  • 11. Data: 2017-12-06 11:48:26
    Temat: Re: wzbudzanie komputera po powrocie zasilania
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 22:34:58 UTC+1 użytkownik BUNIEK napisał:

> [...]
    >
    > Racja

    > Racja

    > Moc ups`a zależy od mocy przetwornicy, baterie/akumulatory maja wpływ na
    > czas podtrzymania.

    > Po ponownym przemyśleniu :), stwierdzam ze masz racje, gdyż mamy czysty
    > shutdown, jak ups jest nieobciążony(bo komputer sie wyłączył) to może długo
    > chodzić na resztkach baterii.
    > Płyta ma cały czas zasilanie, nie stwierdza jego zaniku przez co funkcja
    > power on after power lost ma prawo nie zadziałać
    >
    > Ale wybudzanie z USB powinno działać - może cos trzeba poustawiać w

    nie bardzo widzę jakieś opcje, w oprogramowaniu UPS'a mam ustawione że ma wzbudzać
    komputer po powrocie zasilania ale to jakoby się nie działo

    > Zrób Taki test na jednym zasilaczu potem na obu:
    > 0 włączona funkcja power on after power lost
    > 1 . czysty shutdown
    > 2. wyjmij wtyczkę z zasilacza i odczekaj 10 sek
    > 3. włóż wtyczkę do zasilacza
    >
    > Czy komputer ruszy ?

    Jak będę tam fizycznie na miejscu to zrobię dodatkowe testy i posprawdzam jeszcze raz
    BIOS, póki co dziękuję wszystkim za porady

  • 12. Data: 2017-12-07 10:41:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-12-05 23:10, nadir wrote:

    > To prawda, ale przy dwóch UPS-ach działa to dokładnie tak jak opisuje
    > autor wątku, czyli nie bardzo działa i dla tego najlepiej mieć jeden ale
    > większy UPS.

    Wcale nie lepiej, bo tworzysz single point of failure. Co dadza dwa
    zasilacze, jesli awarii ulegnie UPS i obetnie wszystko?

    > Dodatkowo nie wiem czy to jest takie do końca "zdrowe", podłączanie
    > zasilania z dwóch różnych UPS-ów, w skrajnych przypadkach oba zasilacze
    > mogą chodzić w "przeciwfazie".

    Przeciez one sa odizolowane.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2017-12-07 10:49:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Natomiast jedna uwaga - jeden wiekszy UPS - OK, ale tylko dla jednego
    zasilacza, drugi zasilacz pozostaje podlaczony bez podtrzymania. Takie
    rozwiazanie ma sens.

    --

    memento lorem ipsum