  • 11. Data: 2019-02-08 12:08:09
    Temat: Re: wybuch baterii
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > A co bedzie, jak wybuchnie w samochodzie ? :-)
    >
    > J.

    ... chyba i tak na razie kończy się "tylko" na np. samozapłonie i długim
    spalaniu.

    Jak mam obstawiać w niedalekiej przyszłości na masówkę, rynek pójdzie w
    stronę aku z elektrolitem.
    Albo będzie to można doładować albo się wymieni elektrolit na stacji i
    wlewając jak benzynę. Będzie to bezpieczniejsze

    IMHO jeden z ciekawszych projektów tego typu:

    (wersja pseudo PL)
    https://tinyurl.com/yb8msfuf
    https://tinyurl.com/y7bsu4xh

  • 12. Data: 2019-02-08 15:11:21
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 08.02.2019 o 11:25, Myjk pisze:
    > Fri, 8 Feb 2019 09:48:10 +0100, J.F.

    > Poważnie? To le baterii w samochodach *eksplodowało* do tej pory? Bo w
    > sumie nie wiem czy już wymontowywać baterię u mnie czy jeszcze trochę
    > poczekać... :P

    w stosunku do ilości samochodów elektrycznych - dość dużo. rząd więcej
    niż wybuchło butli LPG. mnie wybuchło jedno ogniwo 18650. zanim dupło,
    zdążyłem je złapać przez szmatę i wrzucić do baniaka ze złomem.
    współpracownicy patrzyli namnie jak na wariata, ale jak pierdyknęło to
    połowa złomu była poza baniakiem, gołębie w promieniu pół kilometra
    wystartowały do lotu. Jak tylko powiedziałem "róbcie przeciąg", na
    wyścigi lecieli do okien i drzwi. żaden się nie zastanawiał dlaczego.
    Mamy wolny kraj. każdy z nas może mieć jaką chce opinię. ale są ludzie,
    którzy z pewnych technicznych rzeczy zrobili religie. charakteryzują się
    tym, że jak ktoś ma jakiekolwiek słowo krytyki wobec ich religii -
    reagują agresją, kpiną, docinką. Nie wiem czemu tak jest, ale ostatnio
    dość wielu wiernych zapisuje się do kościoła firmy z jabłkiem, albo tego
    który wielbi napędy elektryczne. Czy Ty nie mogłeś pomóc facetowi 2
    tygodnie temu który chciał naprawić teslę w berlinie?

    ToMasz

  • 13. Data: 2019-02-08 15:26:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Feb 2019 15:11:21 +0100, ToMasz

    > w stosunku do ilości samochodów elektrycznych - dość dużo.
    > rząd więcej niż wybuchło butli LPG.

    Poproszę jakieś rzetelne źródło statystyk.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-02-08 16:21:35
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 08.02.2019 o 15:26, Myjk pisze:
    > Fri, 8 Feb 2019 15:11:21 +0100, ToMasz

    > Poproszę jakieś rzetelne źródło statystyk.

    wpisz w google - ile jest tesli w polsce. poważnej awarii baterii (którą
    tu nazywamy w uproszczeniu wybuchem) uległa jedna.
    1 taka awaria na 300, nawet na 1000 to bardzo dużo.
    ToMasz

  • 15. Data: 2019-02-08 16:28:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Feb 2019 16:21:35 +0100, ToMasz

    > wpisz w google - ile jest tesli w polsce. poważnej awarii baterii (którą
    > tu nazywamy w uproszczeniu wybuchem) uległa jedna.
    > 1 taka awaria na 300, nawet na 1000 to bardzo dużo.

    Chciałem jakieś rzetelne statystyki na których, jak myślałem, opierasz swój
    wywód, a nie góglowanie na podstawie jednej marki i to jeszcze w kraju
    gdzie jest ich tyle co kot napłakał i zjeżdżają głównie auta używane.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-02-08 18:14:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.02.2019 o 16:28, Myjk pisze:
> [...]
    > wywód, a nie góglowanie na podstawie jednej marki i to jeszcze w kraju
    > gdzie jest ich tyle co kot napłakał i zjeżdżają głównie auta używane.

    mój wywód jest oparty o rzetelne statystyki. Może mało dokładne, ale
    oparte na faktach. fakt jest taki, że przynajmniej jedną Teslę gasili
    nasi strażacy, a takich samochodów jest niewielka, skończona ilość.
    stosunek tych liczb daje nam "widełki" które.... nie napawają
    optymizmem. Oczywiście badanie to jest obarczone dużym błędem, bo próbek
    jest mało, ale póki co, jest to jedyne istniejące. Tak więc ostrzeganie
    ewentualnych nabywców może być potraktowane jako delikatna przesada.
    natomiast twierdzenie czegoś przeciwnego, że auta elektryczne nie
    "wybuchają" wcale jest totalną głupotą.
    ToMasz

  • 17. Data: 2019-02-08 18:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 8 Feb 2019 09:48:10 +0100, J.F.

    >Poważnie? To le baterii w samochodach *eksplodowało* do tej pory? Bo
    >sumie nie wiem czy już wymontowywać baterię u mnie czy jeszcze trochę
    >poczekać... :P

    Mowisz, ze te z samochodow nie beda eksplodowac ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-02-08 18:34:58
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > Poważnie? To le baterii w samochodach *eksplodowało* do tej pory? Bo w
    > sumie nie wiem czy już wymontowywać baterię u mnie czy jeszcze trochę

    w samolotach kilka dymiąco-palących się już było, procentowo do ilości
    zamontowanych wychodzi sporo

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 19. Data: 2019-02-08 18:46:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Feb 2019 18:20:02 +0100, J.F.

    > Mowisz, ze te z samochodow nie beda eksplodowac ? :-)

    Generalnie mię to zwisa, GAPa mam. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-02-08 18:46:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Feb 2019 18:14:42 +0100, ToMasz

    > mój wywód jest oparty o rzetelne statystyki.

    To poproszę o ich przedstawienie.

    --
    Pozdor
    Myjk