    ciężarówki prawie się zatrzymywały myślałem że transporter szybciej jest
    wychwytywany.
    A może zrobić tak jak we Francji (mam nadzieję, że dobrze pamiętam) jak
    osobówka podjedzie do bramki przeznaczonej dla TIRa to płaci jak TIR :)

  • 8. Data: 2012-07-16 12:19:16
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-16 00:01:17 +0200, huri_khan <s...@s...pl> said:

    > A przypadkiem przy zakładniu konta nie ma tam wzmianki czy samochód posiada
    > metalizowaną szybę ?

    Nie, ale w isntrukcji wspominają:

    "Bez zdejmowania folii ochronnej przyłóż viaAUTO w górnej części
    przedniej szyby za lusterkiem wstecznym i upewnij się, że pasuje oraz
    nie zasłania pola widzenia kierowcy. W przypadku metalizowanych szyb
    (np. szyb odbijających światło) powierzchnia niemetalizowana znajduje
    się za lub nad lusterkiem wstecznym (zapytaj sprzedawcę samochodów)."

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-07-16 16:45:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl>

> [...]
    > za przejazd i zapłacenie taką bramką. Albo niech wyłączą
    > urządzenia do drukowania biletów. Niech działa TYLKO

    Mogliby te bramki w ogóle zlikwidować i byłby spokój

  • 10. Data: 2012-07-16 17:22:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-15 21:59, megrims pisze:
> [...]
    > jakieś-tam fale. Trzeba otworzyć szybę, odczepić
    > transponder i wystawić łapę z tym gównem za okno.
    A nie masz na szybie specjalnego miejsca nie-metalizowanego? Spytaj
    dilera CLa ;)
    Większość aut z szybami wydziwianymi ma specjalnie pomyślane na to
    miejsce, przeważnie za lusterkiem, tam gdzie są "czarne kropeczki" albo
    w ogóle zaciemniona szyba, tam jest połać szyby niemetalizowana i
    powinno działać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173