  • 1. Data: 2015-01-31 11:07:00
    Temat: woda w powietrzu
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Kompresor -> kilka m weza -> stacja uzdatniania powietrza -> cala reszta
    instalacji sprezonego powietrza. Stacja typowa, cos takiego:
    https://media1mi.pl/p/1/98/61/photo-f9ddd29a-94a0-42
    8e-ba39-29606825a326-for_zoom.jpg
    Jest wiec odwadniacz, ale mimo to bardzo niewiele sie w nim wody zbiera,
    za to wiekszosc leci do instalacji. Mam tez maly filtr/odwadniacz
    montowany na wezu tuz przed narzedziem i on po kilku min pracy jest
    mokry tak, ze trzeba przerwac prace i go wysuszyc.
    Co schrzaniłem, ze mi ten pierwszy odwadniacz nie zalatwia sprawy?
    Poczatek instalacji jest w piwnicy, tam jest chlodno nawet w upaly.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2015-01-31 11:22:34
    Temat: Re: woda w powietrzu
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Pawel O'Pajak"
    > Co schrzaniłem, ze mi ten pierwszy odwadniacz nie zalatwia sprawy?

    Jako pierwszy mam taki kolumnowy z tymi koralikami w środku. I on dobrze
    działa.
    Te z tym "pumeksem" wielkości kostki cukru nie wiem jak mają działać jako
    odwadniacze.
    Ja bym przeniósł ten Twój pierwszy dalej (nadal w piwnicy), aby do
    odwadniacza szło już chłodniejsze powietrze.
    jak masz mały kompresor to powietrze pewnie jest w nim ciepłe.

    Robert

  • 3. Data: 2015-01-31 13:17:14
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 11:07:02 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Spuszczałeś kiedyś wodę ze zbiornika w sprężarce? Ta stacja to do powietrza które
    przeszło zaraz za sprężarką odwadnianie.

  • 4. Data: 2015-01-31 13:44:23
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Spuszczałeś kiedyś wodę ze zbiornika w sprężarce?

    Zwykle kilka godz. po kazdym uzywaniu. Raczej nie zostawiam w nim wody.

    > Ta stacja to do powietrza które przeszło zaraz za sprężarką odwadnianie.

    No to czym odwadniac to wczesniej?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-01-31 13:51:07
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja bym przeniósł ten Twój pierwszy dalej (nadal w piwnicy), aby do
    > odwadniacza szło już chłodniejsze powietrze.

    Juz jest w zasadzie najdalej jak moze, za nim idzie pionowo wyzej do
    calej reszty.
    Metoda malo inzynierska, metoda Macayeva, ale to powietrze nawet nie
    wydaje sie cieplejsze od otoczenia.

    > jak masz mały kompresor to powietrze pewnie jest w nim ciepłe.

    Kompresor ma 100 l zbiornik, dopiero przy piaskowaniu chodzi na okraglo,
    przy malowaniu wlacza sie raz na jakis czas, ale i tak sam zbiornik jest
    chlodny. Sprezarka jest oczywiscie ciepla, ale ma wiatrak.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2015-01-31 14:33:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Pawel O'Pajak"
    > No to czym odwadniac to wczesniej?

    Tak jak pisałem mam taka kolumnę zabudowaną na samym kompresorze.
    Coś podobnego do tego, ale na dole mam kranik, skąd spuszczam wodę.
    http://obrazki.elektroda.net/88_1288210969.jpg
    W środku jest coś takiego.
    http://www.kompresorek.internetdsl.pl/?122,wklad-odw
    adniacza-wan-rs-(-pierscienie-bialeckiego-)-wan-s1p3
    6-kw-0874-900-120

    Z wodą nie miałem problemu nigdy. Kompresor stoi w nieogrzewanym
    pomieszczeniu.

    Robert

  • 7. Data: 2015-01-31 15:34:33
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 13:44:25 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Wielkość odwadniacza dobiera się do wydajności sprężarki. Jak wiesz ile m3 powietrza
    przez nią przelatuje na godzinę to do takiego przepływu kup odwaniacz.

  • 8. Data: 2015-01-31 15:53:22
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W środku jest coś takiego.
    > http://www.kompresorek.internetdsl.pl/?122,wklad-odw
    adniacza-wan-rs-(-pierscienie-bialeckiego-)-wan-s1p3
    6-kw-0874-900-120

    Dzieki. Ciekawe na jakiej zasadzie to dziala. Z pobieznego poszukiwania
    w necie zwykle znajduje z wkladem filtracyjnym i tu sprawa jasna.
    Well, drogie to, a przy sprezonym powietrzu raczej nie bede kombinowal z
    jakas samorobka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2015-01-31 15:57:21
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 31 stycznia 2015 15:53:23 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    zawirowanie powietrza + zimne ścianki, tak to działa.

  • 10. Data: 2015-01-31 16:08:54
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > zawirowanie powietrza + zimne ścianki

    Gdyby nie wypelnienie, to bylby klasyczny cyklon, ale te pierscienie...
    W technologii chem. uzywa sie pierscieni Rashiga, ale raczej do czegos
    innego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa