  • 1. Data: 2018-05-12 16:08:22
    Temat: wzmacniacz lampowy - kit
    Od: s...@g...com

    Podumalem ze moze by tak sobie wzmacniaczyk zmontowac i szukam jakiegos gotowego
    sensownego kitu.

    Moze ktos doradzic ktory najlepiej sobie zmontowac?

    Narazie wymaganie jest takie aby to byl po prostu wzmacniacz.
    Nie musi byc gitarowy/przesterowywalny.

    Starczy ze bedzie na lampach i bedzie sensownie grac. Sensownie czyli nie jak pudelko
    zapalek ale zeby to bylo przynajmniej uczciwe hifi.

    Znalazlem taki, pierwszy z brzegu:
    https://www.tubedepot.com/products/model-16ls-stereo
    -integrated-tube-amplifier

    Ale poza tym na jakich jest lampach i ogolnej specyfice (16W stereo) wiele wiecej o
    nim nie wiem.

    Dlatego chcialem sie skonsultowac z kims kto temat badal i wie ktore projekty
    dostepne w postaci kitow sa fajne i warto "sobie je polutowac"?

  • 2. Data: 2018-05-12 17:38:03
    Temat: Re: wzmacniacz lampowy - kit
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.05.2018 o 16:08, s...@g...com pisze:
    > Podumalem ze moze by tak sobie wzmacniaczyk zmontowac i szukam jakiegos gotowego
    sensownego kitu.

    > Moze ktos doradzic ktory najlepiej sobie zmontowac?

    na to pytanie nie odpowiem, ale jeśli nie znasz gościa, to odwiedź na YT
    kanał "reduktor szumu" (albo RS elektronika). on ma pojęcie o
    wzmacniaczach i chyba kilka nawet recenzował/naprawiał

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-05-12 18:35:54
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 12 maja 2018 10:38:04 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

    > na to pytanie nie odpowiem, ale jeśli nie znasz gościa, to odwiedź na YT
    > kanał "reduktor szumu" (albo RS elektronika). on ma pojęcie o
    > wzmacniaczach i chyba kilka nawet recenzował/naprawiał

    Nie znalem. Obejrze co tam ciekawego jest.
    Dziekuje.

  • 4. Data: 2018-05-12 19:12:34
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-05-12 18:35, s...@g...com wrote:

    > Nie znalem. Obejrze co tam ciekawego jest.
    > Dziekuje.

    Dokładnie to co Cię interesuje;
    juz II odcinek pt. "Budujemy wzmacniacz lampowy"

    Włodek

  • 5. Data: 2018-05-13 08:31:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-05-12 o 19:12, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Dokładnie to co Cię interesuje;
    > juz II odcinek pt. "Budujemy wzmacniacz lampowy"

    Koniec końców:

    https://sklep.lampyelektronowe.pl/?reduktor-szumu,17
    1

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2018-05-13 09:34:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 08:31, PeJot pisze:

    > Koniec końców:
    >
    > https://sklep.lampyelektronowe.pl/?reduktor-szumu,17
    1

    Zestaw podstawowy (279zł), czyli coś co za rogiem w sklepie kupić można,
    płytki + trochę elementów biernych+ podstawki, bez najtrudniejszych do
    zrobienia
    czyli bez transformatorów głośnikowych, śmiech na sali.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-05-13 11:05:56
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13.05.2018 o 09:34, Janusz pisze:

> [...]
    > zrobienia
    > czyli bez transformatorów głośnikowych,  śmiech na sali.

    Weź pod uwagę pracę wykonaną na zaprojektowanie i testowanie układu. To
    jest projekt komercyjny, więc projektant i sklep to sprzedający chce na
    tym zarobić.
    No tak, ty byś to zrobił charytatywnie.

    Obejrzyj jego filmy na YouTube, chociaż te:
    https://www.youtube.com/watch?v=rxR_7Ew3qwk
    https://www.youtube.com/watch?v=ftWuQww67N8
    https://www.youtube.com/watch?v=95kJrTMGHZE
    oraz te o tym wzmacniaczu lampowym.

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2018-05-13 12:20:01
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 12.05.2018 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
    > Podumalem ze moze by tak sobie wzmacniaczyk zmontowac i szukam jakiegos
    > gotowego sensownego kitu.
    > Moze ktos doradzic ktory najlepiej sobie zmontowac?

    Gotowego kita ci nie polecę, ale mam inny, w sumie chyba lepszy pomysł.
    Załóż sobie konto na jakimś sensownym (nie audiofilskim) forum. ja tu
    mogę polecić forum-trioda.pl, powiedz co chcesz osiągnąć a tam już ci
    pomogą. Zaróoeno na etapie koncepcji, jak i realizacji, podpowiedzą
    pomysły na rozwiązanie jakichś problemów. Manie na bieżąco kontaktu ze
    specjalistami i praktykami w temacie chba lepiej pozwoli na uniknięcie
    pułapek i rozczarowań, tudzież wtopienia kasy w coś bezsensownego.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 9. Data: 2018-05-13 16:00:22
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 05:20:03 UTC-5 użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

> [...]
    > specjalistami i praktykami w temacie chba lepiej pozwoli na uniknięcie
    > pułapek i rozczarowań, tudzież wtopienia kasy w coś bezsensownego.

    No wlasnie tego chcialem uniknac.
    Mam troche czasu, kit wymaga zazwyczaj tylko pudelka i lutownicy no i kolumn.
    A robienie projektu od podstaw to nie na mnie. Przynajmniej nie na teraz.

    Chcialem kit i to sprawdzony bo w praktyce starczy polutowac, nie pomylic sie i
    zadziala. I jest pozytek.

    Ale dziekuje za namiar.

    Poszperam sobie tu i owdzie. Obaczymy co z tego wyjdzie.

  • 10. Data: 2018-05-13 16:02:23
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 02:34:35 UTC-5 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > zrobienia
    > czyli bez transformatorów głośnikowych, śmiech na sali.

    Tak widzialem to.
    Filmik na youtube jest ok. Ale mnie chodzi o prosta akcje a nie o doktoryzowanie sie
    :)

    Jak sie kiedys zabralem za licznik geigera to mi chyba 4 lata zeszlo aby go skonczyc
    a tam tylko jedna cewka do nawiniecia byla i jedna plytka do wytrawienia. :)

    Chcialem cos relaksujacego ale dobrej jakosci. Transformatory musza byc w zestawie.