  • 1. Data: 2014-09-22 21:00:33
    Temat: wyzwalacz lamp studyjnych do sony a6000
    Od: quent <x...@x...com>

    Właśnie sobie zakupiłem sony a6000 i chciałbym zapytać Was czy znacie
    jakieś *w miarę tanie* wyzwalacze do lamp studyjnych.
    Mam lampy Elfo Quant, które mają gniazdo na dużego jacka. Czy istnieją
    jakieś kostki na sanki tego a6000, które mają gniazdo jacka? Może być
    wyzwalanie przewodowe, niech się przewód majta.

    Ewentualnie jakiś trigger radiowy, tylko, że to zawodne. Miałem kiedyś z
    lustrem canona i na 10 strzałów 2 były puste ;-)

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2014-09-23 11:45:11
    Temat: Re: wyzwalacz lamp studyjnych do sony a6000
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-22 21:00, quent wrote:
> [...]
    >
    > Ewentualnie jakiś trigger radiowy, tylko, że to zawodne. Miałem kiedyś z
    > lustrem canona i na 10 strzałów 2 były puste ;-)

    Trochę podzwoniłem i okazuje się, że sony ma jakąś nietypową stopkę na
    lampę. W każdym razie np. w Elfo powiedzieli mi, że nie są pewni czy ich
    wyzwalacz będzie działał. Z tego co widzę, faktycznie NEX7 miał
    nietypową stopkę ale NEX6 i moja a6000 ma już inną. Wygląda podobnie do
    tradycyjnej ale ma jeszcze dodatkowe styki.
    Czy ktoś z Was zna temat szerzej?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2014-09-23 17:21:29
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 23 września 2014 11:45:11 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    >
    > nietypową stopkę ale NEX6 i moja a6000 ma już inną. Wygląda podobnie do
    >
    > tradycyjnej ale ma jeszcze dodatkowe styki.

    Do panów z Sony wreszcie dotarło że utrudnianie życia użytkownikom to kiepska
    strategia. Powinien zadziałać dowolny wyzwalacz z centralnym stykiem.
    Pozdrawiam Marcin

  • 4. Data: 2014-09-25 19:58:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-22 21:00, quent pisze:
> [...]
    > jakieś kostki na sanki tego a6000, które mają gniazdo jacka? Może być
    > wyzwalanie przewodowe, niech się przewód majta.

    Nie ma z tym żadnego problemu. Owszem, możesz sobie kupić kostkę na
    przewód ale to paskudne rozwiązanie. Osobiście przekonałem się do
    produktów Youngnuo. W A77 stosowałem nadajniko-odbiorniki RF603:

    http://www.reddotphoto.com.sg/ecommerce/product_imag
    es/1322_1.jpg

    Stopka w nich jest ISO więc montujesz je przez adapter. Poza sterowaniem
    lampami studyjnymi zyskujesz dodatkową korzyść: drugi egzemplarz pilota
    może zdalnie wyzwalać aparat o ile ten zainstalowany na body podłączysz
    dodatkowo kabelkiem takim jak tu:

    http://www.linkdelight.com/components/com_virtuemart
    /shop_image/product/Meyin_SC_S1_Came_53369c8bdcd2e.j
    pg

    Kłopot był jedynie z tym, że pilot instalowany na body nie wykrywał, że
    jest na body. Potrzebował więc przeróbki wewnątrz lub przeróbki
    adaprera, co też uczyniłem (bateryjka i opornik wewnątrz). Wsunięcie
    urządzenia w ten adapter samoczynnie przełącza go w tryb transmitera.
    Jeśli chcesz, to mogę Ci odsprzedać komplet gdyż aparat zmieniłem na A99
    i już nie potrzebuję takich kombinacji.

    Marek