  • 1. Data: 2019-12-02 15:48:54
    Temat: wartosci akumulatora
    Od: glumek <g...@g...com>

    witam
    kupiłem akumulator, nie wkładałem do samochodu tylko zacząłem mierzyc
    jego wartosci. I tak 1 dnia miał 12.80.. a po 5 dniach spadło do 12.35,
    zobacze jutro czy jeszcze spadnie...czy to oznacza ze akumulator jest do
    "du..y ?

  • 2. Data: 2019-12-02 16:08:21
    Temat: Re: wartosci akumulatora
    Od: s...@g...com

    On Monday, 2 December 2019 08:48:58 UTC-6, glumek wrote:
> [...]
    > jego wartosci. I tak 1 dnia miał 12.80.. a po 5 dniach spadło do 12.35,
    > zobacze jutro czy jeszcze spadnie...czy to oznacza ze akumulator jest do

    Mam podobnie.
    Aku naladowany ma te 12.8 ale po paru dniach nie jezdzenia ma dobre pol wolta mniej.
    Tak jak u ciebie.

    Ale nawet teraz przy -15 odpala za pierwszym razem (benzyna).

  • 3. Data: 2019-12-02 16:37:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2019 15:48:54 +0100, glumek napisał(a):

> [...]
    > jego wartosci. I tak 1 dnia miał 12.80.. a po 5 dniach spadło do 12.35,
    > zobacze jutro czy jeszcze spadnie...czy to oznacza ze akumulator jest do

    Znaczy to że temparatura u ciebie w garażu spadała w ciągu oststnich
    dni. SEM jest zależna od temp.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-12-02 16:41:29
    Od: glumek <g...@g...com>

    > Znaczy to że temparatura u ciebie w garażu spadała w ciągu oststnich
    > dni. SEM jest zależna od temp.

    temp w garazu caly czas ok 18 stopni

  • 5. Data: 2019-12-02 16:53:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2019 16:41:29 +0100, glumek napisał(a):

    > temp w garazu caly czas ok 18 stopni

    Acha, to nie wiem. IMO SEM aku ołowiowego to 12,6 V. Jak bez obciążenia
    spada niżej, to IMO aku jest rozładowany. Przeprowadź próbę. Naładuj do
    pełna i rozładuj kontrolując prąd i napięcie. Stąd bedziesz znał
    pojemność. W razie czego, reklamacja.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-12-02 17:28:15
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    glumek w

    > kupiłem akumulator, nie wkładałem do samochodu tylko zacząłem mierzyc
    > jego wartosci.

    Nie wiesz za ile go kupiłeś glumku?

    > I tak 1 dnia miał 12.80.. a po 5 dniach spadło do 12.35,
    > zobacze jutro czy jeszcze spadnie...

    Ej, ale co kupiłeś, waluty? Jakie to waluty sa mierzone w akumulatorach?

    > czy to oznacza ze akumulator jest do "du..y ?

    Pytający, ma w głowie siano, to jest pewne.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2019-12-02 17:33:48
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > "du..y ?
    bawie sie ostatnio aku....
    rano po nocnej odstawce moj nowy aku mial 12,6,
    taki sam wymiarowo i mocowo, u tescia 12,8.
    wyjety z auta bo za maly, naladowany i odsawiony juz trzeci tydzien trzyma
    12,7.
    rupiec z pierwszego wypasu, z diesla, 'spadniety' do zera, podladowany przy
    pomocy drugiego aku mial tak jak piszesz.
    zjechal na 12,3 i stanal.
    rozladowuje go zarowka, jak spadnie do 10,5 to podladuje, zostawie i zobacze
    czy znowu zleci na te 12,3.
    po zdaniu na skup poprosze zeby go zmierzyli tym tam takim testerkiem,
    pewnie zlom.
    ladowales go przed puszczeniem samopas?
    jak po naladowaniu tak spadnie to chyba nie za dobrze co?

  • 8. Data: 2019-12-03 01:17:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo glumek pisze tak:

> [...]
    > mierzyc jego wartosci. I tak 1 dnia miał 12.80.. a po 5 dniach
    > spadło do 12.35, zobacze jutro czy jeszcze spadnie...czy to

    Po 3 miesiącach stania (na dworze) jest u mnie 12.20v więc jeśli
    pojeździsz i ładowanie masz dobre około 14v to możesz sobie porównać.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 9. Data: 2019-12-03 06:47:27
    Od: glumek <g...@g...com>

    W dniu 2019-12-03 o 01:17, PiteR pisze:

    > Po 3 miesiącach stania (na dworze) jest u mnie 12.20v więc jeśli
    > pojeździsz i ładowanie masz dobre około 14v to możesz sobie porównać.

    i odpalił CI ?

  • 10. Data: 2019-12-03 07:46:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    > i odpalił CI ?

    Tak odpalił. To mały benzynowy 1.6
    Najdłużej nie byłem w Polsce pięć miesięcy i też zapalił.
    Było chyba podobnie 12.17v.

    Zdejmuję klemę bo akku waży 17kg a nie mam dostępu do 230v.
    Akumulator z 44Ah zmieniłem na 66Ah. W pastuchu są trzy otwory na
    zamocowanie większych akku zależnie od wielkości silnika.

    Mam skrytą nadzieję, że na Święta też zapali po 3 miesiącach ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel