  • 1. Data: 2019-11-24 20:52:45
    Temat: w miedzyczasie..
    Od: fir <p...@g...com>

    zabawne i podaje to jako powiedzmy mala anegdote:

    ostatnio (po smierci w rodzinie, szkada gadac) nie programuje wogole, ale jak juz to
    ciagnie mnie wylcznie do kodowania czegos fajnego (i bardziej zaawansowanego ) w c, z
    powodow jednak ew merkantylnych spozieram na kodowanie na androida (choc nudzi mnie
    to jak diabli)

    gdy zainstalowam sobie pare miesiecy temu android studio na kompie okazalo sie ze
    teraz na androida nie kodyuje sie juz w jawie, wyglada na to ze obecnie glownym
    jezykiem jest niejaki "kotlin"

    (troszeczke zabawne imo) i faktycznie zdaje sie to (czyli wrazenie jakie daje to
    android studio i ksiazki (bo wg as java wyglada bardziej jako legacy) powtwierdzac
    wpis z wikipedii

    "On 7 May 2019, Google announced that the Kotlin programming language is now its
    preferred language for Android app developers"

    szczerze mowiac to jestem chyba lekko za bo javy jakos nigdy nie lubilem (za bardzo
    byla obciazona jakas ideologia siegajaca jeszcze poczatkow c++, i przynajmniej
    poprawili drobne rzeczy w tym kotlinie, jak te opcjonalne sredniki na koncu lini)

    (za zabawne uwazam tez to ze niektorzy od lat sie zastanawiaja czy taki to a taki
    'nowy jezyk' (nowy czyli taki ktory ma czasem z 20 lat) sie przyjmie czy nie, gdy tu
    nagle taki jezyk ktory faktycznie ma 2 lata, wjechal tak gladko ze wywalil jawe z
    androida (lul)

    z drugiej strony to pewnie nieststy wojny korporacji tj walka googla z sunem (ta sama
    ktora np zniszczyla czaty na apletach w javie na co akurat jestem zly bo tyle softu
    sie zmarnowalo)

  • 2. Data: 2019-11-30 17:43:26
    Temat: Re: w miedzyczasie..
    Od: g...@g...com

    W dniu niedziela, 24 listopada 2019 20:52:47 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    poprawili drobne rzeczy w tym kotlinie, jak te opcjonalne sredniki na koncu lini)

    Ja zaś szukałem różnych sposobów na to, żeby móc programować na androida pod samym
    androidem, żeby nie musieć używać ciężkich IDE, i spośród środowisk, które
    wypróbowałem, były:

    APDE - oparte na Javowym "Processingu"; pewnie bym nawet się w to zagłębił, gdyby nie
    to, że nie jestem fanem Javy

    DCoder - trochę z tego korzystałem do pisania programów w Scheme, ale środowisko jest
    wieloplatformowe. Wada jest taka, że to tak naprawdę tylko edytor, który wysyła mój
    kod na serwer autorów aplikacji, który go kompiluje i wykonuje, a mi tylko zostaje
    zwrócony wynik

    Termux - uniksowy terminal, w którym można zainstalować z managera pakietów dużo
    programów (nawet kompilować ze źródeł w C). Jest oczywiście GCC. Fajnie też działa
    integracja androidowego dotyku z ncurses. Wadą jest brak środowiska graficznego.
    Działa też ssh i tmux.

    Simple Scheme - interpreter scheme'o-podobnego języka. Działa bardzo fajnie,
    implementuje Racketowy model programowania wizualnego "Big Bang", obsługując
    akcelerometr i interfejs dotykowy. Jak na razie mój faworyt.

    Warto też sobie zainstalować klawiaturę "Hacker Keyboard" (zwłaszcza do obsługi
    Termuxa)

  • 3. Data: 2020-02-21 09:54:56
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 30 listopada 2019 17:43:27 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    akcelerometr i interfejs dotykowy. Jak na razie mój faworyt.

    > Warto też sobie zainstalować klawiaturę "Hacker Keyboard" (zwłaszcza do obsługi

    Ciekawostka: w ostatnim czasie udało mi się skonfigurować Androida tak, żeby dało się
    na nim tworzyć aplikacje na Androida.
    Proces jest dość szybki i stosunkowo prosty (zdecydowanie mniej sprzętożerny niż
    Android Studio); jedyne, co pozostaje bolesne, to sama edycja programów (pewnie nie
    byłoby źle, jakby mieć zewnętrzną klawiaturę). W kazdym razie jak ktoś jest ciekaw,
    to proces z grubsza opisałem tutaj:

    https://www.quora.com/Is-it-possible-to-develop-Andr
    oid-apps-using-a-tablet/answer/Panicz-Godek

  • 4. Data: 2020-02-21 15:46:10
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 09:54:57 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    to proces z grubsza opisałem tutaj:

    > https://www.quora.com/Is-it-possible-to-develop-Andr
    oid-apps-using-a-tablet/answer/Panicz-Godek

    co do mnie to zdaje mi sie ze powinienem nauczyc sie wlasnie tego androida ale po
    zainstalowaniu tego srodowiska i po skompilowaniu kilku malych dem projektow z tym
    dostarczonych (sama komplacja zajmuej jakies smieszne ilosci czasu powyzej chyab
    minuty) nie moge sie przebic przez wrazenie znudzenia tym i ze to badziewie...
    moze same to srodowisko apek/biblioteki nei sa takim badziewiem ale ten
    kompilator/ide robi wrazenie badziewia

    komplilowanie w c na winapi to dla mnie zupelnie co innego

    ostatnio napisalem swoj edytor tekstu na win32 (zajelo z 2 tygodnie)

    http://minddetonator.htw.pl/darcy1.png

    http://minddetonator.htw.pl/fred12.zip

    nie jest poki co w pelni funkcjonalny, nie ma takich rzeczy jak copy/paste/undo
    i save (save nie ma specjalnie by nie uszkodzic plikow poki nie upewnie sie ze
    wszysko z nim kok) ale jest dobra podstawą by zrobic z niego cos ciekawego

  • 5. Data: 2020-02-21 16:02:34
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 15:46:13 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    wszysko z nim kok) ale jest dobra podstawą by zrobic z niego cos ciekawego

    Akurat jeżeli idzie o edytor tekstu, to wczoraj mi na tłyterze wyskoczyło takie cuś
    (raczej żart, niż poważny projekt, ale pod różnymi względami całkiem mi się podoba):

    https://le-von.itch.io/textreme

    Jest zaimplementowany w enginie do gier Godot, i dlatego taka pierdółka waży 10MB.

  • 6. Data: 2020-02-21 16:08:41
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:02:36 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > https://le-von.itch.io/textreme
    >
    > Jest zaimplementowany w enginie do gier Godot, i dlatego taka pierdółka waży 10MB.

    A sory, po rozpakowaniu to jest prawie 30MB :/

  • 7. Data: 2020-02-21 16:14:52
    Od: g...@g...com

> [...]
    kompilator/ide robi wrazenie badziewia

    > komplilowanie w c na winapi to dla mnie zupelnie co innego

    Sprawdziłem właśnie, i kompilacja małego projektu na moim telefonie zajmuje jakieś 10
    sekund (czyli jeszcze idzie przełknąć), a instalacja to ok. 15 sekund (razem z
    uruchomieniem jakiegoś programu antywirusowego, co pewnie da się jakoś wyłączyć), co
    już nieco bardziej drażni jak się chce testować zmiany.

    Ale z tego co pamiętam, to z Android Studio wcale nie jest lepiej, więc na razie to
    chyba najlepszy kompromis jaki znam jak się chce tworzyć apki na Androida.

  • 8. Data: 2020-02-21 16:16:13
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:08:43 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:

    cuś (raczej żart, niż poważny projekt, ale pod różnymi względami całkiem mi się
    podoba):

    > A sory, po rozpakowaniu to jest prawie 30MB :/

    to troche marnotrawstwo bo edytor da sie spokojnie zrobic w 100 KB a w 300 KB to juz
    jakies rozbudowane bydle ;c

    choc ja nie oszczedzam bajtow az tak poki co bo programy pisze na swojej dllce ktora
    zajmuje 450 KB z ktorych wiekszosc nie jest potrzebna a wogole jest tak duza bo ma w
    srodku zakodowane 3 czy 4 fonty bitowe niezbyt potrzebne i nie spakowane
    (jak kiedys bede mial troche czasu top chyba wywale zostawie tylko 1 i pakuje do
    bitow alenarazie mi sie nie chcialo)

  • 9. Data: 2020-02-21 16:31:18
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:16:14 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    podoba):

    > to troche marnotrawstwo bo edytor da sie spokojnie zrobic w 100 KB a w 300 KB to

    Ogólnie to zależy.
    Użycie przenośnego engine'u teoretycznie pozwala im od razu udostępniać ten edytor na
    różne platformy.
    Trochę jak pisanie w Javie, gdzie w gruncie rzeczy do rozmiaru Twojego programu
    dochodzi rozmiar JVM

    Ale ogólnie się zgadzam. Na Androida co prawda piszę w Javie, ale to wynika w dużej
    mierze stąd, że tam Java już jest i musi być (i nawet nie do końca bym wiedział, jak
    użyć ichniego natywnego API, i z jakimi restrykcjami by się to wiązało jeżeli idzie o
    instalowalność mojego programu)

    I tak jak do tej pory za bardzo Javy nie tykałem, po tych doświadczeniach muszę
    powiedzieć, że to doświadczenie nie jest aż tak tragiczne, jak bym się spodziewał.

  • 10. Data: 2020-02-21 16:39:36
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:31:19 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    powiedzieć, że to doświadczenie nie jest aż tak tragiczne, jak bym się spodziewał.

    dla mnie tez moze doswiadczenie z jawa czy c++ nie jest "az tak tragiczne" (zalezy)
    ale moje doswiadczenie z c jest tak dobre ze praktycznie okazuje sie ze jednak nie
    moge sie zmusic do popisania w c++/java (like c-adddict)