  • 121. Data: 2011-11-23 21:51:55
    Temat: Re: wygrywa ten - kto wyda wiecej kasy na prawnika
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-11-22 14:02, WW pisze:

    > Czy nie za szybko ferujesz wyroki ?
    > Oczywiście jednym z możliwych wyjaśnień jest to, podane przez Ciebie.
    > Jednak równie prawdopodobne jest to, że jednak patrzę a po prostu
    > przepisowo jadących szlifierek nie ma.
    >

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Ale to nie ma znaczenia! Gość na motorze miał pierwszeństwo przejazdu -
    Tak trudno to zrozumieć?
    Choćby zapierdalał 240km/h - PORD nie różnicuje prawa pierwszeństwa w
    skali prędkości pojazdu.

  • 122. Data: 2011-11-23 22:07:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello scobowski,

    Wednesday, November 23, 2011, 9:51:55 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale to nie ma znaczenia! Gość na motorze miał pierwszeństwo przejazdu -
    > Tak trudno to zrozumieć?
    > Choćby zapierdalał 240km/h - PORD nie różnicuje prawa pierwszeństwa w
    > skali prędkości pojazdu.

    Prawo jak najbardziej różnicuje. Prawo pozwala kierującemu oczekiwac
    od innych przestrzegania przepisów. I jeśli widze na horyzoncie
    motocykl, to nie muszę zakładać, że on zapierdala 240km/h - mam prawo
    zakładać, że jedzie zgodnie z obowiązującym ograniczeniem i zdążę
    wykonać swój manewr zanim do mnie dojedzie. A jeśli cos mi przeszkodzi
    w wykonaniu manewru, to mam prawo przypuszczać, że zdoła zahamowac z
    dopuszczalnych w tym miejscu 50km/h a nie rozsmaruje mi się na
    samochodzie.
    Ponieważ jednak prawo zmusza mnie do rozpatrywania okoliczności
    wskazujących na odmienne zachowania, to przyjmę, że motocyklista
    jedzie 80km/h bo wiem, że nawet najbardziej zawzięty kapelusznik nie
    zniesie jazdy 50km/h. Ale to jest nadal 3-kroptnie mniej niż 240km/h.
    I - przykro mi - ale gdyby jechał rzeczywiście te 240km/h - a to Ty
    przyjąłes taką możliwość - to wtedy byłaby to już tylko i wyłacznie
    wina motocyklisty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 123. Data: 2011-11-23 22:48:31
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

> [...]
    > I - przykro mi - ale gdyby jechał rzeczywiście te 240km/h - a to Ty
    > przyjąłes taką możliwość - to wtedy byłaby to już tylko i wyłacznie

    Rozumiem Twój wywód. Mało tego; jestem bliski przekonania, że
    motocyklista poruszał się z "nierozsądną" prędkością, której, WYMUSZAJĄC
    PIERWSZEŃSTWO (możliwie, że w pełni świadomie), nie spodziewał się
    kierowca previi.
    Ale bądź teraz łaskaw sprowadzić mnie do parteru, i wskazać, w które
    przepisy się opierasz, twierdząc, że nie mam racji w twierdzeniu:
    "PORD nie różnicuje prawa pierwszeństwa w skali prędkości pojazdu" ?

  • 124. Data: 2011-11-23 22:58:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello scobowski,

    Wednesday, November 23, 2011, 10:48:31 PM, you wrote:

> [...]
    > przepisy się opierasz, twierdząc, że nie mam racji w twierdzeniu:
    > "PORD nie różnicuje prawa pierwszeństwa w skali prędkości pojazdu" ?

    Do oceny KAŻDEJ, rzeczywistej sytuacji na drodze PoRD nie jest
    dostosowane. Po raz kolejny: nie sposób mówić o wymuszeniu, gdy
    pojazd, na którym się "wymusza" jest na horyzoncie albo wręcz
    niewidoczny.

    A jak się teraz uprzesz i zaczniesz trollować, że odległość nie
    ma znaczenia, to od razu zlikwiduj wszelkie skrzyżowania, bo przy
    takim podejściu każdy manewr wymagający przecięcia komukolwiek drogi,
    choćby to miało być samojezdne przedszkole w przyszłości, staje się
    automagicznie "wymuszeniem".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 125. Data: 2011-11-23 23:06:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Po raz kolejny: nie sposób mówić o wymuszeniu, gdy
    > pojazd, na którym się "wymusza" jest na horyzoncie albo wręcz
    > niewidoczny.

    Chyba że wymuszający go widział, albo widzieć powinien (tylko mu się patrzyć
    nie chciało), oraz zakonotować że jedzie za szybko.

  • 126. Data: 2011-11-24 00:05:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 21:51:55 +0100, scobowski napisał(a):

    > Ale to nie ma znaczenia! Gość na motorze miał pierwszeństwo przejazdu -
    > Tak trudno to zrozumieć?
    > Choćby zapierdalał 240km/h - PORD nie różnicuje prawa pierwszeństwa w
    > skali prędkości pojazdu.

    Ma wielkie. Ja miałem przypadek, że wyjeżdżałem z podporządkowanej
    skręcając w prawo, a gość z głównej sobie wyprzedzał na tymże skrzyżowaniu
    i mnie huknął. Sprawa poszła do sądu i w efekcie gość się dowiedział, że
    jest winny.

    --
    ___________ (R)

  • 127. Data: 2011-11-24 10:19:07
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Noooo! Sąd, a właściwie sędzia to dopiero fachowiec...na fizyce,
    > matematyce a zwłaszcza motoryzacji zna się jak mało kto!

    Ale jest spora szansa że zostanie powołany inny biegły. Jesli oceni tak samo to
    wyniku można się spodziewać wiadomego. Ale jeśli stwierdzi zupełnie co innego to
    się powoła ich na świadków i sprawdzi czemu oceny są różne.

    \SK

  • 128. Data: 2011-11-24 10:28:06
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Karolek wrote:

    > Motocyklistow tez sobie splonkuj, glupcze :>

    Już ci mówiłem, odstaw tę amfę i się tak nie spinaj.

    \SK

  • 129. Data: 2011-11-25 10:27:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" napisał w wiadomości
    Przemysław Czaja wrote:

    >Ale jest spora szansa że zostanie powołany inny biegły.

    Niemal gwarantowane.

    >Jesli oceni tak samo to wyniku można się spodziewać wiadomego.

    No nie, drugiego powola oskarzony, a jak mowia biegli:
    za jaka kto opinie zaplaci, taka dostanie :-)

    >Ale jeśli stwierdzi zupełnie co innego to się powoła ich na świadków
    >i sprawdzi czemu oceny są różne.

    Nie sprawdzi. Bo sedzia ma wyksztalcenie tumanistyczne i mimo matury o
    fizyce ma pojecie bliskei zeru.
    (chociaz .. z mojego liceum mat-fiz dwie kolezanki chyba sa sedziami).

    a biegly ... biegly przeprasza za swoja ekspertyze
    5786,_Zakaz_pedalowania___Biegly_od_ekspertyzy_przep
    rasza.html

    choc tu sprawa jest bardziej skomplikowana.

    J.