  • 11. Data: 2017-09-12 21:02:33
    Temat: Re: [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "2late" o...@o...org

    > Filmy albo internet - wybor nalezy do ciebie.

    Filmy ciągnąłem z internetu -- rzeczywiście wybór należał
    do mnie, to znaczy ja wybierałem filmy, które oglądałem. ;)
    Jeśli dobrze pamiętam -- tuż po kupnie tego komputera nie
    było długich filmów na jutubie (dziś można tam wrzucać
    128 GB, ale wtedy chyba było inaczej)

    Teraz zapewne WXP i 1 GB RAMek to mało do ,,surfowania''.
    W10 i 4 GB to bardzo mało. Nawet wtedy mało, gdy grafika
    dedykowana okupuje kilkaset MB swojej własnej RAMki.

  • 12. Data: 2017-09-12 22:58:38
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 12/09/2017 08:02 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > Jeśli dobrze pamiętam -- tuż po kupnie tego komputera nie
    > było długich filmów na jutubie (dziś można tam wrzucać

    Ostatnio ogladalem jeden z tych filmow ktore kiedys uwazalem za dobra
    jakosc i ktore chodzily na owczesnym sprzecie.
    Dzis by to nie przeszlo. ;)

    > Teraz zapewne WXP i 1 GB RAMek to mało do ,,surfowania''.
    > W10 i 4 GB to bardzo mało. Nawet wtedy mało, gdy grafika
    > dedykowana okupuje kilkaset MB swojej własnej RAMki.

    Mam na wirtualkach wszytkie windowsy od 95 w zwyz i jesli tylko sie
    stesknie moge sobie to wlaczyc. I nawet z 2GB RAMu i dwurdzeniowym
    procesorem przegladarki na tych starych systemach sa straszne.

    Lubimy sobie wszyscy tak posentymencic ale rzeczywistosc zostala wyparta.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 13. Data: 2017-09-13 00:44:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" op9b44$6uh$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > Jeśli dobrze pamiętam -- tuż po kupnie tego komputera nie
    > było długich filmów na jutubie (dziś można tam wrzucać

    ale były do dyspozycji inne filmy, w tym dziwnie ,,kodowane''.
    Dziś bez trudu oglądam wszystkie filmy (zapewne poza celowo
    skancerowanymi), ale wtedy było trudniej...

  • 14. Data: 2017-09-13 01:28:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Atlantis" 59b6bc62$0$15199$6...@n...neostrada.pl

    > działać. Odtwarzanie jest w miarę płynne, ale co kilka-kilkanaście
    > sekund występuje delikatne przycięcie. Film jest odtwarzany z HDD,
    > więc to nie kwestia CD-ROM-u.

    > To chyba tak musiało działać w tamtych czasach! Po prostu nikomu to
    > wtedy nie przeszkadzało, bo zachwycaliśmy się samą możliwością oglądania
    > filmu na komputerze. I faktem, że cały film mieści się na jednej płytce. ;)

    U mnie nic nie zacinało się (na Athlonie 500 MHz i Pentium 400 MHz)
    a w tle pracowały inne programy. Wszystko jednak zależy od rozdzielczości
    obrazu, dźwięku itp. -- jednordzeniowy Atom (nie pamiętam numerku) 1.6 GHz
    radzi sobie z obróbką HD (czy może nawet z FHD) ale dopiero wtedy, gdy
    wyłączę specjalne efekty dźwiękowe itp. ,,procesy''.

    Mam masę filmów DVD (i kupionych, i nagranych przeze mnie), DviX (i kupionych,
    i ściągniętych) MPGx, FLV itp. -- 128 MB RAM starczało aż nadto, ale to nie
    były ,,dzisiejsze'' rozdzielczości.

    Wiele też zależy od programu/odtwarzacza -- niektóre (raczej -- wszystkie
    rozsądne) nawet pokazują (na żądanie) tracone klatki czy przesunięcia
    obrazu względem dźwięku.

    -=-

    Kwestie CD? Interfejsy tamtych CD to co najmniej dziesiątki megabitów
    na sekundę. (w najgorszym wypadku któreś PIO) 700 MB w godzinę daje ze
    2 Mb/s -- ale CD potrafi w szczycie dać 100 Mb/s, podczas gdy do filmu
    z tamtych lat wystarczy znacznie mniej niż ww. 2 Mb/s. Nawet porysowanie
    CD/DVD nie pogarsza sprawy zbyt mocno, i to nawet wtedy, gdy płyta na
    oko wygląda fatalnie.

    -=-

    Pamiętam filmy z kamer o rozdzielczości kilkakrotnie większej niż
    typowa rozdzielczość siedemnastocalowego ekranu, które bez trudu
    szły na Athlonie 500 MHz.

    -=-

    Maksymalnie od dostawcy mam 5 Mb/s (poza niedzielami, nocami itp.)
    i wiem, że owe 5 Mb/s wystarczy do oglądania naraz dwóch filmów
    o rozdzielczości HD (mam około 1366 na 768 na jednym laptopie
    i 1280 na 800 na innym) co w Jutubie oznaczam jako 720.

    Oczywiście oglądam tak nie tylko filmy z Jutuby, ale akurat
    najchętniej właśnie te -- choćby dlatego, że inne nierzadko
    poprzedzane są masą reklam...

    Rozumiem, że DVIXy itp. niekoniecznie są tym, co jest (bądź
    było) na Jutubie, ale szybkość CD raczej ;) wystarcza w zupełności.

  • 15. Data: 2017-09-13 12:08:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-12 o 22:58, 2late pisze:
    > Ostatnio ogladalem jeden z tych filmow ktore kiedys uwazalem za dobra
    > jakosc i ktore chodzily na owczesnym sprzecie.
    > Dzis by to nie przeszlo. ;)

    Ja sięgam jeszcze dalej. Do VHSa. To jest dopiero dramat. :-)

    Jest jednak jedna technologia która przetrwała próbę czasu.
    Zapis helikalny analogowy dźwięku VHS HIFI :-)

  • 16. Data: 2017-09-13 17:25:10
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Stąd pytanie: jaki zestaw softu powinienem dobrać? Ktoś pamięta?
    spoko da radę. ja miałem p2 333 i wszstko śmigało. Ja się wtedy bawiłem
    w kodowanie filmów vdubem, a do odtwarzania i robienia napisów używałem
    subedita. była wersja subedita z kodekami. możesz też spróbować poszukać
    kodeków na starych płytach cd z gazet, albo ze sterownikami. może vlc
    jest dostępny w jakiejś starej wersji?

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-09-13 17:39:41
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "z" napisał:

    > Jest jednak jedna technologia która przetrwała próbę czasu.
    > Zapis helikalny analogowy dźwięku VHS HIFI :-)

    I programy na ZX Spectrum można było z VHS-a wgrywać. A ile ich się tam
    mieściło w porównaniu z poczciwą C-60... ;->

    JoteR

  • 18. Data: 2017-09-13 17:44:11
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości

    > spoko da radę. ja miałem p2 333 i wszstko śmigało.

    Ale to na Linuchu chyba...

> [...]
    > możesz też spróbować poszukać kodeków na starych płytach cd z gazet,
    > albo ze sterownikami. może vlc jest dostępny w jakiejś starej wersji?

    Niemożliwe. Używałeś także oprogramowania windzianego? No nie wierzę... ;->
    Ktoś się podszył pod ToMasza?

    JoteR

  • 19. Data: 2017-09-13 17:54:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 17:39, JoteR pisze:

    > I programy na ZX Spectrum można było z VHS-a wgrywać. A ile ich się tam
    > mieściło w porównaniu z poczciwą C-60... ;->

    Z peceta też można było nagrać.
    Powstał VBS (video backup system) na Amigę i momentalnie dostosowali
    go do peceta. Megabajt danych zajmował minute na kasecie.
    W czasach kiedy w domowych kompach używało się dysków do sto
    lub sto sześćdziesiąt mega zawartość mieściła się na kasecie.
    Kasety miały od 120 do 240 minut.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2017-09-14 08:32:03
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Niemożliwe. Używałeś także oprogramowania windzianego? No nie wierzę... ;->

    tak. i telefon z windowsem też miałem. dopiero potem przeszedłem na
    ciemną stronę mocy
    ToMasz