  • 1. Data: 2011-12-08 15:45:15
    Temat: yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
    Od: koszykarz <s...@g...com>

    Mam dylemat poszukuje moto do dalekiej turystyki po gorszych drogach
    i szutrze . Ale jakoś ciesko sie zdecydować. Na motocyklu pokonuje ok
    20-30 tyś rocznie. Jak do tej pory obstawiałem za GS-em jednak
    wczoraj dealer yamahy zaproponował mi za moją fjr08 -37 tyś biorąc ją
    w rozliczeniu. No i tak zaczęło to za mną chodzić ...
    Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.
    Dlatego interesuje mnie wasza opinia.

    Sławek

  • 2. Data: 2011-12-08 18:43:48
    Temat: Re: yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2011-12-08 16:45, koszykarz pisze:
> [...]
    > w rozliczeniu. No i tak zaczęło to za mną chodzić ...
    > Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.

    Ten robiony przez dziennikarza jest dość bezstronny:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/v
    ideos/2011/December/dec0811-video-yamaha-xtz1200-sup
    er-tenere-long-term-review/

    Napiszę krótko: brałbym GS-a :)

    Dlaczego GS:
    - silnik (boxer) lepiej ciągnie z dołu
    - ABS, ASC - można wyłączyć jednym guzikiem na kierownicy (z tego co
    mówi koleś powyżej w Yamasze ABS-u nie da się wyłączyć)
    - ESA, charakterystykę zawieszenia też sobie możesz wyklikać
    - jest lżejszy od Tenerki
    - przewody hamulcowe w stalowym oplocie

    > Dlatego interesuje mnie wasza opinia.

    A tu masz o GS-ie, trochę przegadane, można obejrzeć na podglądzie :)
    http://www.youtube.com/watch?v=p-JvF6-LL7w

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 3. Data: 2011-12-08 20:10:44
    Od: warrior <m...@o...pl>

    no tak widziałem już chyba wszystkie te filmy :). Zastanawia mnie
    jeszcze faktyczna bezawaryjność- bo w sumie płacąc taką kasę chciałbym
    raczej bezawaryjnie eksplorować świat. I tu po raz kolejny opinie
    podzielone - Choć3\4 motocykli które spotkałem podczas wyjazdu do
    Turcji czy Rumuni to właśnie gs-y taka reklama mówi sama za siebie
    http://www.youtube.com/watch?v=UFRGqxdaHSk&list=LL1D
    ice67GatXgcMIB5uxwow&index=14&feature=plpp_video

    Sławek
    Samotna fjr

  • 4. Data: 2011-12-08 22:01:31
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 2011-12-08 16:45, koszykarz pisze:
    > Mam dylemat poszukuje moto do dalekiej turystyki po gorszych drogach
    > i szutrze .
    Co znaczy daleka turystyka i co znacza gorsze drogi i szutr?

    > Ale jakoś ciesko sie zdecydować.
    Nikt Ci nie podpowie bo to Ty sam bedziesz sie meczyl lub nie po
    dokonaniu wyboru. Kazdy ma inne preferencje.

    > Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.
    Ja tez nie bede obiektywny, ale GS1200 bylby _ostatnim_ motocyklem o
    jakim bym myslal jako o motocyklu "turystycznym"
    Jest za ciezki, za duzy, za bardzo najebany elektronika, za bardzo
    najebany patentami w zawieszeniu itp
    Ale "bogowie marketingu" zrobili ekstra robote i motocykl ktory swe
    korzenie ma w konstrukcjach z przed II WŚ (tej z tymi dwoma panami z
    wasem) jest uznawany za motocykl idealny i wygrywa wszystkie testy.
    Oczywiscie zaraz mnie zjedza wyznawcy religii BMW, ale trudno to tacy
    sami fanatycy jak Ci od AT ;P

    > Dlatego interesuje mnie wasza opinia.
    Aaa.. i pamietaj, nie ma "uniwersalnego" motocykla. A dobry rider
    ogarnie wszystko i wszedzie.

    --
    pozdr!
    Rogal

  • 5. Data: 2011-12-08 22:41:26
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "koszykarz" <s...@g...com> napisał

    > Niby w testach wygrywa Gs ale nie wszystkie testy są obiektywne.
    > Dlatego interesuje mnie wasza opinia.

    Tu raczej podroznikow nie znajdziesz. Chyba ze teoretykow :]
    Postudiuj fora tematyczne. Generalnie wiadomo ze nie ma przeciez nic
    lepszego do dalekich podrozy od GS-a :) Sila marketingu jest
    potezna. Wprawdzie rownie poreczny bylby GoldWing na terenowym
    ogumieniu.....ale co tam :) Miliony much nie moga sie mylic!

