  • 1. Data: 2015-04-22 10:19:10
    Temat: wymiana elementów SMD
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    można trochę pogadać o metodach wymiany elementów SMD na płytach?

    może jakieś wartościowe filmy instruktażowe?

    taki scalak smd, odlutować można go hot airem, ale jak później
    przylutować drugi?

    a takie oporniki i kondziory? one są przyklejane?

  • 2. Data: 2015-04-22 12:59:06
    Temat: Re: wymiana elementów SMD
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.04.2015 o 10:19, platformowe głupki pisze:
> [...]
    > przylutować drugi?
    >
    > a takie oporniki i kondziory? one są przyklejane?

    Lutowałem kiedyś procesory w obudowach bodajże SO... Takie nóżki z
    blaszki leżące na płytce. Przyczepiałem układ równo za 2 nóżki po
    przekątnej i dużą kroplą cyny i grubym grotem przeciągałem po wszystkich
    wyprowadzeniach. Trzeba trochę wprawy nabrać, ważna prędkość, jak płytka
    pochylona itp. Dużo kalafonii nie zaszkodzi.
    To były scalaki po ok 100 wyprowadzeń, może nieco więcej.
    Wyjmowało się je podważając każdą nóżkę indywidualnie, oczywiście potem
    do kosza.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2015-04-22 13:12:23
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Wednesday, 22 April 2015 09:19:12 UTC+1, platformowe głupki wrote:
> [...]
    > przylutować drugi?
    >
    > a takie oporniki i kondziory? one są przyklejane?

    Ja lutuje elementy smd za pomocą pasty lutowniczej i grotem w kształcie kopytka, w
    przypadku mostków nakładam pastę lutowniczą i przykładam pasek/taśmę wick (taka
    przeplatanka miedziana).

  • 4. Data: 2015-04-22 14:20:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    dzień dobroci dziś mam.

    https://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY

  • 5. Data: 2015-04-22 20:13:47
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.04.2015 o 14:20, sundayman pisze:
    > dzień dobroci dziś mam.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY

    O właśnie w tym stylu jak w 2 połowie tego filmu lutowałem. Tylko wielką
    kulka cyny, a nie taką odrobinką. A potem do myjki, a nie szmatki jak tu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl