  • 21. Data: 2019-04-20 17:28:28
    Temat: Re: wideorozmowy - jak najprościej?
    Od: p...@g...com

    Ciepło ;-)

    The pricing for video calls (compared to voice calls) made it not affordable for many
    customers.

    Pajace (operatorzy) cwaniakowali więc weszły komunikatory i pozamiataly. Teraz drugie
    podejście a że rozmowy tanie to może wypalić bo śmiga bez internetu no i Samsung jest
    już gotowy sprawdziłem właśnie na j7, kzoom i S7 edge.

  • 22. Data: 2019-04-20 18:20:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-20 o 17:13, J.F. pisze:

    > Czy takie malo uzyteczne ... niektorzy lubili wideorozmowe/chat przez
    > komputer.
    > Czy dlatego, ze duzy monitor? Raczej nie.

    Dlatego że zarówno monitor jak i kamery była nieruchoma
    i same utrzymywały swoje pozycje.
    Siadałeś tak aby było cię widać, miałeś podgląd tego jak cię
    widać i wygodnie rozmawiałeś. Używam tego do dzisiaj.
    W wersji mobilnej musisz w łapce trzymać ten telefon i
    celować kamerką w swoją twarz. Masz podgląd ale to malutki
    prostokącik na kilku calowym ekraniku. A ręka się meczy.
    Masz w sprzedaży całą masę uchwytów do telefonu na samochód
    ale nie są to uchwyty do rozmów wideo, nie mają lub mają
    za małą regulację aby skierować je na twarz kierowcy.

    Używając komunikatora video wygodnie siedząc przed kamerą i monitorem
    nawet nie zdajemy sobie sprawy jak niewygodne jest kiedy ten
    monitor i kamerę musimy trzymać w ręce.
    Zresztą spróbuj. Ale dłużej niż kilka minut. :-)

    > I w tym celu telefonik ma druga kamere, i laptopy maja kamery, i do
    > komputera mozna dokupic ?
    >
    > Moze po prostu wiekszosc ludzi nie lubi wideo w przypadkowych
    > miejscach - w toalecie np, czy np zona dzwoni, a ty u kochanki :-)

    To prawdziwy argument, telefonu nie używam na głośnomówiącym
    tylko trzymam przy uchu. Nie jestem chamem który musi wszystkim
    pokazać jak głośny telefon posiada.

    > No i efekt ciekawy - wideorozmowy nie ma, a kamera jest.
    > Do selfie ? Do wideorozmow przez pare programow ?

    Dzisiaj to już tylko do selfie.

    > Patenty za wideorozmowy przez siec za drogie ?
    >
    > Bo chyba nie o koszty rozmow poszlo ... a moze ?

    Na początku to podobno drogie było, a potem weszły komunikatory
    internetowe i zmiotły konkurencję.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-04-20 21:33:53
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-20 o 16:09, Piotrne pisze:
> [...]
    oice-to-video-call-switching-with-lte

    > Tam piszą, że rozmowy wideo nie są popularne, bo są za drogie. To dziwne, bo np. w
    Plusie
> [...]
    > a oprogramowanie tego fragmentu kodu nie zawiera, bo "użytkownicy nie są

    Moim zdaniem, głównym powodem małej popularności wideo-rozmów jest po
    prostu to, że wygodniej rozmawia się w domku, przez PC, mikrofonik, duży
    ekran, kamerkę itp.

    To raczej nie jest wina żadnych kosztów bo większość wideo-rozmów odbywa
    się dzisiaj po sieci LTE, a 10 GB transferu na karcie to aż nadto na
    skompresowane wideo-rozmowy.

    Na iOS przecież znakomicie działa FaceTime, ale właśnie - trzeba mieć
    urządzenie z iOS. Włączasz internet, czy WiFi i po prostu dzwonisz do
    osoby, która ma też uruchomioną transmisję danych komórkową i
    funkcjonuje to jako niemal nieodłączna część aplikacji sterującej
    ogólnie rozmowami i jest to ładnie zunifikowane.

    Kiedyś pamiętam, że był na to ogromny boom, wraz z pojawieniem się
    pierwszych telefonów z przednimi kamerkami, typu np. Siemens SXG75.

    Podstawowymi przeszkodami są zatem:

    -niekompatybilność oprogramowania;
    -zwyczajnie wygodniej jest napisać SMSik lub zadzwonić (ludzie
    codziennie wysyłają więcej SMS niż MMS i dzwonią więcej głosowo niż
    prowadzą wideo-rozmowy.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 24. Data: 2019-04-28 13:19:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Apr 2019 21:22:04 +0200, ToMasz napisał(a):
    > kiedyś, gdy play zaczynał, dostępne były wideorozmowy jako funkcja
    > hardwarowa telefonu, bez softu. Długo tą funkcje wspierały samsungi.
    > Teraz nie widzę takiej możliwości w xiaomi.

    Zaczalem drazyc temat.
    Samsung polaczyl sie z moja stara nokia na Symbianie.
    Wymagalo wlaczenia polaczenia danych ale trudno mi powedziec, co tam
    jest istotne w konfiguracji.
    To chyba jakies bezposrednie polaczenie telefon-telefon jest, nie
    przez internet ?

    Ulefon - nie ma opcji. A moze jest, tylko czegos wymaga, aby sie
    ujawnic ? To mnie az tak bardzo nie dziwi.

