  • 1. Data: 2015-04-28 18:15:46
    Temat: wykrywanie samochodu...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tak na szybko zarzucam pytanie - potrzebne wykrywanie zajęcia miejsca
    parkingowego przez samochód.
    Miejsce jest przed budynkiem - znaczy przy ścianie.
    Na ziemi kostka (ale wolałbym nie musieć ruszać) - mogę instalować coś
    na ścianie, wyżej albo niżej.

    Nie powinno reagować na przechodzących ludzi.
    Może jakieś gotowe "cudawianki" są, które znacie ?

  • 2. Data: 2015-04-28 18:55:25
    Temat: Re: wykrywanie samochodu...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    coś takiego zasadniczo byłoby OK;
    http://www.tinynode.com/?q=B4_car_sensor

    ale o ile sensor drogi nie jest, to gateway już ciut za bardzo
    (potrzebne mi to na 2 miejsca parkingowe...).

    Może by sobie wystrugać samemu, tylko jak by tu wiarygodnie wykryć auto
    ? Indukcyjnie jakoś, czy jak... w dodatku nie może toto żreć za dużo
    energii, bo wtedy bateria padnie raz dwa.

  • 3. Data: 2015-04-28 18:56:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > instalować coś na ścianie, wyżej albo niżej.
    >
    > Nie powinno reagować na przechodzących ludzi.
    > Może jakieś gotowe "cudawianki" są, które znacie ?

    Gotowe cudawianki do systemów parkingowych robi firma, co
    została po Stefanie Kudelskim, gdy już NAGRY nie szły.
    W Warszawie chyba w Złotych Tarasach to kupili -- pokazuje
    gdzie wolne miejsce. A tak w ogóle, to jakiś indukcyjny
    wykrywacz metali. Może być na ścianie. Normalnie pętla jest
    pod.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2015-04-28 19:11:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chińczyki robią gotowce, nawet niezbyt drogie ;

    http://www.alibaba.com/product-detail/long-range-wir
    eless-vehicle-detector_60183540915.html

    ale wolałbym coś co albo można zamontować w niewidoczny sposób "w
    kostce" brukowej, albo jakoś z góry, ze ściany...

  • 5. Data: 2015-04-28 19:52:00
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.04.2015 19:11, sundayman wrote:
> [...]
    >

    > ale wolałbym coś co albo można zamontować w niewidoczny sposób "w
    > kostce" brukowej, albo jakoś z góry, ze ściany...

    Może po prostu zwykły ultradźwiękowy pomiar odległości? Czy nawet na
    podczerwień nadajnik + odbiornik. Sprawdzać nie trzeba w kółko tylko
    powiedzmy co 5 minut, nadajnik na 433MHz co wyśle informację tylko jak
    się zmieni zajętość miejsca, jakaś litowa bateryjka powinna starczyć na
    długo.
    No chyba, że zjawi się jakiś mistrz parkowania, co zajmie jednym autem 4
    miejsca - żaden czujnik na to nie poradzi ;)
    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2015-04-28 20:26:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie powinno reagować na przechodzących ludzi.
    > Może jakieś gotowe "cudawianki" są, które znacie ?

    Wiązka lasera podczerwonego i układ zwłoczny, na krótkie zaburzenie nie
    zareaguje, może skanować 2-3 punkty dla większej pewności. Jak auto wjedzie,
    to zmiana będzie konkretna i można alarmować. Jakiś układ
    nadajnik-odbiornik, przy którym człowiek jest za małym obiektem do
    podniesienia alarmu, ale auto na tyle duże, że wywoła zmianę wystarczającą
    do wykrycia, jako trwałe zaburzenie, coś na kształt wykrywacza metali. To
    tak tyle pobieżnie.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 7. Data: 2015-04-28 20:28:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > powiedzmy co 5 minut, nadajnik na 433MHz co wyśle informację tylko jak
    > się zmieni zajętość miejsca, jakaś litowa bateryjka powinna starczyć na

    Sprawdzać trzeba często - najrzadziej raz na kilka sek.
    Chodzi o to, żeby zajęcie było sygnalizowane prawie natychmiast - dopóki
    kierowca jeszcze jest w samochodzie.

    To by się mogło sprawdzić, gdyby zrobić pomiar "od góry", i mierzyć
    jakoś szerszą wiązką, coby przechodzący ludź nie psuł efektu.
    Bo pomiar od dołu nie za bardzo - zabrudzenia, śnieg itp.

    Jakkolwiek najbardziej obiecujące wydaje mi się wykrywanie magnetometrem
    3 osiowym - od spodu. To jest z tego co widzę rozwiązanie stosowane
    komercyjnie. Tyle, że to już zabaaawaaaa jest, nie na 2 dni...

  • 8. Data: 2015-04-28 23:42:37
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 18:15, sundayman pisze:
> [...]
    > na ścianie, wyżej albo niżej.
    >
    > Nie powinno reagować na przechodzących ludzi.
    > Może jakieś gotowe "cudawianki" są, które znacie ?

    Może to głupie, ale takie coś powinna zapewnić nawet najtańsza kamera
    IP. Z reguły oprócz podglądu online, mają one możliwość ustawiania
    obszaru chronionego, w którym jak się coś pojawi, jest wszczynany przez
    nie alarm, np przyjdzie mail lub co tam się ustawi. Do tego bez problemu
    można ją zainstalować bez ingerencji w otoczenie.
    Grześ

  • 9. Data: 2015-04-29 00:06:56
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2015 18:15:47 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    > na ścianie, wyżej albo niżej.
    >
    > Nie powinno reagować na przechodzących ludzi.
    > Może jakieś gotowe "cudawianki" są, które znacie ?

    Proponuję zastosowanie czujnika pola magnetycznego.

  • 10. Data: 2015-04-29 01:36:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > ścianie, wyżej albo niżej.
    >
    > Nie powinno reagować na przechodzących ludzi.
    > Może jakieś gotowe "cudawianki" są, które znacie ?

    W systemach parkingowych (np. w centrach handlowych) stosuje się czujniki
    odległości zamontowane na suficie. Wadą jest, że wykrywają też ludzi.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba