  • 1. Data: 2018-01-06 20:25:50
    Temat: współpraca Combo HD SX65 z TV Samsung UE40J5200
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Dekoder Combo ma tuner do DVB-T oraz DVB-S, ale Samsung ma
    silniejszy/lepszy dekoder DVB-T (nie ma SAT), dlatego chciałam korzystać
    z sygnału telewizji naziemnej z tv, a z satelity z Combo.
    I tu powstał problem, czego się nie spodziewałam.
    Telewizor w menu ma do wyboru albo naziemna albo z satelity
    i to są ustawienia rozłączne.
    Gdy chcę przejść z sygnału sat na naziemną, muszę skorzystać z ustawień
    telewizora menu, wybrać sygnał "naziemnej" i potem następuję instalacja
    programów, a dopiero potem można oglądać tv naziemną, ale nie można
    wtedy wybrać programów z sat.

    Coś można zrobić, aby obie telewizje były dostępne na ekranie, bez zmian
    ustawień i ponownych instalacji?

    Antena do tv SAT podłączona jest do Combo, a Combo do tv poprzez HDMI,
    antena do DVB-T podłączona do telewizora.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2018-01-06 21:13:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 20:25:50 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
    >
    > Antena do tv SAT podłączona jest do Combo, a Combo do tv poprzez HDMI,
    > antena do DVB-T podłączona do telewizora.

    Mimo że walnąłem sobie piwko czegoś nie rozumiem. IMO ma być tak:
    Przyciskiem na pilocie TV wybierasz źródło sygnału. Jak wybierzesz HDMI1
    to masz stacje z satelity, jak wybierzesz za źródło sygnału wejście
    antenowe to masz sygnał z tego wejścia i IMO wystarczy raz przeprowadzić
    programowanie by go więcej nie musieć robić.
    Sam mam kablówkę, wejścia ant. nie używam więc trudno mi to sprawdzić w
    praktyce.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-01-06 22:02:35
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 06.01.2018 o 20:25, Krycha pisze:
    > wybrać sygnał "naziemnej" i potem następuję instalacja programów

    Jaka instalacja? Masz na myśli wyszukiwanie poszczególnych kanałów przez
    telewizor? Przecież to robisz raz i telewizor je zapamiętuje "na zawsze"
    a ty tylko po wybraniu jako źródło "TV" przełączasz między kanałami.

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2018-01-06 22:04:32
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Sam mam kablówkę, wejścia ant. nie używam więc trudno mi to sprawdzić w
    > praktyce.

    Też mam kablówkę, kodowaną i używam w TV wejścia antenowego + moduł CI i
    za nic nie chcę powrotu do poprzedniego rozwiązania z dekoderem.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2018-01-07 10:31:10
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-06 o 20:25, Krycha pisze:
> [...]
    >
    > Antena do tv SAT podłączona jest do Combo, a Combo do tv poprzez HDMI,
    > antena do DVB-T podłączona do telewizora.

    Antenę T należy podłączyć do Combo i oczywiście odpowiednim kablem
    połączyć (na zasadzie obiegówki) TV z Combo aby mieć sygnał z anteny T
    na telewizorze przy wyłączonym Combo. Samo wybieranie sygnału powinno
    być dostępne na pilocie TV i Combo. Nie znam typu Twoich urządzeń, ale
    miałem już kilka tunerów jak i telewizorów i zawsze tak to działa.

  • 6. Data: 2018-01-07 15:38:29
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2018 o 10:31, Trybun pisze:

    > Antenę T należy podłączyć do Combo i oczywiście odpowiednim kablem
    > połączyć (na zasadzie obiegówki) TV z Combo aby mieć sygnał z anteny T
    > na telewizorze przy wyłączonym Combo.

    Ten odpowiedni kabel, o którym wspominasz, to HDMI, czy coś innego?
    Mam podłączony kabel MDMI od strony combo do HDMI1 do TV.

    > Samo wybieranie sygnału powinno
    > być dostępne na pilocie TV i Combo. Nie znam typu Twoich urządzeń, ale
    > miałem już kilka tunerów jak i telewizorów i zawsze tak to działa.

    Spędziłam dziś pól dnia na testowaniu przeróżnych połączeń i ustawień
    i wyszło kiepsko.
    Jak kabele antenowe od sat i T mam podłączony do combo, to mam
    ustawienia z dekodera i do dyspozycji listę programów z satelity oraz
    DVB-T (bo mój combo ma też dekoder tel. naziemnej), ale jest jedna wada
    brak dobrego sygnału DVB-T dla: polsat, TVN, TVpuls, TVN&, Puls2, TV4,
    TV6, Super Polsat.
    Jak antenę T podłączę do samsunga i wybiorę w jego menu antena naziemna
    (tak muszę),to mam programy tv naziemnej łącznie z czeskimi i sygnał dla
    polsat, TVN, TVpuls, TVN&, Puls2, TV4, TV6, Super Polsat jest na tyle
    mocny że da się oglądać.

    W tym tkwi mój problem, że przy tej samej antenie DVB-T mam lub nie mam
    odpowiednio dobrego sygnału na niektórych programów.
    Po dzisiejszych próbach stwierdzam, że nie da się tego inaczej
    rozwiązać. Nad czym ubolewam.
    Podejrzewam, że combo ma słabszy dekoder DVB-T niż Samsung,
    bo chyba nie ma to związku z jakością kabla HDMI.