    HTC ... tez nie ma opcji. A to juz troche dziwi, bo firma z
    tradycjami.
    Co ciekawe - firma ma rozszerzenia (Eye Experience, Desire Eye),
    pomagajace w wideorozmowach ... dodatkowych aplikacji.

    https://htcsource.com/2014/12/how-to-use-the-eye-exp
    erience-advanced-video-calling-features-on-the-htc-d
    esire-eye-and-htc-one-m8/

    O co tu chodzi? Jak nie wiadomo o co, to o pieniadze ? :-)
    Ale klienci nie chcieli placic operatorom, czy producenci za jakies
    patenty ?

    https://www.quora.com/Why-is-the-3G-video-call-not-a
    -feature-in-these-days-on-smartphones
    https://www.quora.com/What-does-it-take-to-add-nativ
    e-3G-video-calling-support-to-existing-handsets

    J.

  • 25. Data: 2019-04-28 14:08:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
> [...]
    > A skoro nikomu się nie chce bawić w pokazywanie swojej facjaty
    > na przenośnych urządzeniach to po co wydawać na to pieniądze?

    Chyba nie obserwujesz młodzieży używających iPhone:
    tam jest obsłużony natywnie w iOS tzw FaceTime, czyli
    videotelefon idący po TCP/IP i jest bardzo to popularne.
    Wiele komunikatorów jak Skype, WhatsApp czy WeChat
    ma funkcję video rozmowy i też jest to bardzo popularne.

  • 26. Data: 2019-04-28 14:30:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 07:08:16 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]

    Tak nawiasem mowiac ... gdzies chyba przed 1999 pojawily sie domofony
    (stajonarne) z niewielkim kineskopem, tudziez przenosne/bateryjne
    telewizory ... juz LCD, no i wideorozmowa przez ISDN ... ale to chyba
    pozniej.

    O, LCD to jeszcze w 80-tych
    https://youtu.be/PveVwQhNnq8?t=211

    I tak mi chodzi po glowie, ze pojawily sie jakies uslugi wideo przez
    telefony satelitarne ... to chyba przy okazji wojny w Afganistanie i
    Iraku pojawily sie transmisje kiepskiej jakosci ... ale dla wojska to
    chyba zaleta.

    Czyli co - poszlo o koszt wideorozmow ?

    J.

  • 27. Data: 2019-04-28 14:58:55
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-28 o 14:30, J.F. pisze:

> [...]
    > telefony satelitarne ... to chyba przy okazji wojny w Afganistanie i
    > Iraku pojawily sie transmisje kiepskiej jakosci ... ale dla wojska to

    Wydaje mi się, że to głównie problem unifikacji funkcji wideo rozmów.
    Mam tu na myśli wzajemną kompatybilność wbudowanej funkcji z każdym z
    telefonów różnych producentów.

    W podobnym stopniu jest to wina kosztów. Przecież kiedy wprowadzano
    wideo rozmowy, minuta połączenia kosztowała prawie 3 złote, co jest
    kompletnie nieopłacalne, dlatego niemal wszyscy wykorzystują dziś
    pakiety internetu i normalne połączenie, jak opisuje J.F., w poście powyżej.

    W Androidzie bodajże od 4.1 wycofano się z wideo rozmów w dialerze,
    natomiast Samsung i niektórzy producenci dodają tę funkcję sami.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 28. Data: 2019-04-28 15:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 14:58:55 +0200, Filip454 napisał(a):

    > Wydaje mi się, że to głównie problem unifikacji funkcji wideo rozmów.
    > Mam tu na myśli wzajemną kompatybilność wbudowanej funkcji z każdym z
    > telefonów różnych producentów.

    Skoro Nokia gada z Samsungiem ... to chyba nie ma problemu.
    Zreszta to chyba jakis standard jest ... wiec standardowy.

> [...]
    > kompletnie nieopłacalne, dlatego niemal wszyscy wykorzystują dziś
    > pakiety internetu i normalne połączenie, jak opisuje J.F., w poście powyżej.

    No ale w miedzyczasie potanialy.

    A producenci telefonow tak chetnie by usuwali program, bo polaczenia
    drogie ?
    Czy raczej Google nie wsadzil do Androida, wiec trzeba zaplacic za
    dolozenie.

    > W Androidzie bodajże od 4.1 wycofano się z wideo rozmów w dialerze,
    > natomiast Samsung i niektórzy producenci dodają tę funkcję sami.

    I to moze byc odpowiedz.
    Czyli Google ubil usluge :-)

    J.

  • 29. Data: 2019-04-28 16:11:44
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-28 o 15:29, J.F. pisze:
    > I to moze byc odpowiedz.
    > Czyli Google ubil usluge:-)

    Nie mam pojęcia kto to ubił (i czy celowo), ale jedno jest pewne - takie
    uniwersalne wideo rozmowy byłyby super sprawą i na pewno często bym z
    nich korzystał. A dzisiaj, albo ktoś korzysta z WhatsAppa, albo z
    Facebooka, albo ze Skype i trzeba każdą apkę instalować dla każdego
    pojedynczego znajomego ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 30. Data: 2019-04-28 22:23:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 16:11:44 +0200, Filip454 napisał(a):

    > Nie mam pojęcia kto to ubił (i czy celowo), ale jedno jest pewne - takie
    > uniwersalne wideo rozmowy byłyby super sprawą i na pewno często bym z
    > nich korzystał.

    Najwyrazniej jestes wyjatkiem :-)

    Jakby tak sporo uzywalo, to by byla ...

    J.