  • 1. Data: 2018-10-03 08:35:17
    Temat: wodoodporny ds18b20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Czy ktos próbował moczyć w wodzie chińskie czujniki temperatur
    https://pl.aliexpress.com/item/Stainless-steel-packa
    ge-Waterproof-DS18b20-temperature-probe-temperature-
    sensor-18B20/32787581568.html

    osłona to zwykła termokurczliwka bez kleju, ma to szansę być wodoodporne?
    Jakos słabo to widzę.

    b.

  • 2. Data: 2018-10-03 09:28:13
    Temat: Re: wodoodporny ds18b20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 października 2018 08:35:18 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > osłona to zwykła termokurczliwka bez kleju, ma to szansę być wodoodporne?
    > Jakos słabo to widzę.

    Ja mam kilka kupionych w Polsce, nie wiem czy to ściągali od żółtych
    czy sami robili, mogę zrobić sekcję jednego i zobaczymy czy to jest
    czymś zalewane czy tylko wetknięte i obkurczone ;)

    L.

  • 3. Data: 2018-10-03 09:28:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    -sensor-18B20/32787581568.html

    >osłona to zwykła termokurczliwka bez kleju, ma to szansę być

    Ja tez kiepsko, ale:
    -moze to jakas lepsza rurka, z klejem chocby,
    -czy pod ta rurka sa jakies polaczenia, czy to tylko usztywnienie ?

    -a moze to tylko drugi koniec jest przeznaczony do moczenia w wodzie,
    a rurka to ma byc poza zbiornikiem.

    J.

  • 4. Data: 2018-10-03 10:15:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2018 09:28:14 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja mam kilka kupionych w Polsce, nie wiem czy to ściągali od żółtych
    > czy sami robili, mogę zrobić sekcję jednego i zobaczymy czy to jest
    > czymś zalewane czy tylko wetknięte i obkurczone ;)

    z jednego termokurczliwkę zdjąłem, szczelne to nie ma prawa być. W osłonie meatalowej
    czujnik jest wklejony w głębi tak ze wyciągnąć sie go nie da, a z głęboko zeby klej
    było widac.

    Czy taka rurka jest wystarczająco solidna
    https://allegro.pl/rura-rurka-koszulka-termokurczliw
    a-12-4-z-klejem-i7512501034.html

    czy szukać innej?

    Pytam bo czujniki osadzane przeze mnie w jakis osłonach silikonowych, epoksydowych w
    szambianych warunkach psuły sie po roku czy dwóch.

    b.

  • 5. Data: 2018-10-03 12:12:43
    Od: Krzysztof <d...@o...com>

    On 2018-10-03 08:35, Budyń wrote:
> [...]
    sensor-18B20/32787581568.html

    > osłona to zwykła termokurczliwka bez kleju, ma to szansę być wodoodporne?

    Z praktyki - dłuższego moczenia nie wytrzymuje. Smarowałem miejsca
    połączenia jakimś magicznym klejem do gumy, chwytało się paskudztwo
    wszystkiego. A teraz - rurka z kwasówki, zamknięta z jednej strony,
    czujka do końca i wciskam czerwony silikon - tylko że całość robi się
    nierozbieralna :D

  • 6. Data: 2018-10-05 12:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2018-10-03 08:35, Budyń wrote:
> [...]

    >wszystkiego. A teraz - rurka z kwasówki, zamknięta z jednej strony,
    >czujka do końca i wciskam czerwony silikon - tylko że całość robi się

    Co to za czerwony silikon ?
    Te budowlane/sanitarne to na occie ... nie jest to najlepsza rzecz do
    elektroniki.

    Jakis elektroniczny by sie przydalo.

    Sa budowlane bezkwasowe, ale czy nie zawieraja innych swinstw ?

    J.

  • 7. Data: 2018-10-05 15:46:13
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 05.10.2018 o 12:25, J.F. pisze:
> [...]
    > elektroniki.
    >
    > Jakis elektroniczny by sie przydalo.
    >
    > Sa budowlane bezkwasowe, ale czy nie zawieraja innych swinstw ?

    Czerwony jest chyba wysokotemperaturowy. Oprócz tego dekarski jest też.