    Już rok temu, gdy myślałam o zakupie telewizora z dekoderami sat i DVB-T,
    miałam problemy z sygnałem dla w/w programów
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!msg/pl.rec.t
    elewizja/wcpvDy_nM4w/3j-1i16GEgAJ;context-place=foru
    m/pl.rec.telewizja

    Do kupienia samego dekodera do starego tv zmobilizował mnie fakt,
    że dotychczasowy dekoder nie obsługiwał nowo wprowadzonego sygnału HD.
    A telewizory z dwoma dekoderami były mi zbyt drogie, a nawet niektórzy
    odradzali.
    Z tym co teraz mam da się żyć, choć przyznam się, że jestem nie mile
    zaskoczona tą sytuacją.

    Krycha.

  • 7. Data: 2018-01-07 15:55:40
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2018 o 22:02, Czarek pisze:

    > Jaka instalacja? Masz na myśli wyszukiwanie poszczególnych kanałów przez
    > telewizor? Przecież to robisz raz i telewizor je zapamiętuje "na zawsze"
    > a ty tylko po wybraniu jako źródło "TV" przełączasz między kanałami.

    Niekoniecznie. Telewizor wymaga ustawienia czy korzystam z dekodera sat
    czy z anteny tv naziemnej.
    Albo, albo. I są to ustawienia systemu.
    Gdy wybiorę dekoder "satelit.lub kablowy", to staje się nieaktywne
    ustawienia "nadawanie - antena - naziemna".
    Combo ma dwa dekodery SAT i DVB-T, dostaję z niego programy niekodowane
    z satelity i z tv naziemnej.
    Ale widać dekoder naziemnej telewizji w combo nie jest tak silny jak w
    samsungu,
    bo z dekodera za słaby jest sygnał dla: polsat, TVN, TVpuls, TVN&,
    Puls2, TV4, TV6, Super Polsat, otrzymuje komunikat "brak sygnału:
    A jak kabel anteny T podłączę do Samsunga, to mam w miarę dobry obraz
    dla tych programów, ale wtedy nie mam do dyspozycji programów z SAT.

    Krycha.

  • 8. Data: 2018-01-07 16:12:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2018 o 15:55, Krycha pisze:

    > Niekoniecznie. Telewizor wymaga ustawienia czy korzystam z dekodera sat
    > czy z anteny tv naziemnej.
    > Albo, albo.

    Coś kręcisz.
    To co piszesz, to tylko wybór źródła sygnału.
    Oczywiście że gdy zmienisz źródło na wejście hdmi, do którego masz
    podłączony zewnętrzny dekoder, to nie możesz jednocześnie oglądać
    naziemnej tv, z wewnętrznego tunera - nie masz w końcu dwóch ekranów.
    No conajwyżej funkcją PIP.

    Ale wystarczy zmienić źródło na telewizję naziemną i po problemie.

  • 9. Data: 2018-01-07 16:36:34
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2018 o 16:12, Cavallino pisze:

> [...]
    > No conajwyżej funkcją PIP.
    >
    > Ale wystarczy zmienić źródło na telewizję naziemną i po problemie.

    Po jakim problemie? Chyba się nie rozumiemy.
    Chcę, korzystając z dekodera combo, mieć do dyspozycji programy na
    telewizorze Samsung z telewizji SAT i DVB-T i mogę.
    Ale okazuje się, że niektóre z naziemnej tv jak
    polsat, TVN, TVpuls, TVN7, Puls2, TV4, TV6, Super Polsat nie mogę bo
    otrzymuje komunikat "brak sygnału".
    Aby te programy widzieć w miarę dobrym sygnale muszę podłączyć antenę
    DVB-T bezpośrednio do Samsunga. I wtedy mam tylko programy tv naziemnej,
    bez sat, co mnie nie zadawala.
    Prościej nie umiem napisać. Widać musiałbyś zobaczyć.

    Krycha.

  • 10. Data: 2018-01-07 16:49:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.01.2018 o 16:36, Krycha pisze:

    > Po jakim problemie? Chyba się nie rozumiemy.
    > Chcę, korzystając z dekodera combo, mieć do dyspozycji programy na
    > telewizorze Samsung z telewizji SAT i DVB-T i mogę.

    No i masz, tylko musisz przełączyć w TV źródło sygnału.

> [...]
    > Aby te programy widzieć w miarę dobrym sygnale muszę podłączyć antenę
    > DVB-T bezpośrednio do Samsunga. I wtedy mam tylko programy tv naziemnej,

    A jak inaczej chcesz mieć jeśli jest podłączony do TV tylko sygnał z
    anteny naziemnej? Sygnał SAT masz odbierany przez zewnętrzny dekoder.

    Jeśli chcesz dwa sygnały obsługiwać przez TV to musisz podłączyć do TV
    sygnał z anteny SAT (bo chyb twój TV ma wbudowany tuner SAT?)

    > Prościej nie umiem napisać. Widać musiałbyś zobaczyć.

    Mam wrażenie, że nie rozumiesz zasady działania obecnego układu.
    Przewód HDMI nie jest przewodem przenoszącym sygnał antenowy.

    --
    Czarek