  • Data: 2010-04-25 16:01:21
    Temat: wibracje przy ~100km/h
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    OmegaB mv6 automat kombi, przy ~100km/h nawet na prawie-idealnej-A4
    wpada w wibracje około 2Hz (raczej nie zależne od prędkości jazdy ani
    obrotów silnika). Ponad 120 - wibracje znikają, poniżej też nie ma. Przy
    200 również wibracji nie ma (więc to nie jest wprost harmoniczna od
    prędkości jazdy).

    Zmieniłem koła z zimówek ostatnio, coś się zmieniło, ale bez rewelacji.
    Więc pojechałem do wulkanizatorni wszystkie koła ściągnąć, wyważyć -
    były niewielkie zmiany ciężarków, ale nadal wibruje.

    Co dziwne - teraz zauważyłem taką prawidłowość - wibruje czasem, jadę te
    100km/h z tempomatem - raz wibruje raz nie. Więc sobie np redukuje
    sztucznie na 3 (albo włączam Sport) - i wibracje znikają (nie od razu,
    tak płynnie uciszają się prawie do zera). Najmocniej występują przy ~100
    i hamowaniu silnikiem - trzęsie że aż navi na szybie wpada w rezonans i
    odpada (ponad ~70 skrzynia ma lock i nie szkodzi ze to automat, hamuje
    silnikiem normalnie, spalanie 0,0)
    Łożyska cichutkie, nic nie huczą, luzów brak. Koła (opony+felgi) były
    zmienione, wyważenie poprawione. Co jeszcze zostaje? półosie - ale to by
    nie miało wpływu przełożenie/kierunek działania siły. Krzyżak(i) na
    wale? (jeśli tam są w ogóle) ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173