  • 1. Data: 2013-11-23 17:16:02
    Temat: wskaźnik temp silnika
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Opada jak mu czapka stanie. Później wraca na 90'C i znowu opada. Zadnej
    prawidłowości.

    Wieść gminna głosi "wymień czujnik" (termistor NTC). Jednak gdy zgaszę
    silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C

    Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
    Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-11-23 22:46:07
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-23 17:16, PiteR wrote:
    > Jednak gdy zgaszę
    > silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C

    Zainteresuj się czy masa silnika i masa akumulatora to to samo, podobnie
    ze wskaźnikami.

  • 3. Data: 2013-11-24 18:21:32
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
    > Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?

    A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie na
    90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)
    Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer, co ciekawe jak osiągnę
    rezerwę to wskazówka paliwa opada pomimo, że go nie zużywam, bo jadę na LPG.
    :-)

  • 4. Data: 2013-11-24 18:33:29
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    dobre, projekt donalda...

  • 5. Data: 2013-11-24 19:35:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-11-24 18:21, nom pisze:

> [...]
    > Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer, co ciekawe jak osiągnę
    > rezerwę to wskazówka paliwa opada pomimo, że go nie zużywam, bo jadę na

    Myślałem ze tylko Francuzi mogą taką głupotę wymyślić. W Citroenie C5
    jest tak samo. Czujnik pływakowy mierzy poziom tylko po wlaniu benzyny
    (ciekawe skąd wie, że wlewałem). Później sobie tylko odejmuje od
    początkowej wysokości na podstawie ilości cykli wtrysku. Jak jeżdżę na
    gazie to po jakimś czasie głupek ostrzega mnie, że brak paliwa w baku.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-11-24 20:04:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nom pisze tak:

    > A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest
    > dokładnie na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85
    > do 108*C. :-)

    Tak, wiem o tym, (żeby kierowcy nie drażnić chyba) dlatego wstawiłem
    sobie PT500. Rezystancja waha się od 639 jazda do 651 omów postój co
    odpowiada max 80st C.

    Vag również pokazuje 80st w instruments jak i w engine.

    > Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer

    Tak, mnie to wygląda na coś ala dyskryminator okienkowy. Może ktoś wie
    co stwórca miał na myśli?

    Wygląda na to że silnik mam zbyt zimny i "wypadam" w lewo z zakresu
    trzymania i wskazówka się kładzie.

    a teraz gwóźdz programu, dolne węże chłodnicy są zimne czyli termostat
    sprawny.

    Pozostaje wiskoza do sprawdzenia lub sepuku :)

    --
    Piter

  • 7. Data: 2013-11-24 20:38:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Nov 2013 18:21:32 +0100, nom napisał(a):

    > A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie na
    > 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)

    Ale moze czy waha sie ?

    > Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer,

    Ja mialem samochody w ktorych wskazowka sterowal termistor, i trzeba
    przyznac ze temperatura byla bardzo stala.
    Dobrze sie ten termostat sprawowal.

    Ciekawostka - po wlaczeniu LPG na rozgrzanym silniku wskazowka
    blyskawicznie sie przestawiala na nieco mniej.
    No i nie wiem - wplyw chlodzenia gazu, czy spadek napiecia w obwodzie
    wskaznikow - bo stamtad zawor zasilany.
    Na chlodzenie to IMO za szybko.

    J.

  • 8. Data: 2013-11-24 20:53:14
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Jak Wasze autka nie są szczytem piękności, to może kupcie za 5usd
    termometry na ebayu?
    ToMasz

  • 9. Data: 2013-11-24 21:19:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > Jak Wasze autka nie są szczytem piękności, to może kupcie za 5usd
    > termometry na ebayu?

    Co ma piękność do usterki i dlaczego nie na allegro?

    --
    Piter

  • 10. Data: 2013-11-26 18:53:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
    > na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)

    A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?