  • 1. Data: 2013-04-12 18:11:09
    Temat: wkrętaki "bolce"
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    kolejna sprawa, jako, że ostatnio dość głęboko zanurzony pływam w
    europejskim szambie, przygotowałem pytanie-zagadnienie...

    muszę użerać się z nie wiem jak to się fachowo nazywa (może Ktoś podpowie)
    automatycznymi złączkami na kable elektryczne... niby nic złego... ale... ja
    ich nie montontuję, ale je rozmontowuję... no i w co drugiej ch... mnie
    strzela...

    proszę o podanie linka do "dziubaków" różnego kalibru umożliwiających
    wciskanie złączki w takich szybkozłączkach w celu wyjęcia kabla
    elektrycznego...

  • 2. Data: 2013-04-12 19:48:07
    Temat: Re: wkrętaki "bolce"
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.04.2013 18:11, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    >
    > proszę o podanie linka do "dziubaków" różnego kalibru umożliwiających
    > wciskanie złączki w takich szybkozłączkach w celu wyjęcia kabla

    Jak rozumiem masz na myśli coś co zwie się popularnie "wago" od nazwy
    producenta takich złączek. Ja oraz większość mi znanych
    elektryków/automatyków używa po prostu jakiegokolwiek pasującego
    wkrętaka jaki znajdzie się pod ręką, a jak chcesz żeby było "pro" to
    Wago ma w swojej ofercie "specjalny przyrząd" - wygląda to jak mały
    płaski wkrętak (śrubokręt!) z wygiętą pod kątem 30st. końcówką.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-04-20 21:10:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-04-12 18:11, Ministerstwo Propagandy pisze:
    iej ch... mnie strzela...

    > proszę o podanie linka do "dziubaków" różnego kalibru umożliwiających
    > wciskanie złączki w takich szybkozłączkach w celu wyjęcia kabla
    > elektrycznego...
    A po co? ja wykrecam przewody ciągnąc złączkę i przewód w przeciwnych
    kierunkach. Działa.

  • 4. Data: 2013-04-20 22:09:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-04-20 21:10, Rentier pisze:
    > W dniu 2013-04-12 18:11, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > iej ch... mnie strzela...

    > A po co? ja wykrecam przewody ciągnąc złączkę i przewód w przeciwnych
    > kierunkach. Działa.

    Jeżeli mówisz o klasycznym (takim do puszek elektrycznych) WAGO, to
    spróbuj wykręcić, jakby kabel był wkręcony. Działa znacznie lepiej.
    Tylko nie za bardzo sprawdza się przy większej liczbie wetkniętych kabli ;)
    Warto wiedzieć również przy montażu, żeby za bardzo kostkami nie kręcić.

    Pozdrawiam

    DD