  • 1. Data: 2019-04-11 21:22:04
    Temat: wideorozmowy - jak najprościej?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    kiedyś, gdy play zaczynał, dostępne były wideorozmowy jako funkcja
    hardwarowa telefonu, bez softu. Długo tą funkcje wspierały samsungi.
    Teraz nie widzę takiej możliwości w xiaomi. Jak więc najszybciej
    zestawić wideorozmowę? Czy da się bez zakładania konta na facebooku,
    skypie, czy innym ogólnoświatowym portalu? JEśłi już jest to konieczne,
    to wolałbym aby oprogramowanie na telefonie NIE działało w tle. czyli
    właśnie facebook i skype odpada. przez gsm umawiamy się na wideorozmowę
    i uruchamiamy wideorozmowe na 15 minut i koniec
    ToMasz

  • 2. Data: 2019-04-12 12:30:19
    Temat: Re: wideorozmowy - jak najprościej?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-04-11 o 21:22, ToMasz pisze:
    > witam
    > kiedyś, gdy play zaczynał, dostępne były wideorozmowy jako funkcja
    > hardwarowa telefonu, bez softu.

    Dla konferencji firmowych:
    https://gsuite.google.pl/intl/pl/products/meet/
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.apps.meetings&hl=pl

    Prywatnie:
    https://hangouts.google.com/?hl=pl
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.talk&hl=pl

    Brak spamu, brak co chwila zaproszeń od pseudo znajomych z pakistanu.
    Super apka od googla która na szczęście nie jest tak popularna i
    zapaskudzona jak messengery czy inne czaty.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 3. Data: 2019-04-12 15:08:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Chris <x...@x...com> wrote:

> [...]
    > Super apka od googla która na szczęście nie jest tak popularna i
    > zapaskudzona jak messengery czy inne czaty.

    Kolega Chris nie umie czytać...

  • 4. Data: 2019-04-12 15:44:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Apr 2019 21:22:04 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > kiedyś, gdy play zaczynał, dostępne były wideorozmowy jako funkcja
    > hardwarowa telefonu, bez softu.

    ROTFL, to nigdy nie była "funkcja hardwarowa" ale oprogramowanie. Po
    prostu jeden producent uznaje że taką funkcję zamieści "out the of
    the box" a drugi uznaje że nie, bo nikt z tego nie korzysta.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-12 18:57:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > ROTFL, to nigdy nie była "funkcja hardwarowa" ale oprogramowanie. Po
    > prostu jeden producent uznaje że taką funkcję zamieści "out the of
    > the box" a drugi uznaje że nie, bo nikt z tego nie korzysta.

    Koledze chodziło o to, że video rozmowa jest częścią protokołu GSM i nie
    powinna wymagać połączenia z internetem - wiadomo, że słuchawka będzie
    musiała posługiwać się kawałkiem firmware aby to obsłużyć, tak samo jak
    firmware potrzebny jest do obsługi połączeń głosowych czy SMSów, ale to co
    instalujesz z googla (Voice) czy microsotu (Skype) czy inne komunikatory -
    to nie korzysta z GSM tylko są to programy posługujące się internetem.

  • 6. Data: 2019-04-12 19:21:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > instalujesz z googla (Voice) czy microsotu (Skype) czy inne komunikatory -
    > to nie korzysta z GSM tylko są to programy posługujące się internetem.

    Tu macie artykuł na ten właśnie temat:

    https://www.extremetech.com/mobile/120755-seamless-v
    oice-to-video-call-switching-with-lte

  • 7. Data: 2019-04-12 20:15:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.04.2019 o 15:44, Marek pisze:

    > ROTFL, to nigdy nie była  "funkcja hardwarowa" ale oprogramowanie. Po
    > prostu jeden producent uznaje że taką funkcję zamieści "out the of the
    > box" a drugi uznaje że nie, bo nikt z tego nie korzysta.

    jak zwał, tak zwał. ale kiedyś miałem sxg75

    http://www.mobile-review.com/review/image/siemens/sx
    g75-pre/pic01.jpg

    i wybierałem numer telefonu żony która miała galaxy s2. bez logowania,
    bez pakietu internetowego - była wideorozmowa. Ja wiem ze to było
    robione przez software telefonów, ale bardzo, bardzo bym chciał, aby
    taki software dało się "dograć" , zainstalowac, czy cokolwiek. niestety,
    wideorozmowy mogę miec, ale jeśli obydwie strony będą miały ten sam
    soft, hasło, login i pakiet internetu.

    ToMasz

  • 8. Data: 2019-04-13 11:46:23
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    ToMasz was thinking very hard :
> [...]
    > gsm umawiamy się na wideorozmowę i uruchamiamy wideorozmowe na 15 minut i

    Problem jest taki żadko który telefon z androidem posiada tą funkcję.
    To jest kwestia tylko oprogramowania. Z jakichś niezrozumiałych powodów
    producenci smartfonów z androidem zrezygnowali praktycznie z tej
    możliwośći.
    Do tego u operatorów dopłaca się do takiej rozmowy nawet posiadając no
    limit. Przynajmniej tak jest w play, w ofertach na kartę, nawet mając
    wykupiony no limit, video rozmowa jest rozliczana dodatkowo ze środków
    z konta głównego.
    Szkoda że jakoś te video rozmowy się u nas w kraju nie upowszechniły.

  • 9. Data: 2019-04-13 15:43:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-13 o 11:46, xxx pisze:
    > (...)
    > Problem jest taki żadko który telefon z androidem posiada tą funkcję.

    Stary, zlituj się. Porzygać się można od takich błędów :(

    > To jest kwestia tylko oprogramowania. Z jakichś niezrozumiałych powodów
    > producenci smartfonów z androidem zrezygnowali praktycznie z tej
    > możliwośći.

    Dziwne rzeczy gadasz.
    Od kilkunastu lat wszystkie chyba telefony u mnie, w rodzinie oraz wśród
    znajomych obsługują tego typu połączenia.

> [...]
    > limit. Przynajmniej tak jest w play, w ofertach na kartę, nawet mając
    > wykupiony no limit, video rozmowa jest rozliczana dodatkowo ze środków z

    Pierwsze słyszę.
    Od zawsze było tak, że video-rozmowy nie były odróżniane od audio-rozmów.

    > Szkoda że jakoś te video rozmowy się u nas w kraju nie upowszechniły.

    Zgoda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-04-13 15:43:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2019 15:44:40 +0200, Marek napisał(a):

    > ROTFL, to nigdy nie była "funkcja hardwarowa" ale oprogramowanie. Po

    Kiedy pewnie wlasnie bardziej hardware'owa,bo kompresja i dekompresja
    ... moga przerastac stare procesory.

    > prostu jeden producent uznaje że taką funkcję zamieści "out the of
    > the box" a drugi uznaje że nie, bo nikt z tego nie korzysta.

    Czyzby w miedzyczasie ludzie przestali uzywac ?
    A kiedys tak sie marketingowcy podniecali.

    I przeciez nadal telefony maja dwie kamery ... to ja juz nic nie
    rozumiem, patent za drogi ?

    Samsung ma taka malo rzucajaca sie w oczy ikonke do polaczen video,
    a inne moje nie ... tylko nie wiem - moze maja schowana, a moze karta
    sim nie pozwala ?
    Czy to nie jest czesc standardu ?

    Samsung probuje polaczyc, ale wkrotce mowi, ze nie moze byc nawiazane

    J.