  • 1. Data: 2012-06-05 19:29:50
    Temat: wiertarka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ale taka dentystyczna, brr.

    jak to teraz jest zrobione ?
    Napedzane powietrzem i woda, niby pisza ze turbina, ale ... na samym koncu
    obudowa nie ma nawet 1 cm zewnetrzej srednicy. Mozliwe to zeby tam byla
    turbinka i dawala wystarczajacy moment ?

    Bo wiecej miejsca to w "raczce" ... czyzby tam turbina, a dalej przekladnia
    katowa ?

    J.

  • 2. Data: 2012-06-05 19:51:53
    Temat: Re: wiertarka
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-06-05 19:29, J.F. pisze:

> [...]
    > obudowa nie ma nawet 1 cm zewnetrzej srednicy. Mozliwe to zeby tam byla
    > turbinka i dawala wystarczajacy moment ?

    Jak mała turbinka to pewnie i bardzo konkretne obroty, a nie moment.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2012-06-05 20:10:43
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Turbina powietrzna, dodatkowo chłodzona wodą.
    http://www.e-amadar.pl/files/publikacje/tps_7-8_06.p
    df
    Co ciekawe, to dioda LED zamontowana czasem w końcówce - oświetlająca paszczę
    pacjenta przy borowaniu, zasilana jest też z miniaturowego generatorka
    turbinowego zamocowanego w uchwycie.
    PP

  • 4. Data: 2012-06-05 20:20:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Kiedyś przy jakiejś okazji wkleiłem tu linka do aukcji na ebayu, takie turbinki
    Chińczycy sprzedają po dziesięć funtów. 500.000 rpm.
    Konrad

  • 5. Data: 2012-06-05 20:41:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Jun 2012 19:51:53 +0200, PeJot napisał(a):

    > Jak mała turbinka to pewnie i bardzo konkretne obroty, a nie moment.

    Obroty konkretne, rzekomo kilkaset tysiecy.
    Ale skrawanie wymaga sily :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-06-05 21:19:01
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > turbinka i dawala wystarczajacy moment ?
    >
    > Bo wiecej miejsca to w "raczce" ... czyzby tam turbina, a dalej przekladnia

    Tak wyglada turbina
    http://www.medident.abc24.pl/default.asp?kat=61216&p
    ro=673450

    Przekladnia nie jest potrzebna.
    Jak dentysta zbyt mocno dociska to wiertlo staje, co zabezpiecza pacjenta.

    WM

  • 7. Data: 2012-06-05 21:27:43
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Obroty konkretne, rzekomo kilkaset tysiecy.
    > Ale skrawanie wymaga sily :-)

    Tylko wtedy, gdy ktos ma stalowe zeby :-)

    WM

  • 8. Data: 2012-06-05 21:34:11
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-06-05 20:41, J.F. pisze:

    > Obroty konkretne, rzekomo kilkaset tysiecy.
    > Ale skrawanie wymaga sily :-)

    Posuw mały, inaczej materiał się podobno topi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2012-06-05 21:42:38
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PL(N)umber_One <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > pacjenta przy borowaniu, zasilana jest też z miniaturowego generatorka

    Doczytałem do momentu " po naciśnięciu pedała". Tfu, świnie. Dalej nie
    czytałem. Wartości mi nie pozwalają.

  • 10. Data: 2012-06-07 20:52:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    To na koniec pytanie

    gdzie tu jest wylot powietrza

    http://193.23.48.135/nsk-katnica-s-max-m25-spray-100
    -oryginal-i2369926921.html

    Taka turbinka to chyba relatywnie duzy przeplyw ma ?

    J.