    Bawią mnie niewymownie sceny z wyrywniem z blota gdzies na Syberii
    obladowanego GSa albo z podnoszeniem go w trzy osoby:)
    Ale to tylko luzna dygresja.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2011-12-09 00:00:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-08, Hinek <h...@t...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bawią mnie niewymownie sceny z wyrywniem z blota gdzies na Syberii
    > obladowanego GSa albo z podnoszeniem go w trzy osoby:)

    Eee tam, jeden pokazal, ze caly swiat da sie przejechac na R1, po prostu
    trza miec jaja.

    http://www.youtube.com/watch?v=aR3jrq7gKfI

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-12-09 08:13:10
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-12-09 01:00, AZ pisze:

    > Eee tam, jeden pokazal, ze caly swiat da sie przejechac na R1, po prostu
    > trza miec jaja.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=aR3jrq7gKfI

    Nick Sanders który tez latał R1 po świecie teraz lata właśnie na Super
    Teresie:)
    I przy okazji jest pierwszą osobą która z Alaski na koniec Ameryki
    Południowej i z powrotem w 49 dni. Właśnie na Teresie.
    http://www.nicksanders.com

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 8. Data: 2011-12-09 12:04:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-08 23:01:31 +0100, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:

    > Ja tez nie bede obiektywny, ale GS1200 bylby _ostatnim_ motocyklem o
    > jakim bym myslal jako o motocyklu "turystycznym"
    > Jest za ciezki,

    Jak na razie, to zdaje się tylko KTMowi udało zrobić się coś lżejszego
    w tej bardzo nielicznej klasie enduro turystycznych z dużymi
    silnikiami. Dopiero 800 mają sensowniejszą masę. Tylko ile kosztuje
    duży bak do takiej, o ile w ogóle da się go założyć?

    > za duzy,

    Rajt.

    > za bardzo najebany elektronika,

    A który współczesny motocykl nie jest?

    > za bardzo najebany patentami w zawieszeniu itp

    O dziwo sprawdzają się całkiem nieźle.

    Ja za to od siebie dodam, że nie kupiłbym motocykla z przeznaczeniem
    offroadowym (choćby takim tyci-tyci), który ma wystające na bok gary.
    Już wuj tam, że se można pokrywy zaworowe na kamyku rozdupczyć, o nogi
    bym się bał.

    de Fresz

  • 9. Data: 2011-12-09 12:14:52
    Od: Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl>

    W dniu 09-12-2011 13:04, de Fresz pisze:

> [...]
    > Dopiero 800 mają sensowniejszą masę. Tylko ile kosztuje duży bak do
    > takiej, o ile w ogóle da się go założyć?
    Nadal nie wiemy gdzie pytajacy chce jechac tymi gorszymi drogami i
    szutrem. Bo jak w zasiegu cywilizacji to teraz wszedzie co 300-400km w
    dzikich krajach mozna sie zatankowac wiec takie super wielkie zbiorniki
    nie sa az tak konieczne, zawsze mozna 5 czy 10l ze soba targac w
    dodatkowych bankach i tez nie jest to problem.

    > A który współczesny motocykl nie jest?
    Ale ja nie mowie o elektronice w osprzecie tylko o elektronice
    uniemozliwiajacej normalny serwis w stylu wymiany klockow czy nie daj
    boze po glebie wylata Ci plyn hamulcowy z rozwalonego przewodu i co
    zrobisz z pompa abs i innymi wynalazkami bmw?
    Albo bedziesz w Mongolii tudziez w innym Kazachstanie i bedziesz chcial
    przeserwisowac sobie motocykl bo "pali sie jakas lampka i motur nie jedzie"

    > O dziwo sprawdzają się całkiem nieźle.
    Niezle? znam pare lepiej sprawujacych sie zawieszen - ktore sa zdziebko
    ;) pancerniejsze niz te w bmw.

> [...]
    > offroadowym (choćby takim tyci-tyci), który ma wystające na bok gary.
    > Już wuj tam, że se można pokrywy zaworowe na kamyku rozdupczyć, o nogi
    A ja bym sie zastanawial tak - skoro jade gdzies w offroad i mam miec
    cywilizowana dojazdowke >4kkm to albo mam duuuuuuzo czasu i wyjebane na
    zapieprzanie ta dojazdowka i jade jakas 400-690 , albo kupuje cokolwiek
    co mnie szybko "tam" zawiezie ale za to w offroadzie bedzie kiepskie.
    Ciezki wygodny klamot na drodze bedzie ok ale poza nia, nigdy nie bedzie
    ok. Przyklad ten sam motocykl ale zupelnie inne warunki:
    rowna droga gdzies w Gruzji -
    http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    173_Piotr.JPG
    40km dalej -
    http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    234_Piotr.JPG
    znajdz mi motur co zrobi to tu i tu tak samo zajebicie a Cie ozloce :)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 10. Data: 2011-12-09 12:26:57
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Grzegorz Rogala napisał(a):
    > http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/Kaukaz_2011_
    234_Piotr.JPG

    Kolega chyba nowy na forum? Tak bez kasku i kamizelki????

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead