  • 1. Data: 2012-07-19 18:41:54
    Temat: yaris 3,1 l w mieście
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    widziałem dziś reklamę na autobusie, toyota yaris spalanie 3,1l w mieście,
    prawda to? ile taka tojotka kosztuje?

  • 2. Data: 2012-07-19 18:49:46
    Temat: Re: yaris 3,1 l w mieście
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > widziałem dziś reklamę na autobusie, toyota yaris spalanie 3,1l w
    > mieście, prawda to? ile taka tojotka kosztuje?

    Nieprawda. Pali dychę. I kosztuje stówę.

    --
    MN

  • 3. Data: 2012-07-19 18:53:10
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    identyfikator: 20040501 wrote:

    > widziałem dziś reklamę na autobusie, toyota yaris spalanie 3,1l w
    > mieście, prawda to? ile taka tojotka kosztuje?

    Pewnei hybryda. Od 65k.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2012-07-19 19:06:11
    Od: K <...@...c>

    > widziałem dziś reklamę na autobusie, toyota yaris spalanie 3,1l w
    > mieście, prawda to? ile taka tojotka kosztuje?

    od chuja + vat

  • 5. Data: 2012-07-20 10:15:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Jul 2012 16:53:10 +0000 (UTC), w <x...@n...gazeta.pl>,
    Rafał Grzelak <s...@s...com> napisał(-a):

    > Pewnei hybryda. Od 65k.

    A sensowna wersja w zasadzie 70k.

    A i tak tyle nie pali. Można w necie poszukać. Bliżej 3,7-3,8l.

  • 6. Data: 2012-07-20 13:55:48
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ju9dch$e71$1@node2.news.atman.pl...
    > widziałem dziś reklamę na autobusie, toyota yaris spalanie 3,1l w mieście,
    > prawda to? ile taka tojotka kosztuje?

    Przeczytałem pierwsze artykuły i na papierze wygląda to całkiem ok. Masa
    auta to tyle samo albo nawet mniej niż konkurencja niehybrydowa. Bagażnik
    taki jak z zwykłym Yarisie. Do tego łączna moc ok 100 KM mechanicznych.
    Ciekawi mnie jak zachowuje sie silnik elektryczny bo dzieki temu że moment
    obrotowy daje już od niskich obrotów powinien dawać ofekt lepszy niż turbo
    diesel. Cena niby duża ale w tym kontrola trakcji, skrzynia automatyczna i
    dwustrefowy klimatronik więc w porównaniu do najtańszego diesla nie jest
    źle. Jak dla mnie to dobry kierunek. Może jeszcze nie byłbym gotowy wybrac
    tej technologii ale powoli mnie to zaczyna przekonywać. Poczekamy na opinie
    użytkowników w zimie itp.
    P.S. Najbardziej odpowiada mi system hybrydowy podobny do tego w Oplu
    Ampera. Pierwsze 60 do 100 km jedziesz na elektryku a potem dołacza się
    silnik spalinowy ale nie przenosi on napędu bezpośrednio tylko ładuje
    akumulatory. W ten sposób można tanio jeździć na codzień do pracy i bez obaw
    o rozładowanie baterii jechać w długą trasę. Do tego odzyskiwanie energii
    przy hamowaniu zmniejsza dodatkowo spalanie.

  • 7. Data: 2012-07-20 14:39:34
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Agent wrote:

> [...]
    > rozładowanie baterii jechać w długą trasę. Do tego odzyskiwanie
    > energii przy hamowaniu zmniejsza dodatkowo spalanie.

    Najpierw, to niech te super autka potanieja troche. 200k za Ampere to
    ksiazkowy przyklad ceny zaporowej. Porownujac do benzyniaka spalajacego
    srednio 8l/100km, roznica w cenie zakupu zwroci sie po minimum 200kkm.
    A najprawdopodobniej jeszcze pozniej, bo akumulatory trzeba po drodze
    wymieniac, co podbija koszt.

    Niemniej jednak to, w jaki sposob wyeliminowali w Amperze problem
    zasiegu/dlugiego ladowania ma sens. Innym wyjsciem bylyby ogniwa na
    metanol, ale te sa obiecywane od kilku dobrych lat i pewnie jeszcze
    troche poczekamy.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 8. Data: 2012-07-20 14:51:19
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > srednio 8l/100km, roznica w cenie zakupu zwroci sie po minimum 200kkm.
    > A najprawdopodobniej jeszcze pozniej, bo akumulatory trzeba po drodze

    Prawda. Jak cena zbliży się do relacji jak za Yarisa Hybrid i Yarisa Diesla
    (65/57 tys przy lepszym wyposażeniu hybrydy ) to ewentualnie można zacząć
    rozważać auta jak Ampera.

  • 9. Data: 2012-07-23 10:06:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Jul 2012 13:55:48 +0200, w <jubh08$6qh$1@inews.gazeta.pl>, "Agent"
    <w...@o...eu> napisał(-a):

    > Cena niby duża ale w tym kontrola trakcji, skrzynia automatyczna i
    > dwustrefowy klimatronik

    Skrzynia CVT...
    Osobiście wolałbym 10 innych (tańszych) rzeczy w aucie niż TC czy klimatronica,
    których w tym Yarisie nie ma.

    > więc w porównaniu do najtańszego diesla nie jest
    > źle.

    A to fakt.

  • 10. Data: 2012-07-23 12:31:25
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    <w...@o...eu> napisał(-a):

    > Cena niby duża ale w tym kontrola trakcji, skrzynia automatyczna i
    > dwustrefowy klimatronik

    <Skrzynia CVT...
    Lepsze CVT niż zautomatyzowana ręczna jak to zwykle jest w autach tej klasy.

    <Osobiście wolałbym 10 innych (tańszych) rzeczy w aucie niż TC czy
    klimatronica,
    <których w tym Yarisie nie ma.

    Kazdy lubi coś innego. Dla mnie klimatronic czy TC jest dość istotnym
    wyposażeniem. A Tobie czego brakuje?

    > więc w porównaniu do najtańszego diesla nie jest
    > źle.

    A to fakt.