  • 1. Data: 2015-11-30 21:21:46
    Temat: wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
    Od: "Krysteck" <k...@i...pl>

    Poległem na tym pytaniu na teście. Trudno, wykuję tak jak ma być, a nie
    jak podpowiada rozum, jednak zastanawia mnie do czego służy ten przepis,
    po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb
    ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się wyprzedzić
    pojazdu uprzywilejowany?

  • 2. Data: 2015-11-30 21:24:36
    Od: bucz <s...@a...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 21:21, Krysteck pisze:
> [...]
    > po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb
    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się

    czyli według "litery prawa" mozna?

  • 3. Data: 2015-11-30 21:27:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 21:24, bucz pisze:

    > czyli według "litery prawa" mozna?

    Można.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-11-30 21:32:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb
    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się

    Test jest ze znajomości przepisów, a nie czyichś wyobrażeń o świecie jak
    by było wygodniej.

    Przepis istnieje od ho-ho, na pewno od lat '90, a pewnie i wcześniej.

    Można rozpatrywać go dwutorowo:

    1) jako wprowadzenie wyjątku w formie zakazu wyprzedzania właśnie na
    obszarze zabudowanym, gdzie po wyprzedzeniu wyprzedzający stanie się
    zawalidrogą dla pojazdu uprzywilejowanego (muszącego jechać 50/60)

    2) jako wprowadzenie wyjątku w formie umożliwienia wyprzedzania poza
    obszarem zabudowanym - aby czasem taki pojazd uprzywilejowany nie stał
    się zawalidrogą gdzieś na jakiejś ekspresówce wielopasmowej.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-11-30 21:34:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krysteck wrote:

    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się wyprzedzić
    > pojazdu uprzywilejowany?

    zdarzyło parę razy.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-11-30 21:40:22
    Od: "Krysteck" <k...@i...pl>

    > zdarzyło parę razy.

    Opiszesz sytuacje? po prostu na mój chłopski rozum, nie ma nic
    ważniejszego od pędzącej do wypadku karetki/straży pożarnej/policji i
    dlaczego ja miałbym się bardziej spieszyć niż ów pojazd.
    Nie mówię o literze prawa, tylko logice.

  • 7. Data: 2015-11-30 21:45:26
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 30.11.2015 o 21:21, Krysteck pisze:
> [...]
    > jak podpowiada rozum, jednak zastanawia mnie do czego służy ten przepis,
    > po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb

    Poległeś na błędnym rozumieniu pojazdu uprzywilejowanego.
    Kto powiedział, że pojazd uprzywilejowany "na sygnale" musi być pojazdem
    "służb ratowniczych" i musi się gdzieś bardzo spieszyć?

    Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się
    > wyprzedzić pojazdu uprzywilejowany?

    Kilka(naście) razy, chyba najczęściej wyprzedzałem wlokącą się kolumnę
    furgonów wiozących "zabezpieczenie" do ochrony jakiegoś meczu
    piłkarskiego. Nie miałem zamiaru jechać za nimi około 25 km z prędkością
    40-50 km/h

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2015-11-30 21:49:33
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 30.11.2015 o 21:40, Krysteck pisze:

> [...]
    Opisałem w innym poście.

    > Opiszesz sytuacje? po prostu na mój chłopski rozum, nie ma nic

    Nie chwal się tym rozumem zbyt bardzo ;-)

    > ważniejszego od pędzącej do wypadku karetki/straży pożarnej/policji i
    > dlaczego ja miałbym się bardziej spieszyć niż ów pojazd.

    Dlatego, że mi się może spieszyć a jemu nie za bardzo.

    > Nie mówię o literze prawa, tylko logice.

    Logika sprawiła Ci figla ;-)

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2015-11-30 21:56:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Opiszesz sytuacje? po prostu na mój chłopski rozum, nie ma nic

    Autostrada a4.
    Wóz strazy pożarnej zasuwa 100km/h.
    Ja mogę zgodnie z przepisami 140 km/h.
    Nic nie wymuszam, lewy pas i do przodu.

  • 10. Data: 2015-11-30 21:56:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 21:45, Czarek pisze:

    > Poległeś na błędnym rozumieniu pojazdu uprzywilejowanego.
    > Kto powiedział, że pojazd uprzywilejowany "na sygnale" musi być pojazdem
    > "służb ratowniczych" i musi się gdzieś bardzo spieszyć?

    Nawet jeśli się spieszy, to nie znaczy, że 'zwyczajny pojazd' nie może
    jechać szybciej. Wątpię, by duże wozy strażackie jeździły 140 km/h.

    MJ