  • 1. Data: 2019-01-13 19:09:20
    Temat: wymiana elektroniki w dysku
    Od: p0li <p...@t...net>

    hej

    padł mi dysk - uruchamia się, porzęczy chwile i się wyłącza
    podejrzewam że padła elektronika więc kupiłem drugi identyczny dysk
    z zamiarem podmianki elektroniki
    i moje pytanie - czy muszę w tym nowym dysku coś robić?
    w sensie - sformatować tak samo jak stary? nadać taką samą nazwę?
    czy tylko przełożyć płytkę, podłaczyć i modlić się żeby odpalił/

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 2. Data: 2019-01-13 19:51:51
    Temat: Re: wymiana elektroniki w dysku
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    p0li pisze tak:

> [...]
    > w sensie - sformatować tak samo jak stary? nadać taką samą nazwę?
    > czy tylko przełożyć płytkę, podłaczyć i modlić się żeby odpalił/

    Do odzyskania danych to przelutowują jeszcze chip ROM ze starej płytki.

    https://www.hddzone.com/fix_hard_drive_pcb_board.htm

    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2019-01-13 22:47:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "p0li" 1fbei2kvlnp4p$....@p...z.dialoga

    > czy tylko przełożyć płytkę, podłaczyć i modlić się żeby odpalił/

    Sama modlitwa nie starczy -- potrzebna jest jeszcze jałmużna, choćby postna.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-01-14 23:48:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@l...net

    > Do odzyskania danych to przelutowują jeszcze chip ROM ze starej płytki.

    > https://www.hddzone.com/fix_hard_drive_pcb_board.htm

    Kupił identyczny -- o ile naprawdę identyczny.
    (firmware itp.) [w skrajnie złym wypadku -- wybuchnie!]
    W ostateczności może poprosić o poradę w firmie zajmującej
    się odzyskiem -- kiedyś [nędzarzom z Usenetu] radzili bezpłatnie.

    --