  • 1. Data: 2020-01-31 15:21:20
    Temat: walcowanie stalówki 10mm
    Od: piachoo <t...@g...com>

    Cześć
    mam dla klienta zbudować huśtawkę, która będzie ukazywać transfer energii bujania z
    jednego siedziska na drugie. Z przyczyn mi nieznanych klient uparł się, że mają to
    być dwa siedziska na tej samej linie rozpiętej między podporami. Płaszczyzny bujania
    równoległe. Ponieważ ma to być do użytku publicznego, nie chciałbym żeby ktoś z tego
    zleciał. Grzebiąc za elementami konstrukcyjnymi znalazłem oka montowane do stelaży,
    szekle, ściągacze, wszystko. Poza sposobem połączenia liny z szeklą i stelażem. Na
    mniejsze liny (4,5,6mm) są końcówki do walcowania. A takie duże? Tylko kausza +
    zaciski?

    Regardsy,
    Tomasz Piasecki

  • 2. Data: 2020-01-31 16:05:38
    Od: 4...@g...com

    Zapleść można.

  • 3. Data: 2020-01-31 16:54:04
    Temat: Re: walcowanie stalówki 10mm
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piachoo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >Poza sposobem połączenia liny z szeklą i stelażem.
    >Na mniejsze liny (4,5,6mm) są końcówki do walcowania. A takie duże?

    Cos takiego ?
    https://linynametry.pl/pol_m_Liny-Nierdzewne-Osprzet
    _Tuleje-nierdzewne-1049.html

    Ale czym to zacisniesz ... moze lepiej zaciski srubowe ...

    J.

  • 4. Data: 2020-01-31 18:16:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-31 o 15:21, piachoo pisze:
> [...]
    mniejsze liny (4,5,6mm) są końcówki do walcowania. A takie duże? Tylko kausza +

    Zamiast liny, lepszy jest łańcuch.
    Gotowe rozwiązanie problemu jest w sieci.
    http://www.ankidyne.co.in/science-park-models-sympat
    hetic-swing-1927833.html

    WM

  • 5. Data: 2020-01-31 18:25:50
    Od: A S <a...@e...pl>

> [...]
    równoległe. Ponieważ ma to być do użytku publicznego, nie chciałbym żeby ktoś z tego

    Moze zgodzi sie na dwie zwykłe tej samej długosci zawieszone na jednej
    belce. Sprzężenie można zrealizowac linką/gumą łącząca hustawki.
    Linkę tą należałoby móc przesuwać wyżej/niżej, regulując stopien
    sprzężenia.
    --
    A S

  • 6. Data: 2020-02-03 13:59:14
    Od: piachoo <t...@g...com>

    On Friday, 31 January 2020 18:30:01 UTC+1, A S wrote:

    <chlast>
> [...]
    > belce. Sprzężenie można zrealizowac linką/gumą łącząca hustawki.
    > Linkę tą należałoby móc przesuwać wyżej/niżej, regulując stopien

    i tak i nie. Normalnie tak się robi, ale huśtawki mają ruch w jednej płaszczyźnie:

    http://zresetowani.pl/podroze/ogrod-doswiadczen-im-s
    tanislawa-lema-w-krakowie/

    tutaj płaszczyzny są równoległe, wiec poza tym, że sprzężenie będzie słabe to jeszcze
    będzie szarpać siedziskeim na boki :/

    Wyrazy,
    Tomasz Pe

  • 7. Data: 2020-02-03 14:01:16
    Od: piachoo <t...@g...com>

    On Friday, 31 January 2020 16:57:13 UTC+1, J.F. wrote:
    <>

    > Cos takiego ?
    > https://linynametry.pl/pol_m_Liny-Nierdzewne-Osprzet
    _Tuleje-nierdzewne-1049.html

    > Ale czym to zacisniesz ... moze lepiej zaciski srubowe ...

    tak, coś takiego, tylko większe. Dłuższe. Na małych średnicach robi się to tak
    https://www.szopeneria.pl/pl/p/Walcowanie-usluga/552
    3
    i wtedy okucie ma długość ca. 16 x D

    Wyrazy,
    Tomasz Pe

  • 8. Data: 2020-02-03 14:05:08
    Od: piachoo <t...@g...com>

    On Friday, 31 January 2020 18:20:01 UTC+1, WM wrote:
    <>

    > Zamiast liny, lepszy jest łańcuch.
    > Gotowe rozwiązanie problemu jest w sieci.
    > http://www.ankidyne.co.in/science-park-models-sympat
    hetic-swing-1927833.html

    takie oczywiste, że aż mi głupio, dzięki.

    Pozostaje drugie pytanie, gdyby gotowca nie udało się kupić - według czego to
    przeliczyć? Wystarczy PN-EN 71-8 i PN-EN 1176-2 ? Czy jest jeszcze jakiś ogólniejszy
    sposób zapewniania bezpieczeństwa?

    Wyrazy,
    --
    TomaszPe

  • 9. Data: 2020-02-03 18:40:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piachoo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    hetic-swing-1927833.html

    >takie oczywiste, że aż mi głupio, dzięki.

    A propos

    https://www.youtube.com/watch?v=Ov3aeqjeih0

    to co prawda inny efekt i jakby odwrotny, ale widowiskowy :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-02-03 19:36:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 18:40, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A propos
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Ov3aeqjeih0
    >
    > to co prawda inny efekt i jakby odwrotny, ale widowiskowy :-)

    A gdyby połowę obrócić o 90°?

    A tu wydawać by się mogło, że po zsynchronizowaniu podstawa będzie miała
    taką samą częstotliwość. A nie ma. Harmoniczna?
    https://youtu.be/Aaxw4zbULMs?t=51

    Robert