  • 1. Data: 2014-09-12 14:16:54
    Temat: wskaźnik samochodowy DEPO - Oled ciemny...
    Od: BartekK <s...@d...org>

    ktokolwiek widział, ktokolwiek wie:
    Są takie zegarki Depo 4in1 60mm : Boost wskazówka, a poniżej na
    wyświetlaczu np. ciśnienie oleju + temperatura oleju + napięcie.
    http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/3C4AAOSw8lB
    Tq-js/$_35.JPG
    http://www.deporacing.com/picture/1c7375c52c2f470b60
    42816cc017343b.jpg
    Problem z tym, że ten wyświetlacz to jakiś anemiczny OLED, który nawet
    na zdjęciach katalogowych świeci jakby nie chciał świecić. A po pewnym
    czasie użytkowania - już w ogóle jest marnizna.

    Mam coś takiego, ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?
    Ten wyświetlacz wygląda (zewnęrznie) na coś typowego chińskiego, jak w
    jakichś mp3 itp:
    http://img.diytrade.com/cdimg/1001446/17847300/0/129
    3093428/Color_OLED_Fingertip_Pulse_Oximeter_SPO2_Mon
    itor.jpg
    http://g02.s.alicdn.com/kf/HTB1km4LGXXXXXbtXFXXq6xXF
    XXXb/206120481/HTB1km4LGXXXXXbtXFXXq6xXFXXXb.jpg

    Tylko jak taki zegar Depo rozebrać? (wygląda, jakby metalowa krawędź
    dookoła szybki była zaprasowywana na tylny kubek)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-09-12 17:01:00
    Temat: Re: wskaźnik samochodowy DEPO - Oled ciemny...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-12 14:16, BartekK wrote:
    > Są takie zegarki Depo 4in1 60mm : Boost wskazówka, a poniżej na
    > wyświetlaczu np. ciśnienie oleju + temperatura oleju + napięcie.
    > http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/3C4AAOSw8lB
    Tq-js/$_35.JPG

    Na allegro są łudząco podobne i też dwukolorowe (górna częśc w innym
    kolorze):

    http://allegro.pl/elektronika-elektronika-67194?orde
    r=m&string=oled&bmatch=seng-v6-p-1-e-0904

    nie mam pojecia czy rozmiar pasuje, te z allegro są dośc małe. Mam
    jeden, moge pomierzyć.

  • 3. Data: 2014-09-12 17:02:09
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    r=m&string=oled&bmatch=seng-v6-p-1-e-0904

    > nie mam pojecia czy rozmiar pasuje, te z allegro są dośc małe. Mam
    Tam też jest maleństwo, ale na 3 parametry wystarcza. Pytanie raczej -
    czy te tutaj pokazywane - też są tak smutno ciemne? W aucie, w słoneczny
    dzień, nie bardzo widać co tam się świeci.

    No i zostaje problem otwarcia oryginalnego zegarka - jak się dobrać do
    wyświetlacza, by wskazówkownika nie zepsuć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-09-12 20:31:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-12 17:02, BartekK wrote:
    > czy te tutaj pokazywane - też są tak smutno ciemne?

    Niestety dopiero wczoraj dotarł pocztą i nie miałem okazji go podpiąć,
    tym bardziej że jak zwykle w tego typu wyświetlaczach trzeba
    przeprowadzić "konfigurację" zanim się zapali pixel, dużo idiotycznej pracy.

    > No i zostaje problem otwarcia oryginalnego zegarka - jak się dobrać do
    > wyświetlacza, by wskazówkownika nie zepsuć.

    Zastąp cały LCDkiem :P

  • 5. Data: 2014-09-12 21:01:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > tym bardziej że jak zwykle w tego typu wyświetlaczach trzeba
    > przeprowadzić "konfigurację" zanim się zapali pixel, dużo idiotycznej

    No wszystko można czymś zastąpić, choćby całą deskę zastąpić LCD/Oled
    wyświetlaczem, ale sądzę że:
    - zwykły prosty wskaźnik wychyłowy, zwłaszcza taki "dużego obrotu"
    (prawie 300 stopni może zrobić wskazówka, a wartości "normalne" to
    wskazówka prawie pionowo) daje bardzo szybki i intuicyjny odczyt przy
    "rzucie okiem"
    - zwykły wskaźnik-wskazówka (choćby goniony silnikiem krokowym
    sterowanym uP) daje całkiem dobry czas odpowiedzi i ustabilizowania
    wskazania, więc i odczyt jest szybki i sprawny, niezależnie od
    temperatury czy humoru smużenia i odświeżania LCD.
    - jak mam brać graficzny LCD i wyświetlać na nim prostą grafikę w
    postaci okrągłej skali i wskazówki... to troszkę uważam to za przerost
    formy nad treścią.
    - Oledy (jak widać) z czasem się wyświecają i mają ograniczoną jasność
    (a takiego z Galaxy S4 raczej nie wsadzę), LCDki (zwłaszcza tanie) mają
    za to ograniczony kontrast (albo będzie podświetlanie przebijać przez
    czarne, albo będzie słabo czytelne/ciemne to co białe, można oczywiście
    dynamicznie regulować jasność podświetlania... ale wiadomo jak zwykły
    tani TN lcd wygląda...

    No i na końcu:
    - to już jest i jakoś działa, jest jakoś wyskalowane do obecnego
    czujnika ciśnienia, temperatury i MAP-sensora (niekoniecznie istotnie
    dokładnie, bo to wskaźnik, ale doświadczalnie wiadomo że wskazanie
    "4.4bar oleju na zimno na wolnych obrotach = jest dobrze", a jak będzie
    0.5bar to będzie źle), więc tworzenie czegoś od zera - to znów
    grzebologia w kalibrowaniu bliżej nieznanego czujnika albo wymiana
    wszystkiego od zera...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-10-01 15:22:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    r=m&string=oled&bmatch=seng-v6-p-1-e-0904

    > nie mam pojecia czy rozmiar pasuje, te z allegro są dośc małe. Mam

    Rozebrałem wskaźnik. Bez problemu -wystarczy płaski mały śrubokręt, i
    miejsce po miejscu po obwodzie podważać, i cały "dekielek" schodzi
    elegancko.

    https://plus.google.com/photos/112988868826967690245
    /albums/6065215100857299041
    tu fotki

    Z oledem będzie chyba łatwo, bo jest tam moduł z folijką 27pin -
    identyczny jak
    http://www.aliexpress.com/item/0-96-inch-128x64-27pi
    n-LY190-oled-screen-OLED-display-SSD1308-OLED/421179
    810.html
    (tylko 2-kolor). To tyle jeśli chodzi o łatwo - one chyba wszystkie
    takie ciemne są ;/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173